Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2014
    Skąd
    Nowogrodziec
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 2.3 MultiJet 2008r.
    Rocznik
    2008

    Przepustnica Chceck Control Nierówne obroty 2.3 multijet

    Witam
    Mam taki problem z ducato 2.3 multijet 2008r.
    Falują obroty i nierówno chodzi. Myślałem że to przepustnica bo tak pokazywał komputer i zapalało się chceck z błędem przeustnicy kupiłem dwie używane i też nie działały, potem zregenerowałem swoją i też nie pomogło.
    Kupiłem więc całkiem nową oryginalną błąd się już nie pojawia, ale auto chodzi nierówno i falują obroty. Szleją też dawki wtrysków, a kiedy odłącze przepustnice zapali się błąd auto pracuje idealnie równo i dawki wtrysków wracają do normy. Po podłączeniu przepustnicy i zgaszeniu błędu problem znowu powraca.
    Proszę o jakieś informacje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2014
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    1
    Auto
    ducato
    Rocznik
    2006
    Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego EGR i zawór sterujący EGR

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    13
    Auto
    ducato 2,3
    Rocznik
    2008
    podepne się pod temat doszedłeś co jest grane ???

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    U mnie w 2,3 mj 2008, wystarczyło wymienić sterownik EGR-u. Właśnie ta mała rzecz była przyczyną szarpania silnikiem (w momencie próby ruszania) jak i falowania obrotami. Sterownik umieszczony jest nad chłodniczką EGR-u lub jak kto woli pod podszybiem na środku.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    13
    Auto
    ducato 2,3
    Rocznik
    2008
    Pinio założyłeś oryginał czy zamiennik ????
    Bo po wymianie przepustnicy falują obroty ogólnie błąd P 638 znikł ale czasem nie reaguje auto na gaz i strasznie swiruje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Kupiłem na Allegro oryginał: Sterownik Zaworu EGR DUCATO BOXER JUMPER - 2.3 3.0 (4992794393) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Te same objawy były u mnie. Zawsze na zimno. Po rozgrzaniu silnika, czasami było OK. Wymiana sterownika załatwiła sprawę.
    Jeżeli kupiłeś już nową przepustnicę, to rozmontuj zawór magnetyczny: w miejscu łączenia na dwie śruby i w miejscu łączenia na zatrzaski (jak się uda, gdyż w miejscu gdzie są zatrzaski złożone jest na klej). Mi się udało bez problemów. Odtłuść powierzchnie, zalej obydwie komory olejem i zmontuj na silikon. Na zewnętrznej stronie w miejscach połączeń nałóż drugą warstwę silikonu. Odczekaj do wyschnięcia lub ostrożnie zamontuj do kolektora. Ciesz się jazdą. Zrobiłem ten patent od razu po gwarancji i jak na razie, nie dotknąłem przepustnicy (minęło 5 lat). W ciągu 2 letniej gwarancji wymieniono 2 szt. Jeżeli nie ma oleju i silikonu - skoroduje prędzej czy później (zawór wisi "do góry nogami" a dla wody to raj. Zamieszczam poglądową fotkę Przyjemnej pracy.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    13
    Auto
    ducato 2,3
    Rocznik
    2008
    Witajcie jade dzisiaj syfem bo trudno to nazwac autem obwodnica. Stała prędkość nagle minimalne szarpanie ktoś z chorobą morka puscił by pawia to może być od zaworu EGR

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Może. dzip69, wypnij wtyczkę od przekaźnika EGR (z 2-ma pinami). Jeżeli oprócz aktywnej kontrolki Check Engine, auto będzie chodzić poprawnie - masz winowajce. Można nawet tak jeździć, tylko pomarańczowa ciągle świecąca kontrolka denerwuje. Jeżeli próba zawiedzie, winę może ponosić przepustnica.


 

Podobne tematy

  1. Nierówne obroty, ciężko pali - Ad.2 ;/
    Napisany przez savi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-07-2013, 14:38
  2. Nierówne obroty Palio Weekend 1.6 16V
    Napisany przez mayjor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 27-10-2012, 11:52
  3. [silnik] przepustnica powietrz NB 1,6 multijet
    Napisany przez cezar20 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-06-2010, 12:59
  4. [silnik] [CC 700] Nierówne obroty silnika
    Napisany przez OGr na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 01-04-2009, 08:51
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ducato 2.3 multijet w trakcie jazdy szarpie

ducato nie ma obrotow

2.3 ducato multijet nie wchodzi na obroty

fiat ducato 2.3 2011 faluje na obrotach

ducato falujace obroty czy moza jezdzic

falujace obroty 2.3 m jet

ducato 2.3 multijet faluje na wolnych obrotach

ducato 2.3 multijet drgawki na wolnych obrotach

ducato 2.3 multijet szarpanie przy ruszaniu nie rowna praca silnika

problem z obrotami ducato 2.3 obroty do 3 tys

2.3 jtd ducato nierowna praca

silnik nierowno chodzi i fajuja obroty

plywajace obroty ducato 2.3

przepustnica obroty 3 tys

szarpanie podczas jazdy diesel fiat ducato

fiat ducato 2.3 przepustnica

master 2.3 nierowne obroty

fiat ducato 2.3 faluje na wolnych obrotach

fiat ducato blad przepustnicy

Fiat ducato 2.3 falujace obroty

fiat ducato 2 3 jtd problem z obrotami

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl