Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    65
    Postów
    2
    Auto
    Doblo 1,9 Jtd
    Rocznik
    2002

    Doblo 1,9 JTD 2002 r turbina ze zmienną geometrią?

    Witam wszystkich!
    Mam problem z czujnikiem doładowania który wg FES powoduje zapalanie kontrolki awarii silnika. Czujnik wymieniony na nowy, kolektor wyczyszczony a kontrolka się dalej zapala. Zgodnie z informacjami znalezionymi na forum, zasugerowałem mechanikowi sprawdzenie czy dźwignia zmieniająca geometrię turbiny chodzi lekko a nawet wydrukowałem mu zdjęcie jak to wyglada na silniku. Na drugi dzień otrzymałem odpowiedź że u mnie nic takiego na silniku nie ma!
    Stąd pytanie: czy wszystkie silniki 1,9 JTD z tego rocznika miały zmienną geometrię turbiny? Jeśli była wersja bez zmiany geometrii, to co może powodować błąd cisnienia doładowania? Czy należy się tym błędem przejmować? Nie zauważyłem żadnych ujemnych skutków jego pojawienia, silnik pracuje i przyśpiesza normalnie, jest bardzo żwawy, spalanie w normie. Będę wdzięczny za podpowiedź.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 JTD Actual/SX
    Rocznik
    2002
    Ciekawy temat mam twojego blizniaka 101KM i robiłem regneracje turbiny mam najprostrzą z możliwych zmienna geometria to raczej MJTD ale poczekaj na wypowiedz kolegow

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Zrób logi. Przeładowanie jest niezdrowe. Zobacz czy koło turbo masz charakterystyczą gruszkę. Jeśli jest, to pewnie masz zmienną geometrię.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    65
    Postów
    2
    Auto
    Doblo 1,9 Jtd
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Zrób logi. Przeładowanie jest niezdrowe. Zobacz czy koło turbo masz charakterystyczą gruszkę. Jeśli jest, to pewnie masz zmienną geometrię.
    Dziękuję za sugestię. Jesli "gruszka" to taki mała czarna puszka z węzykiem, to mam coś takiego. Chcę zrobić logi, ale FES mi sie zbiesił i nie chce nawiązać łaczności z silnikiem. Jak uda mi się go uruchomić, to zrobię i napiszę co wykrył.
    Póki co, sprawdziłem wężyk od "gruszki" i ruchomość dźwigni sterującej - wszystko sprawne.


 

Podobne tematy

  1. Komputer w Doblo 1,2 8V ( 2002 r. )
    Napisany przez xyz3 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-09-2014, 23:14
  2. doblo 2002 1.9d klima
    Napisany przez obi2 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-07-2014, 10:02
  3. Po ustawieniu zbierznosci/geometri znosi na prawa stronę...
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2013, 07:46
  4. doblo fiat 1,6 16V 2002 nierówna praca na wolnych
    Napisany przez jazeck na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-06-2013, 09:47
  5. immobilizer Doblo 2002
    Napisany przez kamils234 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-02-2012, 18:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

doblo 119 zmienna geometria

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl