Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008

    Ducato 3.0 mj, 180 KM, 2012 r, błąd P 2563 czujnik mocy turbiny

    Ducato 3.0, 180 KM z 2012 r, 130.000 km w stanie awaryjnym. Wyświetla błąd P2563. W serwisie oznajmili, że może wiązka lub jeden z trzech czujników turbiny. Z innych źródeł i na innych forach znalazłem, że najczęściej przyczyną jest czujnik chwilowego zwiększenia mocy turbiny. Umieszczony jest w ''metalowej gruszce'' przy turbinie. Przerabiał to ktoś ? Na marginesie, dostęp do turbiny (może z braku wiedzy i doświadczenia) bardzo ciężki. Dziękuję i Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    W końcu problem rozwiązałem. Ducato śmiga jak dawniej.
    Przyczyna: aktuator, potocznie "gruszka turbiny" a dokładnie czujnik Honeywell o nr 769 566 0005 w niej zamontowany - zagnieciony blaszkami (czarny). Jest, lub będzie to problemem wszystkich samochodów posiadających ten czujnik, zamontowany w sposób jak na zamieszczonym zdjęciu - czyli zagnieciony blaszkami. Nad gniazdem widać spory odcinek z brakiem blaszki. I w tym miejscu właśnie czujnik nie dolega odpowiednio do płaszczyzny mimo uszczelniacza - nabierając wodę. Nasuwa się pytanie - jak to możliwe że woda jest w środku skoro czujnik zamontowano ''do góry nogami''. Odpowiedź: ''gruszka'' posiada jedną komorę a nie dwie jak sugerowało kilku mechaników. Połączona jest z górnym zaworem zamontowanym pod podszybiem i pracuje na podciśnieniu (trzeba mieć nie lada płuca żeby przesunąć wodzik gruszki wciągając powietrze). Skoro nie małe podciśnienie, słabe doleganie czujnika we wspomnianym miejscu, jedna komora, = woda w środku.
    Wymiana kompletu, czyli czujnika z gruszką, zaleczy problem na jakąś następną chwilę - według mnie, gdyż uważam połączenie jako błąd fabryczny. Ja rozgiąłem blaszki, odtłuściłem powierzchnie przylegające benzyną ekstrakcyjną, zamontowałem nowy czujnik z użyciem kleju Sikaflex 11fc, zagiąłem blaszki i nałożyłem kolejną warstwę kleju w miejsce przylegania zakrywając klejem blaszki. Odczekałem 24 godz. aby klej dobrze związał. Nic się nie przestawia i nic nie trzeba ustawiać, żadnych kalibracji. Check engine nie zaświeca się po odpaleniu silnika
    Czytałem, że w następnych rocznikach zmieniono mocowanie nieszczęsnego czujnika (prawdopodobnie jest przykręcony za pomocą śrub). Moja 3-litrówka jest niestety z 2012r. Przyjemnego majsterkowania
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    Jumper 3.0
    Rocznik
    08.2012
    Niestety Twoja informacja jest bledna gdyż po wielu testach tych zaworów woda nie dostaje sie pod uszczelka miedzy gruszką a czujnikiem tylko przez zle zrobiony uklad pocisnienia i to ze zakleiles nic nie pomoże za pol roku może dluzej znow czujni ulegnie uszkodzeniu. Sam u siebie juz go 2 razy wymienialem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Kolego Slavekhdi, może masz rację. Pozwoliłem sobie opisać przyczynę tak, jak po swojemu to rozgryzłem, bazując na śladach napotkanych podczas demontażu. W miejscu przylegania (opis - tekst z 03 stycznia) widać było brak docisku, i co ważne ślady korozji. Osobiście uważam, że przy szczelnym połączeniu nie ma mowy o wymianie powietrza, co dopiero o wnikaniu wody, podkreślam - według mnie. Przyjrzę się jeszcze wnikliwie górnemu zaworowi, czy jest w stanie podać wodę wężykiem do "gruszki". Zapomniałem wcześniej dodać, że właśnie tym wężykiem zaaplikowałem 15 ml oleju do zaworu (patent który sprawdził mi się z przepustnicą). Więc zawór pracuje zanurzony w oleju co chroni go przed korozją. Za jakiś czas sprawdzę czystość tego oleju. Jeżeli będzie kawa z mlekiem, twoja teoria będzie słuszna. Nie omieszkam o tym napisać. Na tę chwilę cieszę się że udało mi się pokonać usterkę. Pozdrawiam.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Ełk
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Ducato 3,0 jtd
    Rocznik
    2012
    Mam podobny problem mam Ducato 2012 r 3,0 180 KM stracił moc diagnoza serwisu jakiś czujnik ,po wymianie było to samo wymiana turbo w turbinie były zacięta geometria i połamane łopatki wymieniłem wsadziłem i to samo turbo pracuje jak by na pół gwizdka

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    A w jakim stanie jest układ sterujący turbiną Sprawdź jeszcze EGR.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2015
    Skąd
    Glucholazy
    Wiek
    43
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 3.0 Multijet
    Rocznik
    2012

    Witaj

    Cytat Napisał pinio Zobacz post
    Kolego Slavekhdi, może masz rację. Pozwoliłem sobie opisać przyczynę tak, jak po swojemu to rozgryzłem, bazując na śladach napotkanych podczas demontażu. W miejscu przylegania (opis - tekst z 03 stycznia) widać było brak docisku, i co ważne ślady korozji. Osobiście uważam, że przy szczelnym połączeniu nie ma mowy o wymianie powietrza, co dopiero o wnikaniu wody, podkreślam - według mnie. Przyjrzę się jeszcze wnikliwie górnemu zaworowi, czy jest w stanie podać wodę wężykiem do "gruszki". Zapomniałem wcześniej dodać, że właśnie tym wężykiem zaaplikowałem 15 ml oleju do zaworu (patent który sprawdził mi się z przepustnicą). Więc zawór pracuje zanurzony w oleju co chroni go przed korozją. Za jakiś czas sprawdzę czystość tego oleju. Jeżeli będzie kawa z mlekiem, twoja teoria będzie słuszna. Nie omieszkam o tym napisać. Na tę chwilę cieszę się że udało mi się pokonać usterkę. Pozdrawiam.
    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    jak sie dobrales do tej sprezarki z kanalu?mam ten sam problem.Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    47
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Tak, z kanału. Sprężarki nie ruszałem. Wymieniłem tylko zawór. Dojście do zaworu nie należy do najlepszych, ale do opanowania. Powodzenia. Miłej pracy.


 

Podobne tematy

  1. Ducato 2.0 tdi euro5 2012 blad P010F
    Napisany przez Szatan na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-07-2014, 20:40
  2. Czym diagnozować ducato 2012 3.0 ?
    Napisany przez Salata na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-06-2014, 18:05
  3. Ducato 2012 wentylator chłodnicy
    Napisany przez doncio na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-05-2014, 20:36
  4. Ducato III 2.3 130KM 2012 rok serwis i przegląd
    Napisany przez cuba21jw na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-06-2013, 23:27
  5. P0715,"Czujnik prędkości wejściowej turbiny - usterka"
    Napisany przez globensoft na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-01-2013, 13:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

blad p2563

p2563

gdzie jest zamontowany zawor sterowania turbina ducato 3.0

p2562 ducato

blad p010f

zawor turbiny fiat ducato 3.0 180km

p2563 fiat

peugeot boxer p2563

fiat ducato 3 0 brak mocy

Ducato p2563 p2562

p2563 ducato

iveco 3.0 180 km traci moc

gdzie jest czujnik turbiny boxer 2015

P2563 Czujnik A

p2563 peugeot

p0238 ducato

peugeot boxer 3.0 brak mocy

sterownik turbiny ducato 2014

blad P0045 peugeot

p2563 kod bledu

fiat ducato 2014 155kw brak moc

peugeot boxer 3.0 hdi dlaczego traci moc

Zawor sterujacy ukladem egr iveco 3.0hdi

peugeot boxer 3.0 hdi p2563

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl