Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez marad

Temat: Podłączenie sterownika centralnego zamka RTX SE2 w Doblo 2004 i 2009  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2013
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    5
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2004

    Podłączenie sterownika centralnego zamka RTX SE2 w Doblo 2004 i 2009

    Witam wszystkich,
    Postanowiłem nieco polepszyć sobie wygodę w moim Doblo i zamontować sterowanie centralnym zamkiem na pilota. Wybór mój padł na zestaw dedykowany RTX SE2.
    Sterownik ten chciałbym zamontować w moim Doblo rok 2004 i ten sam sterownik w Doblo z 2009 (po lifcie).

    Robota nieco żmudna ale niezbyt skomplikowana. Sterowanie działa bez żadnego problemu poza jedną mała sprawą - sygnalizacja zamknięcia/otwarcia światłami awaryjnymi widoczna jest tylko poprzez kierunkowskaz kierowcy.... :-(
    Próbowałem znaleźć informację jak to rozwiązać lecz bez rezultatu...

    I tu moje pytanie - jak i gdzie podłączyć dwa przewody do sygnalizacji kierunkowskazów? Czy jest tam może (w tych wielo-pinowych kostkach pod bezpiecznikami) przewód od świateł awaryjnych? Wówczas (tak mi się wydaje) zamknięcie/otwarcie samochodu będzie wskazywane poprzez wszystkie ze świateł kierunkowskazów.

    Z góry dzięki za wszelką pomoc i sugestie.

    Pozdrawiam Marcin



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    35
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    marad,, ostatnio zalożyłem sobie tej firmy sterownik. Zrób tak:
    Masz tam 2 przewody na kierunkowskazy, czyli prawy/lewy. Podłącz się do wyłącznika świateł awaryjnych (kable za wyłącznikiem, znajdź sobie próbówką, który prawy, który lewy) będą tak prawdopodobnie 3 kable, prawy kierunek, lewy i na przyczepkę. Do przyczepki Ci nie potrzeba.
    Jak znajdziesz oba kierunkowskazy, podłącz jeden kabel od sterownika do jednego kierunku, a drugi do drugiego. (brązowe kable z bezpiecznikami, które posiadają też diody) sprawdź czy za tymi bezpiecznikami na kablach od sterownika są zalane w koszulce takiej diody. Są ważne, bo "puszczą" prąd na kierunki tylko w jedną stronę, a jak włączysz awaryjne, nic nie "pójdzie" na sterownik.
    I będzie git

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2013
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    5
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2004
    gofer - dzięki za info - właśnie taki był mój "plan B": podłączyć się pod światła awaryjne. Pytanie jest czy i ewentualnie gdzie w skrzynce bezpieczników owe przewody mogę odnaleźć (czy są częścią którejś z wielopinowych wtyczek w skrzynce bezpieczników)?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    35
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał marad Zobacz post
    gdzie w skrzynce bezpieczników owe przewody mogę odnaleźć
    ja się podpiąłem bezpośrednio pod wyłącznik awaryjnych, bo nie miałem czasu na szukanie
    Może jest na forum elektryk samochodowy, lub ktoś wie, to Ci podpowie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    31
    Postów
    2
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2006
    Z chwilą włączenia świateł kierunkowskazów, komputer pokładowy M01 zasila odpowiednio światła kierunkowskazów;

    reflektora przedniego lewego F10 ze styku 38 konektora C;
    reflektora przedniego prawego F11 ze styku 39 konektora C;
    tylnej, lewej lampy zespolonej F30 ze styku 12 konektora A;
    tylnej, prawej lampy zespolonej F31 ze styku 3 konektora A;
    kierunkowskazu bocznego, lewego F20 ze styku 2 konektora A;
    kierunkowskazu bocznego, prawego F21 ze styku 13 konektora A;

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2013
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    5
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2004
    glover - to właśnie dlatego chcę się podłączyć pod wyłącznik świateł awaryjnych. Ze sterownika wychodzą 2 przewody do sygnalizacji awaryjnymi więc musiałbym robić mostki pod każdy z 3 pinów.....

    Pytałem w międzyczasie w ASO fiata i powiedziano mi, iż będzie to wtyczka F (z drugiej strony bezpieczników) PINy albo 29 lub 34. Niestety po podpięciu się pod PIN 34 brak jakiejkolwiek reakcji, po podłączeniu pod PIN 29 - sygnalizacja była widoczna ale tylko na włączniku awaryjnych....

    Moze ktoś ma jakieś inne wskazówki lub właściwy PIN/ PINy

    gofer - Jak się dostać do przewodów od włącznika awaryjnych - jak go zdemontować aby nic nie uszkodzić?
    zucz lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2013
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    5
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2004
    Po długich poszukiwaniach w serwisie Fiata oraz w pewnym warsztacie montującym zabezpieczenia samochodowe udało się odnaleźć właściwy "kabelek" :-)
    Jest to PIN nr 3 we wtyczce A - wszystkie kierunki śmigają aż miło.
    Dzięki wszystkim za pomoc - post można zamykać.
    Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Lwówek Śl
    Wiek
    55
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Doblo Malibu 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam, czytam temat gdyż sam będę musiał zainstalować sterownik centralnego zamka. (albo zlecić fachowcowi) Mam schemat montażu Mety system i tam jest jak podłaczyć element odpowiedzialny za sterowanie centralnym. Może komuś to ułatwi montaż. awaryjne i centralny zamek.jpg

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2016
    Skąd
    Dolny Śląsk
    Wiek
    29
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Doblo 2 (2010) 1.3 Multijet
    Rocznik
    2010
    Sam szukałem sporo, kierunki podłączamy pod styk 8 i 10, u mnie to były kable niebieski i niebiesko biały. Tak podłączone śmiga elegancko. Nie odświeżam tematu, ale wiem że tą informację ciężko znaleść, a szukając trafiłem na ten wątek, następna osoba będzie miała lepiej Oczywiście mówią o Doblo 2010.


 

Podobne tematy

  1. Zablokowanie się centralnego zamka
    Napisany przez Adoil na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-06-2013, 22:10
  2. Montaż zamka centralnego.
    Napisany przez fastovsky. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2012, 13:10
  3. sterownik centralnego zamka
    Napisany przez pioneer81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-12-2009, 16:19
  4. Dołożenie sterownika centralnego na pilota
    Napisany przez hepos na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2009, 20:32
  5. Dołożenie sterownika centralnego na pilota
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-11-2009, 07:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rtx se2

centralny zamek fiat doblo

gdzie podlaczyc przewod do swiatel od centralnego zamka

doblo centralny zamek sterowanie

sterownik rtx se2

podlaczeniesterownika centralnego fiat

gdzie centralny zamek w doblo

fiat doblo otwieranie centralnego przewody

rtx se2 instrukcja

rtx centralny zamek

centralny doblo

fiat doblo montaz zamka

sterownik centralnego zamka rtx

sterownik rtx opinie

RTX SE2 sterownik opinie

STEROWNIK CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA RTX

montaz zamka rtx

fiat palio centralny zamek gdzie jest sterownik

Tagi dla tego tematu