Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Ducato 2,3 JTD

    Ducato 2,3 , 120KM i Bład Problem z Sterownikiem Powietrza

    Witam co moze byc przyczyną że wyskakuje mi zólta konrolka na liczniku i po podłaczeniu pod kompa wskazuje że ma problem z sterownikiem powietrza , problem z kontrolerem przepustnicy cos takiego wychodzi . Teraz pytanie ponieważ wymienilem na inna przepustnice i blad pokazał sie po przejechaniu 100KM pojechałem na skasowanie ale nadal sie pali co w tym wypadku ???

    Nadal przepustnica do wymiany ???
    Prosze o odpowiedź



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    a jak podłączenie tej przpustnicy wszystko podłączone prawidłowo?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Ducato 2,3 JTD
    Więc tak niby wszystko jest ok kostki na swoim miejscu podłaczone , auto wczesniej było u Elektronika on robił całą instalacje i stwierdził wlaśnie ze to przepustnica jest do wymiany wymieniono na używke ale sprawną i to samo sie dzieje więc nie wiem co teraz czy to przepustnica czy cos gdzies po drodze co nią steruje .

    Auto było wczesniej uderzone z prawej strony a raczej koło prawe podwineło sie i uderzyło w stopien prawy , tyle że tam wsyztskie kable sparwdzone przejscie maja .

    Nie wiem co moze byc nie tak przepustnica dalej ??? czy moze po drodze jakis sterownik ??

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    11
    Auto
    Ducato Maxi 2007 2,3
    Kierownik który Ci podłącza program diagnostyczny powinien dokładnie powiedzieć co wskazuje błąd. Podpytaj swojego mechanika czy posiadany przez niego program dokładnie zdiagnozuje problem

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2011
    Skąd
    pszczyna
    Postów
    38
    Auto
    ducato 3.0 157km
    jeżeli pali się kontrolka 'MIL' to mechanik do którego jedziesz powinien dokładnie wiedzieć jaki jest problem po podłączeniu kompa i zrobieniu diagnozy
    -co do używanego sterownika przepustnicy (przepustnicy) to pewności nie możesz mieć że jest dobry (możesz być jedynie pewny co do tego że jest używany)
    proponuje zrobić diagnozę silnika u innego mechanika aby upewnić się co do poprzedniej diagnozy
    pozdrawiam

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Ducato 2,3 JTD
    Witam spowrotem po takim czasie .

    Cały czas błąd się ukazuje, ostatnio jak były mrozy minus 5 do minus 10 to błąd pojawiał się dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów.

    Dowiedziałem się ze te Samochody są bardzo czułe na ropę i muszą mieć dobry dopływ Paliwa inaczej komputer znajdzie błąd.

    Od razu zaznaczę że pompa Paliwa była klejona czy może być przyczyną tego ze błąd się pojawia bo może posiadać jakieś przepuszczenia lub może nie dawać odpowiedniej dawki paliwa???

    Teraz na dniach jeszcze będę wymieniać filtry wszystkie paliwa ,oleju i powietrza i zobaczymy co się dziać będzie, jeśli błąd wyskoczy to możliwe duże prawdopodobieństwo ze to Pompa ???

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2011
    Skąd
    pszczyna
    Postów
    38
    Auto
    ducato 3.0 157km
    napisz konkretnie co ci tam wyskakuje
    -napisz jaki kod błędu
    ps
    napisz konkretnie jak zapala się kontrolka MIL podczas jazdy to auto zachowuje się jakoś inaczej np. chwilowy spadek mocy, szarpie inne objawy?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Ducato 2,3 JTD
    Kontrolka jaka sie zapala to żólty silniczek.

    Na programie diagnostycznym u Tego Elektronika co Kleił pompe wychodzi błąd sterowania kontrolerem powietrza czy jakoś tak nie pamietam dokłądnie.

    Po wypadku była tez opcja ze wskaźnik paliwa wogle nie wskazywał dlatego on pokleił pompe teraz wskazuje .

    Przepustnice wymieniałem jak pisałem wyżej i po czasi sie znów zapalił bład i podjechałem do niego i twierdzi nadal ze przepustnicy wina jest .

    Teraz tak jak bład sie zapali są takie prześwity braku mocy , jest teraz taka opcja ze moze miec moc albo czasem ją troche traci .
    Nie jest to jednak taki ostry spadek mocy czy cos poprostu w pewnych moementach już słabiej przyśpiesza.

    Jeśli chodzi o szarpanie to fakt zdarzy sie czasami mały uskok delikatny tak jakby ckawke akurat załapał sie zdarza np przy zmianie biegów ale bardzo zadko chociaż zauważyłem to .
    Ogólnie również tak z rana jak go odpalam to troszke musze nim pokrecic tez to przyuważyłem , akus jest ok tylko tak jakby no właśnie pytanie co jakby ???

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2011
    Skąd
    pszczyna
    Postów
    38
    Auto
    ducato 3.0 157km
    moja rada jest taka (już pisałem to wyżej) zmień chłopie mechanika !!!
    objawy które opisujesz mogą wynikać z różnych czynników np. przepustnica, zwarcie inst. elektrycznej, filtr paliwa do wymiany itp. itp.
    wątpię żeby, ktoś udzielił ci precyzyjnej odpowiedzi on-line co masz nie tak z autem, jedziesz na servis podłączasz kompa robisz diagnozę i masz podane jak na tacy "kod awarii" (jeżeli to nie jest zwarcie inst. elektr.) usuwasz awarię i jeździsz
    -tak z ciekawości napisz jaki to rocznik auta i jaki ma przebieg

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Ducato 2,3 JTD
    Rok 2007 przebieg 68 tys km

    To moze znacie kogoś z Poznania dobrego lub okolic kto zajmie sie troszke lepiej autem niż poprzedni mechanik ??

    Szukam w tej chwili filtrów chce je wymienic i wtedy zobaczymy .

    Znalazłem komplety wkładów filtr powietrza , filt paliwa i filtr oleju firmy Maxgear dobre bedą ??

    Czy raczej ich nie wsadzac ???

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2011
    Skąd
    pszczyna
    Postów
    38
    Auto
    ducato 3.0 157km
    proponuję abyś zrobił tak
    -albo auto oddać do serwisu fiata (to wiąże się z większymi kosztami)
    -albo poszukaj servisu BOSCH
    jeżeli chodzi o części zobacz tu http://www.motoneo.pl/k-a-FIAT-all-D...mpa_tylna.html
    UWAGA!!
    jadąc na servis fiata możesz mieć swoje części
    auto masz z niewielkim przebiegiem (zakładam że jesteś pierwszym właścicielem, jeżeli auto było np. sprowadzone to nie masz pewności co do przebiegu-w taki przypadku zalecam szczegółową kontrolę "diagnostykę komputerową")
    tutaj masz kilka adresów servisu BOSCH-a w poznaniu http://www.zumi.pl/serwis+samochodow....41939,scale:8
    pozdrawiam

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Ducato 2,3 JTD
    Powiem tak historie auta poznałem trochę.

    Wiec tak w kraju jestem drugim właścicielem .

    Przede mną miała go firma która [color=red]rz[/color]adko go używała a miała go z 2 lata. Mam książkę serwisową od samego początku serwisowany był w Niemczech potem w Polsce .

    A dowiedziałem się że został sprowadzony z faktycznie małym przebiegiem wiec raczej przebieg bedzie oryginalny i stan auta tez jest ładny nie jakis zmechacony w środku np fotel lub kierownica tak samo paka nie jest jakoś brudna porysowana .

    Pytanie czy w tym serwisie powiedzą konkretnie co go boli czy będę musiał tez sie domyślać ??

    Bo zapałce za diagnostykę komputerowa, a powiedzą mi to samo co ten tu, to wiadomo pieniądze w błoto wyrzucone będą .

    Zaraz sprawdzę ceny .

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    4,912
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wydaj te parę złotych na diagnostykę. Nie musisz zostawiać auta do naprawy, a jedynie zlecić podpięcie do komputera. Na papierze dostaniesz wynik diagnozy (lub ustnie, jak przyjdzie diagnosta).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Ducato 2,3 JTD
    Witam
    Dzis wymieniłem Filtry powietrza , paliwa (był czarny) , i pompa została wymieniona na inną.
    Poprzednia wielce nie była klejona nie wiadomo gdzie w jednym miejscu niby klej ok .

    Teraz tak efekt taki na dzien dzisiejszy po wymienie tego wszystkiego czuje jakby auto lepiej sie zbierało , tak lżej sie nim jedzie ale bład nadal jest .

    Postaram się jutro lub w poniedziałek do kogos podjechać na kompa niech skasują błąd i zobaczymy co będzie .

    [size=2][ Dodano: 2011-04-04, 12:45 ][/size]
    Witam po Weekendzie.

    Wiec tak sytuacja wygląda tak
    Po podpięciu pod przenośne urządzenie diagnostyczne wyszedł Błąd P0089
    Po czym po skasowaniu błędu zaczął wydobywać się dziwny dźwięk z pod maski silnika,
    po chwili ustał ten dziwny dźwięk wyskoczył błąd znów i po podpięciu komputera tym razem zapalił się błąd P0638.

    Został ON skasowany przejechałem jakieś 500 m i narazie nie wyskoczył żaden błąd .

    Pytanie co to moze się dziać z Tym ???

    [size=2][ Dodano: 2011-04-05, 19:00 ][/size]
    Witam dziś rano znów zapaliła się lampka Błędu niestety nie wiem tym razem jaki błąd się pojawił.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Bruxelles
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3 multijet
    Kolego MichalPoznan czy udalo ci sie rozwiazac problem bo ja mam dokladnie to samo i tez nie wiem co to jest .
    Ja wlozylem nowa przepustnice z aso gdyz tak mi zdiagnozowali i dalej to samo , u mnie ma czykawke bardzo czesto i spadek mocy jest znaczny .
    Napisz prosze czy rozwiazales ten problem i jesli tak to co bylo jego przyczyna .


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Kupilem Ducato...
    Napisany przez Darth1 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-12-2008, 01:33
  2. ducato 2.3jtd 2002 rok sprowadzony jaki olej ??????
    Napisany przez rewadres na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-11-2008, 20:23
  3. Filtr powietrza..
    Napisany przez LOUISS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-10-2008, 08:26
  4. filtr powietrza
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2008, 19:27
  5. [PDF] Kurs obsługi i serwisownia Ducato
    Napisany przez miszko na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 13:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0091 fiat ducato

p0638 fiat

p0089 fiat ducato

p0089 fiat

ducato p0638

fiat ducato p0638

p0638 fiat ducato

p0089 ducato

kod p0638

fiat ducato p0089

sterownik fiat ducatoducato p0091ducato przepustnica naprawicducato blad p0638fiat ducato 2.3 szarpie ducato p0089P0091 ducatoducato 0638