Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    10
    Auto
    Doblo 1.9D 2003

    Fiat Doblo 1.9D Problem z odpalaniem

    Witajcie potrzebuje porady. Doblo z rana nie odpala jak powinien. Nie gaśnie czerwona lampka i zapala pracując na 900obr bez możliwości dodania gazu. Pompa Epic Lukas DCU3f.
    Kupiłem interfejs kkl i program fiatecuscan który w nowszej wersji obsługuje moją pompę i co się okazuje błąd P0510 czyli Przełącznik położenia zamkniętej przepustnicy. Proszę o radę gdzie ten czujnik się znajduje w samochodzie i mniej więcej za co odpowiada. Podejrzewam że w pompie.

    Samochód po kilkukrotnej próbie zapali i cały dzień jeździ dobrze.
    W sieci jest bardzo mało informacji o tym silniku i brak literatury z serii sam naprawiam.

    [ Dodano: 2010-09-02, 13:53 ]
    witajcie raz jeszcze po porannych pomiarach bez odpalania silnika wchodzi że jednak błąd P0254 uniemożliwia poprawny rozruch. Czyli Czujnik pozycji wirnika obciążenie maksymalne niski sygnał lampka się świeci. Czy ktoś wie coś na temat tego czujnika



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Polska południowa
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 1.9D
    Tej pompy nikt tak na prawdę jeszcze nie rozgryzł, nawet w ASO w Bielsku Białej gdzież mieści się fabryka tych to cudów nie potrafią tego poprawnie zdiagnozować. Programy diagnostyczne wypisują czasami takie bzdury. Miałem coś podobnego, oddałem pompę do regeneracji(jakieś drobne koszty 3800 zł) a okazało się że walnięty jest sterownik. Założyłem pompę od brawki i mam spokój

    pozdrawiam

    PS
    Owocnych poszukiwań........

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    10
    Auto
    Doblo 1.9D 2003
    witaj
    Dzięki za odpowiedz napisz mi jaką pompę od bravy założyłeś i na czym to polega co ze sterownikiem.

    Ja zdiagnozowałem sam że to wina czujnika który się zwie rotor position sensor.
    W zimne wilgotne poranki zmienia się jego rezystancja i występuje błąd p0254. Ogrzewam go suszarką i chwila wystarczy aby błąd ustąpił.
    Jest on zlokalizowany między wyjściami wtrysków i zaklejony czymś niebieskim

    Znalazłem schematy instalacji i pompy oraz sposób naprawy który zaproponował serwis renault ponieważ występują prawie takie same pompy u nich w kangoo

    schemat połączeń pompa =>ecu


    Uploaded with ImageShack.us

    schemat pompy i złącze



    Uploaded with ImageShack.us

    Noto serwisowa która opisuje jak usunąć tą usterkę za pomocą zestawu naprawczego czyli specjalnej podkładki oraz klucza
    http://www.sendspace.com/file/5d183q

    Jak pompa wysiądzie całkiem to może pokuszę się naprawę

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Polska południowa
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 1.9D
    założyłem pompę od Bravo 1.9 TD, przeróbka polegała na frezowaniu podstawy pompy( potrzebna do zawieszenia silnika) zrobieniu otworów do możliwości ustawienia kąta wyprzedzenia wtrysku. Wyrzuceniu pedału gazu i zastosowaniu pedału od pandy. Koszt wraz z częściami i robocizną powinien się zamknąć w okolicach 2000-2500. Odwiedź również temat: http://fiatforum.com.pl/topics28/osp...owa-vt3273.htm

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    14
    Auto
    doblo 1.9D
    Mam podobny problem z pompa. Sprobuj odpalic samochod po przez : grzaniu swiec wylaczeniu, ponownym rozgrzaniu wylaczeniu, a za trzecim razem nie rozgrzewaj tylko od razu odpalaj samochodzik(nie czekajac az pogasna kontrolki), przy takim odpalaniu normalnie pracuje .
    Na poczatku myslalem ze to wina swiec ale na to wychodzi ze sie mylilem, zaraz sprobuje z suszarka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    10
    Auto
    Doblo 1.9D 2003
    witaj Marcin mój doblo odpala narazie po 1 minutowym pracy na tym trybie awaryjnym kiedy nie działa pedał gazu. Później cały dzień jeździ dobrze. Zczytaj błędy z kompa najlepiej rano jak nie chce zapalić

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    14
    Auto
    doblo 1.9D
    Posiadam taki sam bład, juz od dluzszego czasu, nie wiem jak zabrac sie do naprawy bo podobno bardzo kosztowna. Odpalam wg wyzej opisanej procedury,wtedy samochod nie wpada w tryb awaryjny, tylko nrmalnie pali i mozna jezdzic caly dzien i sie cieszyc.
    Jak dlugo grzejesz czujnik suszarka?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    10
    Auto
    Doblo 1.9D 2003
    U mnie rano kontrolka zawsze się świeci I muszę tak odpalić później zgasić aby jeździć.
    Za pomocą fiatecuscan widzę błąd p0254 czyli ten rotor. Ogrzewam go 30sek i kontrolka po ponownym przekręceniu kluczykiem gaśnie

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    14
    Auto
    doblo 1.9D
    Czujnik odpowiadajacy za ten bląd wymienny jest?(czujnik mozna kupic,ale jak z wymiana, podobno pompa jest nierozbieralna czescia), nie ma jakiegos sposobu na usuniecie 'sposobami domowymi' tego problemu ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    10
    Auto
    Doblo 1.9D 2003
    Marcin czujnik jest do wymiany zobacz tu renault opisuje jak się to robi stosując podkładkę pod ten czujnik co pomaga na tą usterkę tylko kwestia specjalisty od pomp który umie to robić albo trzeba by dostać nowy czujnik

    Nota serwisowa która opisuje jak usunąć tą usterkę za pomocą zestawu naprawczego czyli specjalnej podkładki oraz klucza
    http://www.sendspace.com/file/5d183q

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 maj 2008
    Skąd
    Warszawqa
    Postów
    5
    Auto
    Marea 1,6 16v
    Witam.

    Z tego co się orientuję to w diablosach występowały dwie pompy LUCAS'a i BOSCH'a...
    Ktoś próbował zamiany z lucasa na boscha??

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    10
    Auto
    Doblo 1.9D 2003
    Wymieniają pompy ale trzeba specjalisty mechanizatora bo i komputer będzie fiksował

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2011
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    30
    Postów
    3
    Auto
    Doblo
    Witam. jesli Ja moge pomóc to tyle ze wiem kto szybko i dobrze przełozy pompe z elektronicznej na zwykła w doblo 1,9 D. bo sam borykła sie z tym problemem długo i nawet kupił 2 pąpe i pojezdził 2 dni. Nie odpuscił i przerobił doblo na zwykła pąpe. Koszt takiego zabiegu to jakies 1100-1200 zł za wszystko , i daje gwarancje. Podam numer tel. 790 595 800 Wiesław ,gośc jest z okolic kielc. jesli ktos ma dosyc juz nerwów z elektroniczna pąpą, to zadzwonic. pozdrawiam.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2012
    Skąd
    Dobromierz
    Postów
    6
    Auto
    fiat punto
    Witam mogę rozwiązać wszystkie wasze problemy zajmuje się przeróbką pompy wtryskowej elektronicznej (epic) standardowej w silniku 1.9d na pompę wtryskowa starszego typu na linkę gazu po takiej przeróbce wszystkie problemy znikają z elektronika silnika auto chodzi jak nowe zainteresowanych proszę o kontakt 693176996
    NAPRAWA POMP WTRYSKOWYCH

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2012
    Skąd
    PIŁA
    Wiek
    53
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 1,9 JTD Multijet
    Witajcie!
    A ja mam w Doblo 1,9 JTD 2008 roblem z odpalaniem. Gdy jest silnik zimny to odpala niechętnie, gdy jest ciepły w miarę dobrze ale nie od "styku". Wymieniłem filtr paliwa i żadnej zmiany na lepsze.
    Samochód ma dopiero 65000km. Więc co to może być za przyczyna. Słyszałem, że jest jakiś czujnik położenia wału ale gdzie to jest i jak to czyścić ?
    Może ktoś zna temat ?


 

Podobne tematy

  1. Fiat Siena problem
    Napisany przez robertccc na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-11-2012, 07:12
  2. cinquecento problem z odpalaniem
    Napisany przez olo_2000 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-04-2009, 01:55
  3. Fiat Brava 1.2 16v problem z odpaleniem po nocy -20 C
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 15-01-2009, 09:34
  4. [silnik] Problem z odpalaniem CC900
    Napisany przez zkurzawa na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-01-2009, 02:02
  5. Fiat Bravo problem z szyberdachem
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2008, 18:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lucas epic dcu3f

fiat doblo problem z odpalaniem

p0254 fiat

p0510 fiat doblo

fiat p0254

p0510 fiat

fiat doblo problemy

p0254

fiat doblo 1 9d opinie

p0254 doblo

fiat doblo schemat

lucas epic

czujnik położenia wirnika fiat

schemat instalacji paliwowej w fiacie panda

fiat p0510

kod błędu p0254

fiat doblo opis i schemat silnika

schemat pompy lucas epic

schemat silnika fiat doblo

seicento schemat

bład p0254

fiat code p0254

nie swieci sie code fiat palio awaryjnt odpalanie

www.sendspace.comfile5d183q

fiat punto p0510