Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2009
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4
    Auto
    szukam

    Fiat Doblo!!! jak najlepszy silnik??

    potrzebuje informacji jakie silniki były montowane w Doblo i jaki najlepiej wybrać pod względem awaryjności i ekonomi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    39
    Auto
    fiat
    powiem ci ino tyle nie kupuj 1.9D! Duzo osob zachwala 1.9JTD 105 km, ale nie wiem jak on prezentuje sie z awaryjnością.
    FIAT DOBLO 1,9

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2009
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4
    Auto
    szukam
    Cytat Napisał Fintosz
    powiem ci ino tyle nie kupuj 1.9D!
    z jakich względów??? awaryjność czy osiągi???

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    39
    Auto
    fiat
    awaryjnosci i ekonomi jazdy
    FIAT DOBLO 1,9

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2009
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4
    Auto
    szukam
    a jak w ogóle z trwałością podzespołów, zawieszenie, układ kierowniczy, korozja??

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    466
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Silniki montowane w Doblo, z którymi się spotkałem: 1.2 8v, 1.4 8v, 1.6 16v (benzyna); 1.3 MultiJet 16v, 1.9 D 8v, 1.9 JTD 8v, 1.9 JTD MultiJet 8v. (diesel)

    Najlepiej sprawują się silniki Diesla prócz 1.9D (stary klamor). Polecam najbardziej z silnikiem 1.9JTD/MultiJet ze względu na ich osiągi i znikomą awaryjność.
    Jeśli chodzi o zawieszenie, z przodu oparte na Macphersonie (wahacze typu Siena/Albea), tył wyposażony w resorowaną belkę. Częstą usterką zawieszenia jest luz na sworzniach i tulejach wahaczy przednich.
    Karoseria jest znośna, rzadko kiedy występują ogniska korozji, chyba że spowodowane zadrapaniami w sposób mechaniczny.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    39
    Auto
    fiat
    To ciekawe bo ja z przodu wymienilem tylko amory i pozatym nic sie nie dzieje nawet galki od 5 lat sa dobre, natomiast tyl to ciekawa sprawa, drazek stabilizatora przymocowany do podwozia na gumach(nie wymiennych) i gałki ktore raz na 2 lata tzreba wymieniac, resory skrzypiejace (smarowanie we wlasnym zakresie nie pomoglo), a odradzam kupowac tanich amorow z allegro firmy RECORD!! 3 razy w ciagu 3miesiecy je reklamowalem bo amory zesuwały sie z gum na srubach. Jak bedziesz kupowal samochod patrz czy ma chlapacze za przednimi kolami bo w tym miejscu szybko lakier schodzi od kamieni itp.
    FIAT DOBLO 1,9

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,470
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Etiuda
    Najlepiej sprawują się silniki Diesla prócz 1.9D (stary klamor).
    Nie do końca masz rację, ten silnik to taki dziwny wynalazek oparty chyba na JTD bo z tego co ten motor widziałem to nie zauważyłem podobieństwa do starego 1,9D z lat 88-95.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    39
    Auto
    fiat
    starszy silnik do ktorego troszke eletroniki dolozyli
    FIAT DOBLO 1,9

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    466
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM

    Tak wygląda 1.9D 64KM którego większość ludzi się wystrzega. Podczas montażu paska rozrządu trzeba również ustawić pompę wysokiego ciśnienia na znaki, czego nie robi się już w JTD czy MultiJet gdyż one mają zmieniony układ wtryskowy.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    39
    Auto
    fiat
    Zdjęcie które przedstawiłeś to starszego modelu, ale za wiele różnic nie ma fakt starszy silnik i slaby ale w miarę wytrzymały, nie trzeba uwazac na paliwo, i czesci tańsze.
    FIAT DOBLO 1,9

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 JTD Dynamic
    Witam

    Kupiłem doblo 1,9 jtd 105km 8z osobowe bez ABS i Klim. i z tego ci się naczytałem na forach wszelkiego rodzaju z diesla najbardziej polecali ten silnik. Kupiłem z p.136t.km od pierwszego własciciela, od lipca zrobiłem 10t.km. i nie widzę nic niepokojącego. Wierzyć nie wierzyć zużycie oleju silnikowego 0% po 10t.km.przejechanych - sprawdzam co 2-3t.km. . Jedyne co polecam to lanie "dobrego" diesla. Jak wlałem "zwykły" ON to powyżej 2.5 tys. obrotów przy ostrym gazie czarno jak za Ikarusem, po wlaniu np: Dynamic z Lotosu lub Vpower z Shella spokój praktycznie zero dymienia - dopiero po 4t. lekko zakopci. Spalanie przy mojej eksploatacji nie przekracza 6l/100km. 75% procent miasto. Co do stabilizatora z tyłu nie ma większego problemu z wymianą gum - kupiłem auto ze stukami ww. i w serwisie na przeglądzie ( serwis nie fiata po rozmowie z serwisem fiata zrobili to tak jak robią w Fiacie w Krakowie ) - demontaż drążka - szlifierka katowa - nowe gumy - migomag - i jest OK - i śmieszne pieniądze. A co do zawieszenia to zależy od eksploatacji ( użytkowania ) jak ktos uważa to nie ma problemu. W moim Doblo wymieniono z zawieszenia tylko wachacze przód amory tył ( Doblo nie lubi lekkiej d... ) no i ja zrobiłem stabilizator tył. 110t.km wymienony alternator - powodu nie znam. Klocki , tarcze, i inne normalnie zuzywające się rzeczy pomijam bo w każdym aucie zużywają się podobnie. To tyle co do awaryjności wg, mnie po przebiegu prawie 147t.km.
    Wady blacharskie:
    Wypłukiwanie progów na łączeniach - mniej więcej po środku progu
    Wypłukiwanie narożników drzwi przesuwnych od strony drzwi przednich
    Matowienie lakieru na drzwiach przesuwnych od strony tylnich kół
    Chlapacze przód obowiązkowe wtedy unikamy lub minimalizujemy jw. wymienione

    Pozdrówka
    ( Zawsze mogę się mylić, ale myślę że mam rację, chociaż czasami prawda leży po środku )

    darelektric

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    39
    Auto
    fiat
    Dzieki za rade na temat drążka stabilizatora Alternator tez padl, wymieniali w fiacie i powiedzieli ze jest on narażony na błoto i wode od spodu auta(brak osłony pod silnikiem), widze ze blacharka nie tylko u mnie sie sypie, dokladnie tak samo jest w moim przypadku ino ja nie mam chlapaczy.
    FIAT DOBLO 1,9

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 JTD Dynamic
    Cytat Napisał Fintosz
    Dzieki za rade na temat drążka stabilizatora Alternator tez padl, wymieniali w fiacie i powiedzieli ze jest on narażony na błoto i wode od spodu auta(brak osłony pod silnikiem), widze ze blacharka nie tylko u mnie sie sypie, dokladnie tak samo jest w moim przypadku ino ja nie mam chlapaczy.
    Witam

    U mnie jest osłona silnika od nowości - więc może inna przyczyna ale nieistotne, w inych fiatach jest ten sam problem z alternatorami. Te typy tak maja

    Co do blacharki to za progi, poprawki na drzwiach i przemalowanie zmatowien zapłaciłem we wrześniu 700 netto i jeszcze facet zrobił mi konserwację progów i drzwi w tej cenie - progi pomalowane 2 razy i na to jeszcze bezbarwny ( mam autko czerowne bez metaliku ). Co do blacharki to u mnie nie było jako takiej korozji tylko wypłukiwanie lakieru włącznie z podkładem, to autko tak bierze wode poprostu i wypłukuje jak pod ciśnieniem . Mam chlapacze od nowości więc i tak jakaś osłona jest
    Co do drążka to da się kupić same gumy ( Fiat przewiduje wymianę całego niestety ) jest jakaś firma co to sprowadza ( tak jak pisałem Fiat też tak robi ) a więc oszczedza się sporo kasy - tylko jeden problem przy naprawie bo trzeba zbiornik opuścić więc lepiej żeby był prawie pusty.

    I jeszcze jedno na koniec odnośnie serwisów

    Fiat ma 120 netto z r.g. jeżdże do starego serwisu gdzie jeździłem jeszcze z polonezami ( były serwis FSO - teraz robią prawie wszystkie auta ) i 80 netto za r.g. więc dużo taniej a naprawa takiej samej jakości ( pytają się jakie częśći czy oryginalne czy zamienniki tanie czy lepsze, jaki olej czy lepszy czy "tańszy" jak zostawiłem im auto to "co godzinę" telefon i konsultacja ile chcę wydac na materiał - a do dosyć istotne, robociznę pomijam oczywiście )

    Pozdrawiam
    ( Zawsze mogę się mylić, ale myślę że mam rację, chociaż czasami prawda leży po środku )

    darelektric

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    136
    Auto
    Bravo GT JTD
    Jako były współużytkownik Fiata Dobló 1.9 jtd 105 ponieważ mój ojciec miał taki pojazd, to polecam ten samochód jedynie z tym silnikiem, silnik ten dobrze radzi se z gabarytami pojazdu, a i spalanie jest zadawalające, jeździłem również Dobló z dielsem 1,3 i tego silnika już nie polecam, może i mało pali , ale jeśli chodzi o jazdę to straszny muł.
    Fiat Bravo GT JTD 2000r


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaki najlepszy olej do Pandy?
    Napisany przez Izka_sk82 na forum Panda
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 03-08-2014, 21:02
  2. kłopot P0252 Fiat Doblo 1.9d
    Napisany przez jambojambojambo na forum Doblo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-01-2012, 12:58
  3. Jaki olej do silnika ?? 10w40?? i Jaki jest najlepszy??
    Napisany przez mcperson na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-01-2012, 10:26
  4. [silnik] Fiat Brava 1.9 105 JTD gaśnie po 15min.jazdy a po 1
    Napisany przez saheta na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-06-2009, 09:53
  5. [silnik] ALFO-FIAT
    Napisany przez garfield1988gse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-12-2008, 16:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat doblo forum

fiat doblo 1.9 jtd opinie

forum fiat doblo

fiat doblo jaki silnikfiat doblo opinieopinie fiat doblofiat doblo 1.3 jtd opinieopinie o fiat doblofiat doblo 1.2 opiniedoblo forumsilnik fiat doblodoblo 1.9 jtd opinieDoblo jaki silnikforum fiata doblofiat doblo jaki silnik wybraćfiat doblo forum opiniedoblo 1.3 jtd opiniedoblo opiniesilnik dobloopinie fiat doblo 1.9 jtdfiat doblo 1.9 multijet opiniefiat doblo silnikfiat doblo 1 2 opiniefiat doblo z jakim silnikiemfiat doblo 1 9 jtd opinie