Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2015
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Ducato 2,3 120MultiJet
    Rocznik
    2010

    Rozjechany rozrząd - jaka przyczyna?

    Witam.
    Postaram się opisać krótko.
    Dodałem gwałtownie gazu przyspieszając-silnik zgasł i już nie dał się uruchomić,powrót na lince.
    Podczas kręcenia rozrusznikiem słychać zupełnie odmienną pracę podzespołów w silniku.
    Diagnoza- rozrząd.
    Zdejmuję osłonę rozrządu i wypada śruba od pompy wody, która sobie do tej pory swobodnie w środku latała (może była źle dokręcona przy ostatniej wymianie?).
    Uszkodzenia które do tej pory udało mi się dojrzeć:
    Zerwany kołek ustalający położenie koła pasowego wału. Końcówka wypadła po zdjęciu osłony, a reszta została w bloku silnika.Próbowałem nawiercić i nabić bita, ale się nie udało więc to co zostało w bloku rozwierciłem.
    Przeszlifowana prawdopodobnie przez tę luźną śrubę zewnętrzna powierzchnia paska(i tak rozrząd do wymiany)
    Pęknięty element trzymający sprężynę rolki napinającej przez co rolka obraca się z dużym oporem(jak wyżej-do wymiany)
    Rozjechane wałki rozrządu-nie można było wkręcić w głowicę dwóch kołków blokujących. Po odkręceniu osłony po prawej stronie głowicy okazało się, że jedna z nakrętek mocujących łańcuch jest poluzowana o kilka obrotów. Dlatego drugi wałek w ogóle się nie obracał.
    Mam w związku z tym dwa pytania. Jaki kołek zastosować? Czy szukać oryginału ,czy dorobić?
    Co mogło spowodować odkręcenie się nakrętki wałka rozrządu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Przede wszystkim zrzuć głowicę masz pokrzywione zawory .Przy takim spustoszeniu zobacz czy tłoki dochodzą do samej góry równo bo może być też korbowód wykrzywiony.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2015
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Ducato 2,3 120MultiJet
    Rocznik
    2010
    Czy zdjęcie głowicy na tym etapie jest konieczne? Wiadomo. ze to od razu zwiększa koszty.
    Tak sobie kombinuję czy nie złożyć do kupy i sprawdzić czy się obraca ew. próbować odpalić.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Silnik jest kolizyjny więc nie wiem czy nie szkoda twego czasu i roboty .Ale to twoja decyzja.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2015
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Ducato 2,3 120MultiJet
    Rocznik
    2010
    Czasu mi nie szkoda bo i tak czekam na nowy rozrząd.
    Dziś zrobiłem próbę odpalenia silnika.
    Napinacz paska wziąłem stary(z poprzedniej wymiany rozrządu 40 000)
    Klin zrobiłem na razie z wiertła (muszę poszukać najlepiej oryginału bo ten może być za kruchy)
    Silnik od razu odpalił, chodzi miarowo i równo tylko puka. Silnik jest opuszczony z lewej poduszki i to może być przyczyna.
    Tak czy tak złoże na nowym rozrządzie na gotowo i odpalę. Jak nadal będzie pukał to zrzucam głowicę.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Mówią ,że nie ma cudów .A pewnie jednak się zdarzają sam miałem przypadek w Grande Punto 1,3 zerwał się łańcuch rozrządu i też nic nie pokrzywiło .Ale to bardzo rzadkie i nie wiadomo skąd biorące się przypadki. A były też i takie ,że odpalały ale lekko skrzywione zawory dopiero po jakimś czasie dawały znać brakiem szczelności.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2015
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Ducato 2,3 120MultiJet
    Rocznik
    2010
    Złapałem poduszkę i już nie puka. Chodzi jakby nieco głośniej, ale może dlatego że zimny i ma wszystko porozpinane łącznie z brakiem płynu chłodzącego.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zawsze można sprawdzić kompresję jak już poskładasz.. Ale byłoby to faktycznie niespotykane jakby zawory całe były.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2015
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Ducato 2,3 120MultiJet
    Rocznik
    2010
    Pojeździłem po znajomych mechanikach i mam dwa zestawy do sprawdzania kompresji, ale niestety nie mam odpowiedniego adaptera, czyli takiej długiej końcówki którą się wkręca w miejsce świecy żarowej. Przy okazji podczas odkręcania śrub które mocują wtryskiwacze do głowicy ukręciłem dwie śruby. Dwie pozostałe jakoś się dały wykręcić z żałosnym piskiem. No i niestety póki nie znajdę tego adaptera nie ruszę z robotą. Nowy rozrząd czeka na założenie, ale byłoby dobrze sprawdzić wcześniej kompresję niż dwa razy instalować rozrząd.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    41
    Postów
    32
    Auto
    DUCATO L4H2 2.3 150KM
    Rocznik
    2015
    Co ile wymienia się rozrząd 2.3 150km


 

Podobne tematy

  1. Lekki pobór prądu, jaka przyczyna.
    Napisany przez Artur45672 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2014, 19:49
  2. marea wskazówka obrotomierza umarła - jaka przyczyna??
    Napisany przez monkey22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-12-2013, 20:24
  3. nierówności -> marchewa -> spadek obrotów. Jaka przyczyna?
    Napisany przez magilas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-06-2011, 09:45
  4. [ukł. kierowniczy] Luz drążka kierowniczego - jaka przyczyna
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-08-2010, 13:01
  5. Piszczenie sprzęgła - jaka przyczyna?
    Napisany przez krz601 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-05-2010, 18:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl