Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    40
    Auto
    Doblo 1.4 16v
    Rocznik
    2015

    Zakup Doblo 1.6 MultiJet 105 koni

    Z racji tego że jest to mój pierwszy temat na tym forum chciałbym się przywitać tak więc Witam Wszystkich. Teraz do rzeczy.

    W najbliższym czasie chcę zakupić Fiata Doblo. Wybór padł na egzemplarz z silnikiem 1.6 MultiJet 105 koni. Na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach? Przeczytałem coś gdzieś tylko na temat kontrolki ciśnienia oleju a mianowicie jeżeli gaśnie po pru sekundach od odpalenia trzeba wymienić jakąś uszczelkę przy smogu olejowym. Jakie jeszcze przypadłości trapią ten silnik?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,485
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    No to mnie zaniepokoiłes z tą kontrolką. Ja tak mam odkąd kupiłem samochód czyli jakieś 35 tys. km. Przy czym u mnie poprzedni właściciel spawał smoka. Wyszło przy okazji innego remontu.
    Ostatnio edytowane przez ciril ; 27-10-2015 o 21:05

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    40
    Auto
    Doblo 1.4 16v
    Rocznik
    2015
    Z tego co widzę to masz 1.3 Multi więc tam może być inaczej

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2013
    Skąd
    Piła
    Wiek
    30
    Postów
    15
    Auto
    Doblo 1,6 Mjet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał jasiek22 Zobacz post
    Z racji tego że jest to mój pierwszy temat na tym forum chciałbym się przywitać tak więc Witam Wszystkich. Teraz do rzeczy.

    W najbliższym czasie chcę zakupić Fiata Doblo. Wybór padł na egzemplarz z silnikiem 1.6 MultiJet 105 koni. Na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach? Przeczytałem coś gdzieś tylko na temat kontrolki ciśnienia oleju a mianowicie jeżeli gaśnie po pru sekundach od odpalenia trzeba wymienić jakąś uszczelkę przy smogu olejowym. Jakie jeszcze przypadłości trapią ten silnik?
    Witam,

    posiadam Doblo z tym właśnie silnikiem. Auto kupiłem z drugiej ręki z przebiegiem 17 tkm, obecnie mam przejechane ok 67 tkm. W tym czasie nie miałem, żadnych problemów z silnikiem. Problemu z kontrolką nie zauważyłem. Olej wymieniam co 15 tkm lub co rok, niby można co 2 lata lub 35 tkm, ale moim zdaniem nie jest to dobry pomysł.
    Poza tym silnik ten to chyba udana jednostka.

    Zwróciłbym natomiast uwagę na inne rzeczy, które do tej pory musiałem wymienić (poza filtrami):

    1) łożyska amortyzatorów - 2 razy (głuche stuki podczas kręcenia kierownicą - droga sprawa (łożysko ponad 200 zł + robocizna + geometria)
    2) amortyzatory tył - wybita tuleja amortyzatora (założyłem Sachsa) - droga sprawa, szczególnie w ASO - wołają 390 zł za szt. Kupiłem we własnym zakresie komplet za 380 i wymieniłem sam w 40 min.
    3) łączniki stabilizatora (strona lewa + prawa) - słyszalne podczas jazdy po tzw. tarce (naprawa stosunkowo tania, łączniki 40-70 zł szt. nie ma konieczności robienia geometrii)
    4) korozja tłumika końcowego - widoczne po zdjęciu tylnego prawego koła.

    Przy kolejnym przeglądzie ok 75 tkm do wymiany będą tarcze i klocki przód

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2015
    Skąd
    Poznan
    Postów
    9
    Auto
    Doblo 2.0 MTJ
    Rocznik
    2010
    Zgadzam się z gadam86, 110 tys przebiegu silnik 2.0 mjt z 2010r tłumik końcowy jest przerdzewiały, koło 100 zaczął cieknąć płyn hamulcowy- wysprzęglik i przewody od wspomagania składający się z 4 elementów, dwa były do wymiany koszt 300 zł plus robocizna. Dla mnie najsłabszym elementem tego samochodu to zawieszenie, powiem z doświadczenia, że koło 100 tys pękają sprężyny a nasze drogi męczą amorki i wahacze, trochę kosztują. Standardowo łączniki. Ja bym kupiła na Twoim miejscu z zaślepionym egr, silnik pożyje dłużej.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    40
    Auto
    Doblo 1.4 16v
    Rocznik
    2015
    EGR na pewno sam zaślepię jeżeli w danym egzemplarzu nie będzie jeszcze zaślepiony. Ile w waszych egzemplarzach wytrzymuje DPF? Z tego co wiem w niektórych markach pada szybciej a w niektórych żyje nawet 200 tyś

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2016
    Skąd
    jedna z kilku Połomii
    Postów
    2
    Auto
    Kilka
    Rocznik
    od 1989
    Cytat Napisał jasiek22 Zobacz post
    EGR na pewno sam zaślepię jeżeli w danym egzemplarzu nie będzie jeszcze zaślepiony...
    O co chodzi z tym zaślepianiem ERG?
    Skoro pomaga na dolegliwości to po co jest montowany fabrycznie?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    40
    Auto
    Doblo 1.4 16v
    Rocznik
    2015
    Pseudo ekologia.....

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2014
    Skąd
    Piła
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Doblo 1.6
    Rocznik
    2013 / 08
    Cytat Napisał jasiek22 Zobacz post
    EGR na pewno sam zaślepię jeżeli w danym egzemplarzu nie będzie jeszcze zaślepiony. Ile w waszych egzemplarzach wytrzymuje DPF? Z tego co wiem w niektórych markach pada szybciej a w niektórych żyje nawet 200 tyś
    Bzdury ....
    DPF sie nie psuje sam w sobie
    Awaria DPF jest jedynie skutkiem innej awarii w silniku w DPF nie ma sie co popsuć
    Mam dwa Doblo II od nowości jeden przebieg 156 tys km rocznik 2012 drugi rocznik 2011 przebieg 280 tys km
    Oba auta totalnie bez awarii olej zmieniany wg wskazań kompa czyli co 35 tys km od wymiany do wymiany stan oleju nie wymaga dolania nowego. Brak wycieków oleju. Brak awarii sprężyn jak to jeden powyżej twierdził. Auta śmigają z przyczepą DMC 1300 kg do niemiec na pusto wracają mają ładunek w aucie 950 kg i 950 kg na przyczepie 2 razy w miesiacu takie wyjazdy. Srednie spalanie z obu aut to 6,2 do 6,5 litra (Silniki 1,6 jdt II 100 KM)
    W obu autach wymieniono amory tylnie komplet kolcki hamulcowe (kilka razy) i tarcze
    Poza tym brak jakichkolwiek interwencji
    To są naprawde dobre auta
    Poza tym w firmie mamy jeszcze Vectra C z silnikiem Fiata 1,9 150 KM z DPF przebiej obecny 350 tys brak awarii DPF
    DPF niestety wymaga odpowiedniej eksplatacji auta


 

Podobne tematy

  1. Zakup Doblo II na wyprzedaży rocznika
    Napisany przez Koola na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-01-2015, 21:13
  2. Problem z DPF Doblo 1,9 120 koni
    Napisany przez maslan82 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-12-2014, 08:52
  3. Zakup Doblo II
    Napisany przez criss00 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-03-2014, 21:10
  4. Doblo multijet
    Napisany przez Pucio na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-03-2014, 22:39
  5. zakup doblo benzyna na co zwrócić uwagę ?
    Napisany przez janusz1969 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2013, 17:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu