Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    "strzelanie/stuki" poduszki amortyzatora

    witam

    objaw: przy skrecaniu (prawo/lewo) "strzela" poduszka amortyzatora z lewej strony, chodzi o to że po prawej stronie płynnie się obraca Mcperson w poduszce, a po lewej jak by go coś trzymalo wiec przesuwa się skokami, co skutkuje stukami.

    nie wygląda aby się cos poluzowało, teraz pytanie, czy ktoś się z tym spotkał ? dodatkowo czy po wyjęciu mcpersona moze da sie usprawnić tą podyszkę czy też odrazu do wymiany ? procedure znam to nei zadaje pytań typu czy sciągać spręzyne

    swoją drogą co sądzicie o zamiennikach LEMFÖRDER lub SACHS ?

    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Jakiś czas temu robił mi serwis to trzaskanie, było to chyba mocowanie amortyzatora u góry. Podobno zaciera się tam coś i tak puka jak puszcza i staje. Mi pukało z jednej strony ale zapobiegawczo poprosiłem o wymianę z obu.

    Stronkę dalej jest podobny temat Fiat Doblo - mocowanie górne amortyzatorów przednich !!!

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    Podobno zaciera się tam coś
    Łożysko się zaciera

    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    zapobiegawczo poprosiłem o wymianę z obu.
    Ja zawsze proszę o wymianę z dwóch stron. jeśli z jedną stroną coś się dzieje, to wiem, że za chwilę i z drugiej może być o samo, a skoro auto już jest u mechanika, to jak wyjedzie stamtąd przysłowiową godzinkę później, to nic złego się nie stanie, a ja mam pewność, że prędko tam znów nie wróci

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    no to juz mamy jasność :-)

    wyszarpałem w ramach dnia wolnego mcpersona, jutro zdejme ta poduche i zobacze co boli łożysko, troche czarnej wody z niego wyleciało, ale patrząc na materiał z jakiego jest wykonane (plastik) to mogło to paść tak szybko, zobacze jeszcze czy wymienie samo łozysko, czy też nowe rozwiązanie poduchę + łozysko teraz fiat wymyślił coś nowego zespolonego, może przez to rozwiązali ten problem.

    temat strone dalej jest ale nic sensownego w nim nie ma.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 07-01-2018 o 00:16

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    dla potomnych:

    zatarte łozysko amortyzatora, czas wymiany jakieś 2 godziny (nie śpiszyłem się), woda dostała się do środka i ruda zeżarła kulki z koszyczkiem. swoją drogą to jest ewiedentny babol konstrukcyjny bo w podszybiu jest nad tym łozyskiem "kratka" przez którą się leje woda która się potem moze dostawac do łozyska, po prawiej stronie łozysko było sprawne, bo tam nie ma opcji aby sie lała na to woda.

    koszt to 48 zeta za łozysko (oryginał fiata kupiony w interenetach), z tym że nieco nowsza wersja bo miała gumke uszczelniająca dookoła (może własnie aby woda sie nie dostawała, przewiduje za następne 5 lat ta sama akcje (z powodu tego podszybia).

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Niektóre modele Fiata miały zaślepkę, nie wiem czy nie Uno np., na całą poduchę...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Świnoujście
    Wiek
    48
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 2,0 MultiJet
    Rocznik
    2011
    Ja w swoim Doblo (2011) zmieniałem poduszki kolumny mcpherson z dwóch stron. Do tego przekonał mnie mechanik i słusznie. Miałem podobne objawy a więc stukotanie przy kręceniu kierownicą w lewo. Jak się okazało było to łożysko zatarte ( zintegrowane z poduszką). Ciekawostką jest to że po tygodniu stukanie wróciło i to w dodatku z dwóch stron. W ramach reklamacji podjechałem na warsztat. Mechanik posprawdzał czy wszystko jest dokręcone ( kolumny z dwóch stron były OK ) i stwierdził że to stukanie to wina plastyków chińskich ( gum które są gdzieś w okolicy kolumny mcparsona). Wystarczyło że popsikał trochę WD40 i stukanie znikło. Od tej pory minęło już rok i stukania nie ma. Powiedział też że przez złe rozwiązanie przy odpływie wody z szyby ( kratka odpływowa miedzy maską a szybą) woda dostaje się do środka i kapie na poduszki. Warto zwrócić na to uwagę podczas korzystania z myjni samoobsługowej.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    myjnia myjnia jak deszcz pada też tam się będzie lała woda, spryskiwacz zbeirany wycieraczkami tez tam bedzie sciekał.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Świnoujście
    Wiek
    48
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 2,0 MultiJet
    Rocznik
    2011
    Dokladnie tak jest podczas deszczu czy tez podczas korzystania ze spryskiwaczy. Jednak podczas mycia na myjni samoobsługowej strumien wody kierowany jest pod roznymi katami i nadto pod większym ciśnieniem co powoduje ze woda dostaje się do srodka intensywniej.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    przewiduje za następne 5 lat ta sama akcje (z powodu tego podszybia).
    zgodnie z przewidywaniami mamy styczeń 2022 i to samo łozysko do wymiany,

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Czyli ta guma uszczelniająca w nowym łożysku nie wiele dała ☹️


 

Podobne tematy

  1. Brak napisu "airbag" na osłonie poduszki w fotelu
    Napisany przez michajlo89 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-08-2017, 08:07
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18
  4. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
  5. [drzwi] "strzelanie" drzwi
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506strzelanie-stuki-poduszki-amortyzatora-39781

nowe doblo wymiana lozysk gornych gniazd amortyzatorow przod

wymiana poduszki amortyzatora fiat doblowymiana poduszki amortyzatora grande puntodoblo stuka zawieszenie przodpojedyncze strzelanie w mcpersoniepoduszka amortyzatora fiat stukafiat ducato wymiana amortyzatoraWymiana amortyzatory lozysko

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl