Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2016
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    35
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2014

    Ducato 3.0 Mjet 180km Euro5- problem z kodowaniem wtryskiwaczy.

    Witam serdecznie,
    Posiadam Fiata Ducato 3.0 mjet Euro 5 180km nowy model.
    Musiałem wymienić wtryskiwacze, zakupiłem więc używane wtryski.
    Mam jednak problem z kodowaniem tych wtryskiwaczy do Ecu.
    Posiadam MES w pełnej wersji z licencją.
    Moje wtryskiwacze mają 8 cyfrowy kod, a w MES muszę wbić 9 cyfrowy kod.
    Jednak jak sprawdziłam kodowanie moich poprzednich wtryskiwaczy to jest wprowadzonych 8 cyfr a ostatnia to litera A.
    Więc na wzór kodowania starych wtryskiwaczy chciałem zakodować "nowe"
    MES niby przyjmuje kodowanie, pojawia się komunikat wykonano, jednak po sprawdzeniu kodu wtryskiwacza w parametrach ECU nadal jest widoczny kod mojego starego wtryskiwacza.
    Jak mogę sobie poradzić z poprawnym kodowaniem tych wtrysków?
    Co robię źle?
    Mam kabel ELM 327, fakt że jakis pewnie Chiński ale jak do tej pory wszystko ogarniał bez problemu.
    Proszę o porady.
    Auto pali, jednak chciałem dokodować te wtryski tak jak powinny być.
    Pozdrawiam

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Slaskie
    Wiek
    42
    Postów
    4
    Auto
    VW Golf II NZ
    Kodowanie wtryskiwaczy musisz zrobić łącząc się kablem VAG kkl, elm nie zapamiętuje kodów. Miałem to samo, tez wbijalem 8 znaków zostawiając jeden i jest ok.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2016
    Skąd
    Łuków
    Wiek
    41
    Postów
    65
    Auto
    Ducato 2,3 130KM 2015r, Doblo 1,9 MultiJet 2007r
    Rocznik
    2015
    a po co sie to koduje? u mnie byly wymieniane a nawet komp nie byl podlaczony :/

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    73
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007

    Red face

    Odpowiem dlaczego tak aby służyło dla potomnych

    "Pojawiające się w kolejnych latach normy Euro 3, 4, 5 oraz 6 stawiały przed producentami coraz wyższe wymagania dotyczące dokładności wykonania poszczególnych elementów układu wtryskowego.
    Stosowanie zaawansowanych technologii w procesie produkcji komponentów układu CR, a w szczególności wtryskiwaczy, nie gwarantowało wytworzenia podzespołów charakteryzujących się identycznymi parametrami dawkowania. Różnice pomiędzy wtryskiwaczami początkowo rekompensowane były poprzez zastosowanie funkcji „korekty dawek”, dzięki której systemy pierwszej generacji spełniały normy spalin przewidziane przez normę Euro 2.
    Wprowadzenie w 2000 roku normy Euro 3, która przewidywała radykalną redukcję ilości węglowodorów oraz tlenków azotu, definitywnie wymusiło na producentach stworzenie bardziej zaawansowanej procedury wtrysku, umożliwiającej kontrolowanie poszczególnych dawek każdego cyklu podawania paliwa. W tym celu, przy zastosowaniu zaawansowanych algorytmów matematycznych, została stworzona procedura selekcjonowania wtryskiwaczy na grupy, jak również przypisywania im indywidualnych kodów (IMA) charakteryzujących ich elektryczne i strukturalne cechy. Wdrożenie opracowanego rozwiązania umożliwiło tym samym zrekompensowanie różnic pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami wtryskiwaczy schodzących z linii produkcyjnych. Grupy oraz indywidualne kody odnoszą się do właściwości danego wtryskiwacza pod względem wartości przepływu paliwa, czasu reakcji na zadawane impulsy elektryczne oraz wydajności uzyskiwanych przy różnych ciśnieniach paliwa.
    Od tego momentu każdy z wtryskiwaczy po fazie produkcji zostaje przetestowany na specjalistycznym stanowisku badawczym w celu przypisania go do odpowiedniej grupy lub nadania mu indywidualnego kodu charakterystyki. Dlatego też w trakcie montażu wtryskiwacze muszą zostać zaprogramowane w sterowniku ECU w celu „poinformowania go” o konieczności nadania stosowanych współczynników korekt dla poszczególnych wtryskiwaczy, co przekłada się bezpośrednio na kulturę pracy silnika, jego sprawność, a co się z tym wiąże – na zużycie paliwa oraz zachowanie norm jakości spalin.

    Na przykładzie forda: Oznaczenie klasy wtryskiwacza. a: klasyfikacja wtryskiwacza b: numer katalogowy Ford c: rok produkcji (C = 2003, D = 2004…) d: miesiąc (A = styczeń, B = luty,… L = grudzień) e: dzień (01…31), f: numer katalogowy (00001…99999)
    Dobrym przykładem jest Ford Mondeo z silnikiem AZBC 2.0 16v TDCi wyposażonym w sterownik Siemens SID 206 [--/07>--/09]. W tym przypadku producent przyjmuje formę przypisywania odpowiedniej klasy wtryskiwacza poprzez wprowadzenie oznaczeń: nr 4, 5 lub 6
    Na podstawie klasy wtryskiwacza, sterownik wtrysku może właściwie zarządzać wtryskiwaczami i dzięki temu uzyskać optymalną mieszankę w każdym z cylindrów.

    Szesnasto-znakowy heksadecymalny kod identyfikacyjny – wtryskiwacz firmy Delphi.
    Należy pamiętać, że klasyfikacja musi być taka sama dla wszystkich pracujących w układzie wtryskiwaczy. Dlatego też w przypadku wymiany jednego z nich – nowy podzespół musi należeć do tej samej klasy.
    Z kolei układ wtryskowy producenta Delphi, montowany m.in. w Fordzie Mondeo 2.0 16v TDCi o oznaczeniu FMBA, wyposażony został we wtryskiwacze posiadające szesnastoznakowy heksadecymalny kod identyfikacji.

    WAŻNE = kodowanie wtryskiwaczy wymagane jest w przypadku wymiany jednego lub większej liczby wtryskiwaczy oraz że kodowanie może być również decydujące w sytuacji zaistnienia jednego lub większej liczby zarejestrowanych przez sterownik następujących błędów:
    P2336 Cylinder 1 powyżej wartości progowej spalania stukowego,
    P2337 Cylinder 2 powyżej wartości progowej spalania stukowego,
    P2338 Cylinder 3 powyżej wartości progowej spalania stukowego,
    P2339 Cylinder 4 powyżej wartości progowej spalania stukowego.


    Obecność jednego z wymienionych błędów, powodująca włączenie awaryjnego trybu silnika, jest wywołana osiągnięciem maksymalnej dozwolonej wartości licznika spalania stukowego.
    W każdym z następujących przypadków: wymiany wtryskiwacza na nowy lub regenerowany, wystąpienia błędu o przekroczeniu maksymalnej wartości spalania stukowego, niezbędne jest przeprowadzenie procedury kodowania wtryskiwaczy."


    Więc chyba teraz będzie wiadomo dlaczego i po co koduje się wtryskiwacze.
    Oraz co może być powodem uziemienia silnika.

    Chyba sobie postawię piwko, bo aż zaschło od tego gadania przy pisaniu
    Ostatnio edytowane przez caroll ; 10-03-2017 o 23:57 Powód: ""


 

Podobne tematy

  1. Ducato 3.0 mjet 2011 dołożenie i aktywacja tempomatu
    Napisany przez dudus8 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-11-2021, 01:48
  2. schematy wszystkiego co jest pod maską ducato III 2.0 mjet
    Napisany przez ducato115 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-08-2016, 00:10
  3. Ducato III 2.3 MJET 2012r CZUJNIK DPF!!!
    Napisany przez NEOSSS na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 11-02-2015, 14:02
  4. Korozja wtryskiwaczy w ducato
    Napisany przez szarlej na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-12-2014, 17:20
  5. Ducato 2.0 tdi euro5 2012 blad P010F
    Napisany przez Szatan na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-07-2014, 20:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-3-0-mjet-180km-euro5-problem-z-kodowaniem-wtryskiwaczy-34926

wtryski ducato 3.0 180 km

wtryski ducato 3.0 180km

wymiana wtryskiwaczy fat ducato

wymiana wtryskiwaczy ducato

cena kodowania wtryskow w fiacie

sid206 adaptacja

wymiana wtryskiwaczy fiat ducato

wtryski ducato 3.0 180

nie przyjmije kodu ima

fiat ducato 3.0 wyjmowanie wteysku

ducato wymiana wtryskiwaczy 2014

Ducato 2014 kodowanie wtryskow nowych

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl