Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    poland
    Postów
    3
    Auto
    brak 0.0

    różnice w wersjach a przerobka

    dzien dobry.

    przymierzam sie do zakupu Fiata doblo 1.9 JTD 2002.
    Pytanie jezeli potrzebuje samochod dostawczy, czy mam kupowac CARGO?, - czy moge zakupic SX w wersji kombi i przerobic na "furgon" ?
    czy wersje wielo-osobowe nie odbiegaja od standardow dostawczych, czy sa widoczne roznice TECHNICZNE?
    (pomijajac wyposazenie dodatkowe/klimatyzacja etc.)
    pomijajac wizualnie oszklenie tylnych/bocznych drzwi, jak to jest z ich specyfikacja ?
    Sądze, ze kombi maja nie zajechane przebiegi i maja w dobrym stanie zawieszenie.

    Prosze o weryfikacje i ewentualne doradzenie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Dopiero co kupiłem Doblo z 2004 r. kombi panorama w wersji ciężarowej ale z homologacją producenta. Posiada firmowe 5 miejsc, 715kg ładowności oraz firmową, homologowaną i dostarczającą problemów na niektórych SKP przegrodę. Krata jest nietypowa, bo wygląd ma nietypowy, mocno odbiegający od standardu "siatki ogrodzeniowej".
    Przerobienie z osobowego na ciężarowy jest chyba niemożliwe. Można jedynie zamontować krate do rozliczeń VAT, ale temat dla mnie obcy, bo nie jestem tym zainteresowany. Z ciężarowego na osobowy można przerobić bez problemu.
    Różnice jakie dostrzegłem to: tylne siedzenia nie są składane, brak miejsc/zaczepów tylnej półki, urzędowo przypisane opony wzmocnione (sporo droższe). Spostrzeżenia nabyte podczas namysłu o przerobieniu z ciężarowego na osobowy, co mi w sumie przeszło.
    Nie wiem o jakie zajechane przebiegi Ci chodzi. Samochód krajowy łatwo sprawdzić, sprowadzony - no w takim przypadku już książki napisano o tym jak nad Odrą 9 na 10 warsztatów kręci liczniki. Co do zawieszenia to z samej definicji samochód dostawczy pracuje i dźwiga cieżary po polskich dziurawych drogach. Zdarzają sie jednak wyjątki a sprawdzić można w większości warsztatów.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    poland
    Postów
    3
    Auto
    brak 0.0
    Cytat Napisał Docio Zobacz post
    Przerobienie z osobowego na ciężarowy jest chyba niemożliwe. Można jedynie zamontować krate do rozliczeń VAT, ale temat dla mnie obcy, bo nie jestem tym zainteresowany.

    Nie wiem o jakie zajechane przebiegi Ci chodzi. Samochód krajowy łatwo sprawdzić, sprowadzony - no w takim przypadku już książki napisano o tym jak nad Odrą 9 na 10 warsztatów kręci liczniki. Co do zawieszenia to z samej definicji samochód dostawczy pracuje i dźwiga cieżary po polskich dziurawych drogach. Zdarzają sie jednak wyjątki a sprawdzić można w większości warsztatów.
    z osobowego na ciezarowy, znowu ja slyszalem, ze da rade, wywalajac kanape 3osobowa, wstawienie kratki i załatwienie przegladu i urzedowych spraw dotyczacych maxymalnej ladownosci.
    zajechany, tzn, przebieg liczac 10 letni dostawczy - 360 000 i w gore.
    w polsce nie bede kupowal. - znam triki na niemca przez pośrednika, - niby ok i przebieg , oryginalny z potwierdzonymi pieczatkami ASO - 160 000 (wolne zarty , hah ). a pozniej okazuje sie, ze do kompletnego remontu.
    podobno, kupujac od niemca, ma sie taka :gwarancje: na auto, z prawem do zwrotu, jezeli wykryjesz odstepstwa od umowy, badz ukryte wady. -to samo tyczy sie mieszkan.
    no niewazne.
    Dobry serwis wykryje przebieg i licze na 290-330 tys.
    nawiasem z 2 mc temu na otomoto widzialem kangura juz dostaw. - po wywaleniu kanapy. szkoda, ze nie mam zdjec..
    gosciu deklarowal, ze trzeba wbic vat w dowod, bo swiezo przerobiony.
    poczekam na inne odpowiedzi.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Zastanawiam się czy w ogóle opłaca Ci się przerabiać. Poczytałem i przeróbka z osobowego na ciężarowy danego modelu jest możliwa o ile w ogóle dany model ma homologację ciężarową u nas w kraju. Sam jednak nie możesz przerobić, bo nie zarejestrujesz. Przegrodę wstawia i usuwa wyspecjalizowana firma z uprawnieniami do zmian konstrukcyjnych pojazdów, która po przeróbkach wystawia dokument stwierdzający zakres tych przeróbek. Potem z dokumentem trzeba jechać do OKSP bo zwykłe SKP nie mają uprawnień do takich przeglądów i na koniec znów ten dokument będzie potrzebny przy rejestracji w wydziale komunikacji.
    Nie wiem czy jest sens przerabiania z osobowego na ciężarowy, gdyż stricte Cargo są zdecydowanie tańsze. Z tego co pamiętam, gdy przeszukiwałem portale motoryzacyjne, Doblo 1,9 JTD Panorama 5-os z 2002r. przebieg 150-200kkm kosztował 12-14tyś. Taki sam z homologacją ciężarową już 10-12tyś. przy czym droższe oprócz świadectwa homologacji i przegrody były o 1-2 lata młodsze. Typowe Cargo miały cenę 8-10tyś. przebieg ok 100kkm i droższe również były o 1-2 lata młodsze.
    Przy moim wyborze przebieg był drugorzędny, ważniejsze było zawieszenie. Silnik 1,9JTD spokojnie bez remontu może zrobić 400kkm i jest to potwierdzone statystykami floty Poczty Polskiej jak i sprawdzone na pojazdach u dwóch kumpli w firmach prywatnych. Zawieszenia "na oko" nie da się sprawdzić jednak, gdy na zdjęciu końcówki progów nie są poniżej osi kół, to jest szansa, że jest w dobrym stanie. Opierając się na tym po zakupie pojechałem na sprawdzenie i okazało się, że mam tylko lewy sworzeń wahacza do wymiany, reszta była w jak najlepszym porządku.
    No i na koniec. Ciężarowe w ubezpieczeniu, nawet dla osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej, są troszkę tańsze. Nie wiem jednak, czy w każdym TU.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    poland
    Postów
    3
    Auto
    brak 0.0
    dziekuje za profesjonalna odpowiedz.
    jezeli temat nie bedzie zamkniety, napisze w poscie jak juz znajde ciekawego doblo.

    pozdrawiam.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Nie czuję się profesjonalistą w temacie, ot przerabiałem "temat zakupu" miesiąc temu i zmianę homologacji z ciężarowej na osobową. Do tego mogę jeszcze dodać, że jak kupisz ciężarowy na fakturę, to nie zapłacisz podatku-haraczu do fiskusa, bo wtedy płaci sprzedający.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2012
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2
    Auto
    Doblo 1,9JTD
    Przerabiałem ten temat w sierpniu i również chciałem przerobić kombi na cargo, ale niestety. Żadna okręgowaSKP nie podbije Ci dowodu rejestracyjnego. Musisz mieć VAT1, baz tego ani rusz.
    Potrzebujesz dostawczaka to go masz również w wersji osobowej. Wymontuj tylko drugi rząd siedzeń i już. Jak chcesz kupić w ramach DG to także nie ma problemu, możesz kupić wersję osobową na fakturę. Wrzucasz w koszty i amortyzujesz. Jedynie nie odpiszesz podatku VAT od zakupu auta i paliwa. W koszty wrzucasz całą kwotę brutto.
    Cargo ma płaską podłogę i drzwi rozwieralne(i to niekoniecznie), a osobówka/kombi ma wgłębienie na stopy dla pasażerów drugiego rzędu. Poza tym niewielkie różnice.
    Ja kupiłem Malibu na 5os i wstawiłem dedykowaną kratę dla bezpieczeństwa za drugim rzędem siedzeń. Latam w ramach DG. Chcę osobowe to mam, a jak dostawcze to składam tylne siedzenia i także mam co chcę.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Tbg
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    doblo 1,6 16V
    Rocznik
    2002
    W ramach DG - co ten skrót oznacza?
    Ja chcę dołożyć do malibu 5os. 2 fotele z sharana. Jak i gdzie mogę sprawdzić homologację czy mogę dołożyć?
    Samo dołożenie potwierdza mechanik fakturą, później przegląd i do W. Komunikacji...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Piła
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Doblo 1,4
    Rocznik
    12.2007 FL
    Nie zgodzę się z niektórymi przedmówcami. Długo szukałem mojego doblo wszystkie były strasznie wymeczone albo z magicznymi przebiegami kupilem doblo 5 osobowe oszklone scianke grodziowa i bez problemu zarejestrpowalem jako dostawcze z mozliwoscia odliczenia vat-1 a smigam na gazolinie

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2014
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    1
    Auto
    Doblo 1.6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał PemoMayer Zobacz post
    kupilem doblo 5 osobowe oszklone scianke grodziowa i bez problemu zarejestrpowalem jako dostawcze z mozliwoscia odliczenia vat-1 a smigam na gazolinie
    Możesz coś więcej napisać? Kupiłeś w PL czy import? Kupiłeś już jako ciężarowy (vat-1/LKW itp.) czy kupiłeś jako osobowy, założyłeś kratkę, zrobiłeś przegląd i wtedy zarejestrowałeś jako ciężarowy? Jeśli przerabiałeś to czy konieczne były jakieś dodatkowe papiery (np. polskie świadectwo homologacji takiej wersji)?
    Pytam bo mam osobowego, potrzebuje ciężarówkę i nie bardzo wiem jak to najlepiej rozegrać? Z góry dzięki za wszelką podpowiedź.


 

Podobne tematy

  1. Fiat 500 w wersjach Carbon i Titanium zdebiutuje na SEMA Show
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-02-2012, 18:42
  2. Różnice Benzyniaka a JTD
    Napisany przez jagiel1988 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-05-2010, 21:27
  3. 1.9jtd różnice
    Napisany przez zwierzak1221 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2009, 20:14
  4. fiat bravo hgt 155+ turbina z coupe przerobka
    Napisany przez pepo-p2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-10-2009, 15:59
  5. [silnik] JTD 105 a 115 KM- różnice, help
    Napisany przez grzechoo83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-09-2009, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy da sie przerobic doblo cargo na osobowe

jak przerobic fiata doblo

fiat doblo 3 osobowy

fiat doblo przerobka

firma przerobka na8 miejsc

przegroda fiat doblo

przerobki aut na 7 osob

doblo cargo 5 osobowy

doblo jaka wersja

dobl

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl