Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2014
    Skąd
    Polska
    Wiek
    37
    Postów
    2
    Auto
    Doblo 1.3 MJTD
    Rocznik
    2010

    Problem z mocą 1.3Mjtd 90KM

    Witam wszystkich.
    Pisze na Waszym forum z nadzieją, że pomożecie w temacie mojego Doblo bo już mi ręce opadają.
    Sprawa wygląda tak. Mam Doblo 1.3Multijet 90KM z 2010 roku. Przebieg 118tysi. Problem polega na tym, że samochód ma strasznego muła. Do 3tysięcy obrotów nic się kompletnie nie dzieje, auto prawie nie jedzie, a pod górę ciężko ruszyć.
    Według logów wygląda to tak, że do 3tysięcy obrotów doładowanie pomału rośnie, dużo wolniej niż wymagane. Jadąc na minimalnym otwarciu przepustnicy, takim żeby tylko zwiększać prędkość, do 2800-2900 ciśnienie doładowania cały czas wynosi zero, żeby potem skoczyć odrazu na wymagane i samochód jako tako zaczyna jechać. Wcześniej nic a nic.
    Przebadałem już takie elementy jak:
    EGR - wyczyszczony, podmienony na inny sprawny, a teraz zaślepiony i nic.
    Czujnik ciśnienia doładowania - podmieniony na nowy i nic.
    Zawór do sterowania turbiną - sprawny
    Przepływka - nowa
    Rozrząd ustawiony dobrze - blokady pasują idealnie.
    Kierownice i sterowanie geometrią chodzi lekko.
    Katalizator drożny bo wycinałem dziurę i patrzyłem.
    Korekcja na wtryskach na wolnych obrotach maksymalnie 0,2.
    Wszystkie parametry poza tym ciśnieniem doładowania, ładnie zmieniają się w rzeczywistości tak jak wymaga tego komp.
    Gdzie szukać przyczyny? Bardzo proszę o pomoc. Samochód jeździ gorzej niż zwykły diesel, pali więcej ropy i ogólnie dramat.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Ostatnio edytowane przez Misior ; 09-05-2014 o 21:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2014
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Doblo 1.3Nultijet
    Rocznik
    2011
    Za silnikiem jest bańka podciśnienia przyczepiona do silnika, idzie do niej przewód od zaworu sterowania turbiną, bańka mogła się przepchać, lub masz tam gdzieś nieszczelność. Zapala ci się kontrolka silnika na zegarach?


 

Podobne tematy

  1. Fiat ulysse (220) 1.9 td 90km
    Napisany przez torcik1984 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-06-2015, 10:48
  2. BBM'y 1.6 16V - 90KM vs 103KM
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-05-2015, 14:47
  3. problem z silnikiem gp 1.3 j 90km
    Napisany przez megusia na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-08-2014, 10:48
  4. Fiat strada 1,3mjtd
    Napisany przez o_marek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-10-2012, 17:14
  5. Załozenie podgrzewania płynu chłodniczego 1.3MJTD
    Napisany przez PiotreK na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-11-2010, 09:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl