Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Sworzeń wahacza.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004

    Sworzeń wahacza.

    Muszę wymienić lewy przód, no to wiadomo, że i prawy do wymiany, bo najlepiej parami wymieniać. Sprawdziłem jaka to część, oryginał 125zł/szt jest do przyjęcia. Jednak mnie ciekawi, czy są sworznie innych firm, które się sprawdzają, a które sa zdecydowanie tańsze.
    Na rynku jest co najmniej kilkanaście takich sworzni od 40 do 90zł, które pasują do mojego Doblo ale nie mam pojęcia jak się sprawdzają.
    Aha moje Doblo to Kombi 1,9JTD typ 223 o zwiększonej ładowności. Oryginalny sworzeń jest oznaczony jako 46842581.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ze sworzniami jak i innymi częściami bywa różnie. ja zazwyczaj nie patrzę na nazwę tylko biorę coś taniego, no może nei najtańszego ale coś właśnie z tańszych zamienników. I takie rozwiązanie bym tobie polecał

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cena często jest umowna. Bierz jakieś normalnej firmy typu trw, delphi, sasic, lemforder.. Jakieś byleby znane były (od tej lepszej strony)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Porozmawiałem sobie ciekawie z warsztatem a własciwie właścicielem. Otwarty na propozycje i ostrzegał przed zbyt delikatnymi. Czytałem w necie, że co niektórzy wymieniają sworznie co 2-3tyś km i są to właśnie te najtańsze. Polecił mi godne zamienniki oryginalnych firmy Moog, które sprostają większym obciążeniom. A ja właśnie chcę aby były mocne, bo w końcu tu o moje życie chodzi. Jednak aby w pełni wyrobić sobie zdanie potrzeba trochę kilometrów zrobić.
    Byrrt wspomniałem o Delphi. Odpowiedź była szybka. Może je założyć ale są słabsze konstrukcyjnie i długo u mnie nie pociągną. Są dobre do lżejszych i mniej obciążonych aut.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Docio Zobacz post
    Może je założyć ale są słabsze konstrukcyjnie i długo u mnie nie pociągną
    Nie wiem skąd taka opinia..?! O firmie Moog nigdy nie słyszałem, nie polecam zatem chociaż kto wie - może są najlepsze na świecie. Delphi trochę jest na rynku i g. nie produkują. Z resztą co użytkownik czy mechanik to inna wersja i opinia.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Chyba się nie zrozumieliśmy. To nie opinia o Delphi lecz o dopasowaniu części z autem. Moje waży 1380kg a dmc=2115kg co daje 735kg ładowności z kierowcą. A Moog i wymieniony przez Ciebie TRW to ta sama firma - Federal Mogul.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Każda część produkowana przez normalnego producenta jest przystosowana do danego auta. Jeżeli w katalogu jest zamiennik Delphi do Twojego auta to jest on tak zaprojektowany i wykonany aby wytrzymał (mowa oczywiście o normalnym producencie). Jest część i jej zamiennik i zarówno oryginał jak i zamiennik produkowane śa pod dany samochód.. A to która część jest lepsza to inna sprawa.. O ile o TRW przewinęły się niepochlebne opinie to o Delphi nie czytałem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    byrrt dobrze mówi. nie ważne jaka firma bo one robią towar pod auto a więc tak aby byl wytrzymały i sprostał zadaniom

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Jeśli tak jest, to czemu na forach motoryzacyjnych, nawet tu, jest tyle tematów o zamiennikach i ostrzezeń przed dziadostwem? Mnie życie i eksploatacja różnych samochodów nauczyły, że w ciemno można brać oryginały. Zamienniki to zawsze loteria jeśli nie ma się o nich wiedzy i o to pytałem w pierwszym poście, gdyż ponownie mam Fiata, od dwóch tygodni po ponad dwudziestu latach.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Być może to upieranie się przy nazwie ale..

    Cytat Napisał Docio Zobacz post
    to czemu na forach motoryzacyjnych, nawet tu, jest tyle tematów o zamiennikach i ostrzeżeń przed dziadostwem?
    sam sobie odpowiedziałeś - dziadostwem. Dlatego 2x podkreślałem że chodzi o firmę i jakość elementu a nie o ciężar czy typ auta! Jeżeli część szlak trafia za szybko to jest źle wykonana lub ze złych materiałów a nie dlatego że masz "ciężkiego disel'a". TRW/Delphi/sasic/lemforder itd.. To są wszystko firmy produkujące zamienniki o podobnej jakości - piszą o nich bardzo różnie. Każda z tych firm robi części do "ciężkich disel'i" ale robi też do małych miejskich autek typu SC

    Zacząłem trochę czytać i nie wiem skąd zabrałeś informacje że Moog to TRW - to dwie inne firmy!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Zacząłem trochę czytać i nie wiem skąd zabrałeś informacje że Moog to TRW - to dwie inne firmy!
    Info pochodzi od kumpli - fanów terenówek. W serwisie Jeep'a przekazano im informacje, że to siostrzane firmy, które biorą prefabrykaty z jednego źródła. Podzespoły różnią się praktycznie wybitym numerem katalogowym. Oglądali też końcówki drążków, sworznie i inne elementy zawieszenia i gdyby nie numery to byłyby nie do odróznienia. Innych firm były wyraźnie inne z tym, że serwis niezmiennie polecał Lemfordera jako najtrwalszego i najbardziej odpornego.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To że nie można odróżnić nie znaczy że to to samo - ok z resztą mniejsza o te ale o ile TRW do niektórych aut robi części na montaż fabryczny, Lemforder to samo to o Moog'u nie słyszałem i bym nie ryzykował

    Dużo dobrych firm robi nawet w chinach - przykładem może być szwajcarski skf który produkuje już w.. chinach Tak więc podobieństwo nie oznacza o tym że coś jest takie same, nie neguje przy tym że Moog jest dobry - może nawet lepszy jest.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Pewne jest, że dziś już będę miał założone te sworznie Moog'a, autko jest już w warsztacie. W lato autko będzie całkiem sporo jeździło po polnych drogach wzdłuż brzegów rzek. Piach, dołki, nierówności, koleiny to będzie norma, choć na pewno nie będzie to oczywisty teren. Z ciekawości dam do sprawdzenia jesienią i nie omieszkam podzielić się informacją. W końcu ktoś musi być ten pierwszy królik.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To żeby test był miarodajny musiałbyś mieć 2gi taki samochód w którym wsadziłbyś inne sworznie i jeździł nim zaraz za Twoim..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Myślę, ale to całkiem moje prywatne przemyślenie, że sam fakt iż są dobre lub do wymiany wystarczy. Zawieszenie Motorcraft'a w Fordzie Fiesta, czy w Toyota Corolla wytrzymywało takie jazdy, jak i w kilku innych markach samochodów kumpli. Pożyjemy zobaczymy, opinia na pewno przyda się innym.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana wahacza
    Napisany przez decomanifest na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-11-2013, 09:14
  2. Pytanie o sworzeń kulisty w przednim wahaczu.
    Napisany przez bravo8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-03-2011, 21:46
  3. [zawieszenie] tuleje wahacza przód i naprawa wahacza tył
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-02-2011, 22:22
  4. Sworzeń przedniego wahacza do wymiany
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-08-2010, 06:10
  5. [zawieszenie] Sworzeń wahacza
    Napisany przez zbyszek61 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-06-2010, 17:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sasic opinie

wymiana sworznia wahacza fiat doblo

wahacz fiat doblo

wachacz fiat doblosworznie trw opiniejakie auta robi trwsworzen wachacza sasic opinie forumfiat doblo na polne drogiwymiana sworznia doblo forumfiat doblo wymiana tulei wahaczawymiana sworzni wachacza doblofirma sasictuleje wahacza sasic opinietrw warszawa punto 1wybijanie sworznia wahacza fiatwymiana wahacza doblodoblo wymiana sworzniawahacze punto 2010 delphi

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl