Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    48
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008

    Ducato 3.0 mj, 180 KM, 2012 r, błąd P 2563 czujnik mocy turbiny

    Ducato 3.0, 180 KM z 2012 r, 130.000 km w stanie awaryjnym. Wyświetla błąd P2563. W serwisie oznajmili, że może wiązka lub jeden z trzech czujników turbiny. Z innych źródeł i na innych forach znalazłem, że najczęściej przyczyną jest czujnik chwilowego zwiększenia mocy turbiny. Umieszczony jest w ''metalowej gruszce'' przy turbinie. Przerabiał to ktoś ? Na marginesie, dostęp do turbiny (może z braku wiedzy i doświadczenia) bardzo ciężki. Dziękuję i Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    48
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    W końcu problem rozwiązałem. Ducato śmiga jak dawniej.
    Przyczyna: aktuator, potocznie "gruszka turbiny" a dokładnie czujnik Honeywell o nr 769 566 0005 w niej zamontowany - zagnieciony blaszkami (czarny). Jest, lub będzie to problemem wszystkich samochodów posiadających ten czujnik, zamontowany w sposób jak na zamieszczonym zdjęciu - czyli zagnieciony blaszkami. Nad gniazdem widać spory odcinek z brakiem blaszki. I w tym miejscu właśnie czujnik nie dolega odpowiednio do płaszczyzny mimo uszczelniacza - nabierając wodę. Nasuwa się pytanie - jak to możliwe że woda jest w środku skoro czujnik zamontowano ''do góry nogami''. Odpowiedź: ''gruszka'' posiada jedną komorę a nie dwie jak sugerowało kilku mechaników. Połączona jest z górnym zaworem zamontowanym pod podszybiem i pracuje na podciśnieniu (trzeba mieć nie lada płuca żeby przesunąć wodzik gruszki wciągając powietrze). Skoro nie małe podciśnienie, słabe doleganie czujnika we wspomnianym miejscu, jedna komora, = woda w środku.
    Wymiana kompletu, czyli czujnika z gruszką, zaleczy problem na jakąś następną chwilę - według mnie, gdyż uważam połączenie jako błąd fabryczny. Ja rozgiąłem blaszki, odtłuściłem powierzchnie przylegające benzyną ekstrakcyjną, zamontowałem nowy czujnik z użyciem kleju Sikaflex 11fc, zagiąłem blaszki i nałożyłem kolejną warstwę kleju w miejsce przylegania zakrywając klejem blaszki. Odczekałem 24 godz. aby klej dobrze związał. Nic się nie przestawia i nic nie trzeba ustawiać, żadnych kalibracji. Check engine nie zaświeca się po odpaleniu silnika
    Czytałem, że w następnych rocznikach zmieniono mocowanie nieszczęsnego czujnika (prawdopodobnie jest przykręcony za pomocą śrub). Moja 3-litrówka jest niestety z 2012r. Przyjemnego majsterkowania
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    Jumper 3.0
    Rocznik
    08.2012
    Niestety Twoja informacja jest bledna gdyż po wielu testach tych zaworów woda nie dostaje sie pod uszczelka miedzy gruszką a czujnikiem tylko przez zle zrobiony uklad pocisnienia i to ze zakleiles nic nie pomoże za pol roku może dluzej znow czujni ulegnie uszkodzeniu. Sam u siebie juz go 2 razy wymienialem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    48
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Kolego Slavekhdi, może masz rację. Pozwoliłem sobie opisać przyczynę tak, jak po swojemu to rozgryzłem, bazując na śladach napotkanych podczas demontażu. W miejscu przylegania (opis - tekst z 03 stycznia) widać było brak docisku, i co ważne ślady korozji. Osobiście uważam, że przy szczelnym połączeniu nie ma mowy o wymianie powietrza, co dopiero o wnikaniu wody, podkreślam - według mnie. Przyjrzę się jeszcze wnikliwie górnemu zaworowi, czy jest w stanie podać wodę wężykiem do "gruszki". Zapomniałem wcześniej dodać, że właśnie tym wężykiem zaaplikowałem 15 ml oleju do zaworu (patent który sprawdził mi się z przepustnicą). Więc zawór pracuje zanurzony w oleju co chroni go przed korozją. Za jakiś czas sprawdzę czystość tego oleju. Jeżeli będzie kawa z mlekiem, twoja teoria będzie słuszna. Nie omieszkam o tym napisać. Na tę chwilę cieszę się że udało mi się pokonać usterkę. Pozdrawiam.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Ełk
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Ducato 3,0 jtd
    Rocznik
    2012
    Mam podobny problem mam Ducato 2012 r 3,0 180 KM stracił moc diagnoza serwisu jakiś czujnik ,po wymianie było to samo wymiana turbo w turbinie były zacięta geometria i połamane łopatki wymieniłem wsadziłem i to samo turbo pracuje jak by na pół gwizdka

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,761
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    A w jakim stanie jest układ sterujący turbiną Sprawdź jeszcze EGR.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2015
    Skąd
    Glucholazy
    Wiek
    43
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 3.0 Multijet
    Rocznik
    2012

    Witaj

    Cytat Napisał pinio Zobacz post
    Kolego Slavekhdi, może masz rację. Pozwoliłem sobie opisać przyczynę tak, jak po swojemu to rozgryzłem, bazując na śladach napotkanych podczas demontażu. W miejscu przylegania (opis - tekst z 03 stycznia) widać było brak docisku, i co ważne ślady korozji. Osobiście uważam, że przy szczelnym połączeniu nie ma mowy o wymianie powietrza, co dopiero o wnikaniu wody, podkreślam - według mnie. Przyjrzę się jeszcze wnikliwie górnemu zaworowi, czy jest w stanie podać wodę wężykiem do "gruszki". Zapomniałem wcześniej dodać, że właśnie tym wężykiem zaaplikowałem 15 ml oleju do zaworu (patent który sprawdził mi się z przepustnicą). Więc zawór pracuje zanurzony w oleju co chroni go przed korozją. Za jakiś czas sprawdzę czystość tego oleju. Jeżeli będzie kawa z mlekiem, twoja teoria będzie słuszna. Nie omieszkam o tym napisać. Na tę chwilę cieszę się że udało mi się pokonać usterkę. Pozdrawiam.
    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    jak sie dobrales do tej sprezarki z kanalu?mam ten sam problem.Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    48
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Tak, z kanału. Sprężarki nie ruszałem. Wymieniłem tylko zawór. Dojście do zaworu nie należy do najlepszych, ale do opanowania. Powodzenia. Miłej pracy.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Citroen Jumper
    Rocznik
    2013
    Cześć. Proszę o pomoc czy łatwo dostać się do twj gruszki? Trzeba kanał? Trzeba wymontować turbo? Czy ten czujnik wymienia się na zamontowanym turbo? Dzieki za pomoc. Ktos zna serwis ze slaska ktory by wymienil ten czujnik?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Citroen Jumper
    Rocznik
    2013

    P2563 i czasem P0238 - ??

    Cytat Napisał Cesja Zobacz post
    Cześć. Proszę o pomoc czy łatwo dostać się do twj gruszki? Trzeba kanał? Trzeba wymontować turbo? Czy ten czujnik wymienia się na zamontowanym turbo? Dzieki za pomoc. Ktos zna serwis ze slaska ktory by wymienil ten czujnik?

    Do kompletu dorzucił mi się jeszcze problem P0238 - turbospreżarka doładowaina turbosprężarki "A" - sygnał wejściowy niepożądanie za wysoki??

    Kiedys P0238 już był, ale mechanik rozłożył ręce i chciał to robić w innym terminie, jednak po dłuższej jeździe coś czego nie potrafił skasować mechanik, samo się skasowało.
    Od dwóch dni mam P2563, a dziś mam w bonusie ten P0238, który skaoswawszy już się nie pojawił - ktoś pomoże?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    9
    Auto
    Ducato Maxi 3.0 177 KM
    Rocznik
    2013
    Też dorzucę się do pytania, czy wystarczy tylko kanał? Czy trzeba coś po drodze demontować?
    Ja mam w gratisie P0237, P0685, P2563.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2018
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Citroen Jumper
    Rocznik
    2013
    Spoczo, kanał okazał się zbędny. Przyczyna banalna. Przewód pod ciśnienia pogryzła kuna. Zrobiła to tak sprytnie, że trzeba było dokładnie przyjrzeć sie temu przewodowo. Kawałek gumy za 5 zł i łatwy dostęp od góry. Poziom trudności naprawy 0.


 

Podobne tematy

  1. Ducato 2.0 tdi euro5 2012 blad P010F
    Napisany przez Szatan na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-07-2014, 19:40
  2. Czym diagnozować ducato 2012 3.0 ?
    Napisany przez Salata na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-06-2014, 17:05
  3. Ducato 2012 wentylator chłodnicy
    Napisany przez doncio na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-05-2014, 19:36
  4. Ducato III 2.3 130KM 2012 rok serwis i przegląd
    Napisany przez cuba21jw na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-06-2013, 22:27
  5. P0715,"Czujnik prędkości wejściowej turbiny - usterka"
    Napisany przez globensoft na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-01-2013, 12:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p2563

blad p2563

p2563 ducato

blad p010f

p0238 ducato

gdzie jest zamontowany zawor sterowania turbina ducato 3.0

p2562 ducato

peugeot boxer p2563

fiat ducato 3 0 brak mocy

p2563 peugeot

peugeot boxer 3.0 brak mocy

gdzie jest czujnik turbiny boxer 2015

iveco 3.0 180 km traci moc

Ducato p2563 p2562

Peugeot P2563

zawor turbiny fiat ducato 3.0 180km

p2563 fiat

p2563 peugeot boxer

P2563 Czujnik A

iveco blad p0238blad p0238 co ducatoducato czyszczenie czujnika turbinysterownik turbiny ducato 2014check engine boxer 3.0

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl