Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2015
    Skąd
    Opalenica
    Wiek
    25
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato 2.3 MJ 150KM
    Rocznik
    3.2013

    Problem z akumulatorem we Fiacie

    Witam. Mam problem, w moim fiacie co pół roku muszę wymieniać akumulator, ponieważ ulega on uszkodzeniu i nie idzie go naładować. Problem występuje systematycznie. Serwis rozkłada ręce, wymienia na gwarancji. Aktualnie gw się skończyła, a problem pozostał. Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Czy może ktoś miał podobny przypadek?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Jeżeli podczas półrocznej eksploatacji wszystko z prądem jest ok, jak również uruchamianie podczas dłuższego postoju, to może prąd ładowania jest zbyt duży i powoli niszczy akumulator...? Nie zauważyłeś innych nieprawidłowości? Jak tak, to opisz je. Może często przepalają się żarówki? Podłącz woltomierz do klem akumulatora i obserwuj wskazania. Również podczas jazdy. Kup za 14 zł na Allegro prosty woltomierz, czarny przewód podłącz do masy a czerwony do plusa po kluczyku. Będziesz miał pełną kontrolę napięcia. O np ten: Miernik woltomierz obudowa DC 3-30V LED czerwony (4948015003) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Jak znajdziesz już przyczynę, nie zapomnij o tym napisać.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Jak widać wymieniacze w ASO potrafią tylko wymieniać części aż gwarancja się skończy...
    Tak jak pinio napisał, zmierz napięcie na wolnych obrotach i sprawdź jak się trzyma wraz ze wzrostem obrotów.
    Zmierz też jaki jest upływ prądu bez włączonego zapłonu.

    Generalnie akumulator zabijają dwie rzeczy: przeładowanie i niedoładowanie. Musisz teraz pomierzyć to, czego mistrzowie z ASO nie pomierzyli. Może regulator napięcia niedomaga?
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2015
    Skąd
    Opalenica
    Wiek
    25
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Ducato 2.3 MJ 150KM
    Rocznik
    3.2013
    Więc tak, mam zamontowany woltomierz już od dłuższego czasu (jeżdżę po EU plandeka 8ep + sypialnia) i zamontowałem z myślą o postojach weekendowych. Wiadomo, zawsze przepalałem auto "na czuja" i to mnie wkurzało, więc sprawiłem sobie takie cudo, z podłączeniem bezpośrednio z akumulatora osobnym kablem, na innym kablu mam oświetlenie paka + led w kabinie. Podczas jazdy waha się w granicach 14.0 - 14.3 przy czym te 14.3 jest przeważnie po 4h jazdy ciągłej i więcej. Na wyłączonym silniku jest przeważnie 12.6- 12.9. Przepraszam że nie napisałem tego jak zakładałem temat. Fachowiec powiedział że to prawidłowe wyniki.

    Co do żarówek. Są okresy że mogę wymieniać codziennie (przeważnie te 5W od tablicy rej. i mijania z tyłu) ale we Fiatach to norma (jeżdżę juz 5 lat tylko Ducatami i przy każdym aucie tak było - to normalne).

    Zacznę od sprawdzenia regulatora napięcia. Zobaczymy. Na pewno opisze co i jak, aby inni mieli lżej i żeby temat nie był poruszany tak często jak Śmierć Hanki w kartonach
    Ostatnio edytowane przez ZyGa_Opalenica ; 13-03-2015 o 21:21

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Co do wskazań napięć: spoczynkowe napięcie akumulatora 12,6 OK, mierzone po krótkim czasie po unieruchomieniu 12,9 OK. Jeżeli porównać napięcie ładowania, to u mnie jest odwrotnie. Mianowicie po odpaleniu, wskazania napięcia są na poziomie 14,1 - 14,3 V, w zależności od kondycji akumulatora ( jest słabszy: postój przynajmniej jedną noc, użycie rozrusznika, świec żarowych przy rozruchu). W miarę upływu czasu podczas jazdy, napięcie ładowania spada i wskazuje 13,9 następnie 13,7 i nawet 13,6 V (akumulator jest naładowany i nie potrzebuje aż tak dużego napięcia jak po rozruchu). Ducaciaki z 2007 i z 2008 posiadają nadal oryginalne akumulatory, parkują pod chmurą.
    Co do przepalających żarówek, nie zaobserwowałem tak częstych przepaleń! A zwłaszcza do podświetlania tablicy rej. gdzie wymiany są rzadkością. Mam na myśli Ducato z otwartą paką i typu furgon - blaszak.
    Stawiam na regulator.
    Pozdrawiam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    48
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Ducato III 2.2 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ZyGa_Opalenica Zobacz post
    Witam. Mam problem, w moim fiacie co pół roku muszę wymieniać akumulator, ponieważ ulega on uszkodzeniu i nie idzie go naładować. Problem występuje systematycznie. Serwis rozkłada ręce, wymienia na gwarancji. Aktualnie gw się skończyła, a problem pozostał. Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Czy może ktoś miał podobny przypadek?
    Miałem podobne objawy. Przyczyną był uszkodzony przewód masowy akumulator- masa pojazdu. Dołożyłem plecionkę i teraz jest OK. Słaba jest też plecionka miedzy silnikiem a karoserią, też dałem drugą. Dobry elektryk może to sprawdzić np podczas kręcenia rozrusznikiem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2014
    Skąd
    Kołczewo
    Wiek
    68
    Postów
    9
    Auto
    DUCATO 2,3 MAXI
    Rocznik
    2011
    WITAM
    W temacie akumulatora chciałem zabrać głos. Otóż mam 5-cio letniego Ducato MultiJet 120 2,3 z 2011 r. i padł mi akumulator. Nie trzyma prądu a i doładować powyżej 40% pojemności nie można. Chyba muszę kupić drugi i tu pytanie: jakiej marki i jakiej największej pojemności by się zmieścił w skrzyni w podłodze kabiny?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    1
    Auto
    Multipla 1.8
    Rocznik
    11.2006
    Jesli do konca nie wiesz jaki wybrac to moze poszukaj jakiegos poradnika. Ten wyglada mi na dobry https://www.motointegrator.pl/poradn...-akumulator-2/
    Co do firmy to moge od siebie polecic akumulatory firmy Varta. Solidna rzecz i w miare przystepnej cenie.


 

Podobne tematy

  1. problem z akumulatorem
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-09-2014, 21:36
  2. brava 1.2 16v problem z przyśpieszaniem, obrotami, ogrzewaniem i akumulatorem
    Napisany przez hevryn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-09-2014, 11:19
  3. Fiat Bravo 1.9 TD - skrzynka przekaźników i bezpieczników pod akumulatorem?
    Napisany przez crystalex na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2014, 18:23
  4. Problem z rozładowujacym sie akumulatorem - Brava 1.2
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-03-2013, 16:18
  5. Problem z alternatorem albo akumulatorem
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 20-12-2011, 23:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat ducato maxi gdzie jest akumulator

fiat ducato 2015 akumulator

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl