Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2013
    Skąd
    Tczew
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Ducato Maxi 3.0
    Rocznik
    2013

    Sprzęgło Ducato 3.0

    Witam. Mam taki problem w moim Ducato 3.0 rocznik 2013 177km przebieg 215tyś. Kilka miesięcy temu zauważyłem że przy bardzo wolnym naciskaniu na pedał sprzęgła zapada się on aż do podłogi zostając tam. Po podniesieniu go ręką i gdy potem naciskam dość szybko , bardziej energicznie to sprzęgło działa. Diagnoza w warsztacie padła na pompę. Wymieniłem i sprzęgło zaczęło pracować prawidłowo, nawet przy wolnym naciskaniu było ok. Jednak usterka powróciła po około 2-3 tygodniach. Następnie kolejna wymiana pompy ,a poprzednia do reklamacji.Producent reklamację uznał i oddał pieniądze. Po 3 tygodniach sytuacja znów się powtórzyła. W ten sposób mam już czwartą pompę i za każdym razem działa przez ok. 3 tygodnie.Po całym dniu jazdy sprzęgło jest jakby zapowietrzone.Tak samo jest gdy przez dłuższy czas jadę bez naciskania na sprzęgło np. autostrada.Po nocy pedał jest zdecydowanie twardszy. Wreszczie pojechałem do ASO Fiata i po dokładnej weryfikacji przez mechanika stwierdził że jest uszkodzony wysprzęglik. Faktycznie był niewielki wyciek widoczny od spodu na obudowie sprzęgła. Serwis wymienił wysprzęglik , co wiązało sie z wyjęciem skrzyni biegów i niemałymi kosztami, efekt zerowy pedał sprzęgła jak się zapadał do podłogi tak się zapada.Dodam że odpowietrzane przy wymianach pomp było specjalnym urządzeniem do odpowietrzania w warsztacie. Może miał ktoś podobny przypadek lub jakieś sugestie. Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    965
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Sprzęgło hydraulicznie sterowane to nie jest kosmiczna technologia, stopień komplikacji jest mniejszy niż w przypadku hamulców. Psuje się to samo co w układach hamulcowych, czyli pompa siłowniki albo przewody. Z tych trzech rzeczy wymieniono dwie, pozostała jedna. Pompy wymieniali ze zbiorniczkiem? nie kojarzę jak to jest zrobione w nowym Ducato, widziałem może ze dwa razy i nie grzebałem akurat przy samym sprzęgle. Nieważne, są jeszcze przewody i złączki (co najmniej jedna) oraz zbiorniczek płynu (bezpośrednio montowany na pompie albo połączony z nią wężykiem). Więc tak: uszkodzone złączki ciekną, i choćby nie wiem jak parszywy był dostęp do nich to wyciek będzie zauważalny. Gdzieś - coś będzie "mokre". Zbiorniczek to osobny problem, bo tam może być sucho ale układ i tak się zapowietrzy. Wystarczy drobna nieszczelność na wejściu płynu do pompy, tam nie ma dużego ciśnienia (w zasadzie żadne) więc może się zdarzyć że płyn nie ucieka a powietrze wchodzi. To tyle jeśli chodzi o przypadki typowe.
    U ciebie jest nietypowo:

    Cytat Napisał RSeba Zobacz post
    usterka powróciła po około 2-3 tygodniach
    Pytanie dodatkowe:
    ubywa płynu w układzie?
    mniej więcej ile?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2013
    Skąd
    Tczew
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Ducato Maxi 3.0
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Sprzęgło hydraulicznie sterowane to nie jest kosmiczna technologia, stopień komplikacji jest mniejszy niż w przypadku hamulców. Psuje się to samo co w układach hamulcowych, czyli pompa siłowniki albo przewody. Z tych trzech rzeczy wymieniono dwie, pozostała jedna. Pompy wymieniali ze zbiorniczkiem? nie kojarzę jak to jest zrobione w nowym Ducato, widziałem może ze dwa razy i nie grzebałem akurat przy samym sprzęgle. Nieważne, są jeszcze przewody i złączki (co najmniej jedna) oraz zbiorniczek płynu (bezpośrednio montowany na pompie albo połączony z nią wężykiem). Więc tak: uszkodzone złączki ciekną, i choćby nie wiem jak parszywy był dostęp do nich to wyciek będzie zauważalny. Gdzieś - coś będzie "mokre". Zbiorniczek to osobny problem, bo tam może być sucho ale układ i tak się zapowietrzy. Wystarczy drobna nieszczelność na wejściu płynu do pompy, tam nie ma dużego ciśnienia (w zasadzie żadne) więc może się zdarzyć że płyn nie ucieka a powietrze wchodzi. To tyle jeśli chodzi o przypadki typowe.
    U ciebie jest nietypowo:


    Pytanie dodatkowe:
    ubywa płynu w układzie?
    mniej więcej ile?
    Witam.Dzięki za zainteresowanie.A więc tak. Nie jestem całkiem zielony w budowie samochodów(w młodości praca w warsztacie) , trochę pojęcia mam.Ale to jak napisałeś jest nietypowo ,(dlatego postanowiłem to opisać), tak też powiedzieli w ASO. Niestety nie jest to pierwszy nietypowy przypadek tego auta. Zbiorniczek płynu jest wspólny z hamulcami zamontowany na pompie hamulcowej. Wężyk zasilający pompę sprzęgłową sprawdzony , trzyma się mocno z dwóch stron raczej szczelny.
    Złączki przewodu ciśnieniowego są dwie -przy pompie pod pedałem ,a druga na odpowietrzniku centralnego wysprzęglika i jest sucho.Płyn zaczął ubywać dopiero od około tygodnia i to bardzo niewiele. Myślę że to właśnie tylko z wysprzęglika. Wygląda jakby to były dwie różne usterki.Bo wyciek usunięty ,a pedał dalej się zapada.Zastanawia mnie to że po wymianie pompy jest wsystko ok. Sprzęgło działa gładziutko bez szarpań i jakiś dziwnych dźwięków. Dwumas też ok nic nie klepie żadnych stuków. Auto mam od nowości , tylko ja nim jeżdżę , nie katowane , dbane , nie dławione na niskich obrotach i nie jeżdżone z gazem w podłodze. Normalna spokojna jazda.Jeszcze jedno: nowa pompa jest w środku nasmarowana białym smarem.W momencie gdy pompa zaczyna ,,padać" i prubuję ponownie odpowietrzyć układ , to widzę jak z odpowietrznika wypływa płyn z tym właśnie smarem. Jakby go wypłukało z pompy.Płyn jakby co to DOT 4.Skończyły mi się pomysły.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    965
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Nie żeby co, ale gdzieś tak rok temu trzy czy cztery razy wymieniałem cylinderki w Fiorino. Tym samym Fiorino, nie kilku różnych. Na nowe, podobno "dobrej firmy"(w sumie dwóch firm, w tym jedne niby oryginalne). Wszystkie ciekły po 2-3 tys km przebiegu, wszystkie złom/podróba/szrot. Wkurzyłem się, poszedłem do ASO i zamówiłem oryginalne (co ciekawe na stanie mieli tylko zamienniki). Wymieniłem, auto jeździ do dziś. To było na tyle jeśli chodzi o jakość części zamiennych.
    Mówisz że płynu nie ubywa, nic mocno nie cieknie (ale przy okazji przyjrzyj się jeszcze dokładnie złączkom), układ zapowietrza się "samoczynnie". Czyli powietrze wchodzi gdzieś gdzie nie ma ciśnienia płynu. Takie miejsca to wężyk zasilający pompę (idący do zbiorniczka płynu hamulcowego w tym przypadku) i sama pompa. Ewentualnie siłownik, ale jakoś nie wierzę w to że wysiadł tak natychmiast i bez wycieku, one zawsze ciekną bo tam jest ciśnienie.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Ducato 2007 2,2 120 km chrobotanie przy wciskaniu sprzęgła.
    Napisany przez henio1995 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-02-2015, 21:58
  2. wysokość pedału sprzęgła - problem ze sprzęgłem.
    Napisany przez bzykol na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-04-2014, 18:52
  3. [sprzęgło] Czy to wina sprzęgła czy skrzynia biegów?
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 24-09-2013, 18:26
  4. Ducato 1.9 td 92r
    Napisany przez gawron na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-08-2013, 11:05
  5. linka sprzęgła-sprzęgło Wasza opinia
    Napisany przez solidboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2009, 09:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ducato 3.0 hrobotanie przy wolnej jezdzie

ducato 3.0 wyciek plynu

sprzeglo ducato 3.0

jumper 3.0 uszkodzone sprzeglo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl