Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2014
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    21
    Auto
    PUNTO II 1.2 8V & DOBLO 1.3 mjet
    Rocznik
    2001 & 2007

    Wariujący wskaźnik temperatury silnika w DOBLO 1.3 MJ

    Witajcie,
    W moim DOBLO 1,3 multijet ostatnio wystąpił problem, który objawia się tym, że po pewnym czasie jazdy autkiem np. 10 -15 minutach wskaźnik temperatury dochodzi zaledwie do 1/4 góra 1/3 skali wskaźnika, po czym nagle opada zupełnie tak jakby zapłon został wyłączony, wtedy zapala się kontrolka pomarańczowa "check engine". Poza tym objawem silnik spokojnie pracuje bez żadnych dziwnych efektów, no ale oczywiście wówczas nie ma pełnej mocy i nie można go żyłować. Mam jakiegoś ELMA i podłączyłem go pod kompa, no i tam pokazało, że w błędach odłożonych i zapisanych jest kod P0116. FES pod tym kodem podaje, że może to być błąd czujnika temperatury, błąd termostatu itp. Proszę pomóżcie, co i gdzie najpierw skontrolować, żeby niepotrzebnie nie wpuścić się w koszty i bagno... Acha, gdzieś słyszałem, że w tym modelu silnik jest chronicznie niedogrzany i na zimę można by mu wpakować jakiś element izolujący np. tektura, karton itp. Czy faktycznie warto tak zrobić, czy to jedynie taka "urban legend" Dzięki za wszelką pomoc,
    Pozdrowienia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Diagnostyka nie polega tylko na sprawdzaniu błędów! Sprawdź jak komputer czyta z tego czujnika a będziesz wiedział to na co sam sobie powinieneś odpowiedzieć..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2014
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    21
    Auto
    PUNTO II 1.2 8V & DOBLO 1.3 mjet
    Rocznik
    2001 & 2007
    OK, po sprawdzeniu poszczególnych parametrów interfejsem ELM, wychodzi na to, że czujnik działa prawidłowo, pokazuje stopniowo rosnącą temperaturę cieczy chłodzącej. Natomiast winowajcą jest termostat, który zapewne jest uszkodzony i zablokowany w pozycji otwartej, bo mimo dłuższego jeżdżenia wskaźnik temperatury ani nie drgnie i jest w pozycji na minimum. Dotykając węży z silnika i chłodnicy wszystkie są w zasadzie letnie. Proszę o info jakiej firmy termostat warto kupić, bo doczytałem, że są różne typy jak np. VERNET (raczej nie polecany) czy też VALEO lub BEHR (ponoć lepsze) no i w jakim koszcie całkowitym mogę się z tym zmieścić.


 

Podobne tematy

  1. Wskaźnik temperatury silnika- dziwne zjawisko
    Napisany przez THS na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-02-2014, 21:27
  2. Wskaźnik temperatury silnika
    Napisany przez sz_tomasz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-04-2013, 16:18
  3. wariująca wskazówka od temperatury
    Napisany przez wojtek918 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-05-2011, 16:39
  4. [osprzęt silnika] wskaźnik temperatury
    Napisany przez manglia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-01-2010, 11:02
  5. [ukł. chłodzenia] Położenie wskaźnika temperatury silnika
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 17-08-2009, 17:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu