Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    13
    Auto
    Doblo 1.3 Multijet DPF Family '07

    Doblo 1.3 Multijet - Podwyższone obroty, załączające się wentylatory na zimnym silniku i czasowe kopcenie.

    Witam panowie i proszę o poradę.
    Autko mam od miesiąca i do tej pory wszystko było OK, ale 3 dni temu zauważyłem pewien problem który trwa do chwili obecnej.
    Zaczęło się od zauważalnego podniesienia obrotów na biegu jałowym, obroty raz są na 1000obr/min raz spadają do 800obr/min, wentylatory na chłodnicy chodzą prawie non-stop, pewnie dlatego te podwyższone obroty, ale co dziwne wentylatory włączają się w chwilę po uruchomieniu silnika, silnik nawet nie zdąży złapać temperatury a wentylatory chodzą już jak oszalałe, a co najbardziej mnie martwi to szaro niebieski dym który zaczął wydobywać się z rury wydechowej, tylko to nie jest tak że kopci stale, raz można jechać samochodem i ciągnąć go po obrotach i nic, a za drugim razem nawet na jałowym biegu potrafi kopcić przez parę chwil, albo w czasie jazdy co jakiś czas postawi chmurę że aż "miło", ale powtarzam nie jest to objaw ciągły. I co to może być za przypadłość, jakieś wskazówki? ECU nie wywala żadnego błędu na wyświetlaczu, w/g niego wszystko jest OK.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    zauważyłeś jakieś różnice w dynamice pojazdu?

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wentylatory chodzą cały czas bo pewnie padł czujnik temperatury silnika. i to tez może być przyczyna złych obrotów, gdyż silnik dostaje złe dane o temp silnika i podaje złą mieszankę i dlatego możesz mieć takie problemy. zacznij od sprawdzenia i wymiany czujnika.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jaki masz poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku?
    Wahania obrotów to kilka przyczyn jak np. Zły stan filtra powietrza, problemy z przepływką (wtedy odczuwalny jest spadek mocy) zła praca wtryskiwaczy (mogą lać bo np rozjechała się mapa). Dobrze było by zrobić diagnozę komputerową.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    13
    Auto
    Doblo 1.3 Multijet DPF Family '07
    Dziękuję Panowie za szybką reakcję.
    Dodam parę szczegółów, autko ma najechane 146000 km, z czego ja zrobiłem już 2000 km, wspomniany problem zaczął się w ostatni poniedziałek wraz z informacją na wyświetlaczu o konieczności wymiany oleju silnikowego. Wczoraj zmieniłem olej (Selenia 5W40 WR), stary był czarny i zajeb....cie śmierdzący, oraz filtry oleju i powietrza na MANN-owskie, usunąłem inspekcję w serwisie LanciaTeam.pl (koszt 30zł) polecanym na wielu forach.
    Autko chodzi oczywiście ciszej, ale wczoraj gdy odpalałem zimne auto, wentylatory włączyły się już po 2~3 minutach, pojawiło się chwilowe kopcenie, a potem wszystko jak by nic ustało, po południu jeszcze ze dwa razy auto postawiło chmurę, po powrocie pod dom auto chodziło na podwyższonych obrotach i załączonych wentylatorach, zgasiłem silnik i za dosłownie 5 sekund uruchomiłem go ponownie i wtedy auto odpaliło na normalnych obrotach i już bez włączonych wentylatorów. Dziś rano zrobiłem już ze 20 kilometrów i obyło się bez żadnego dymienia i bezsensownie włączających się wentylatorów, jak na razie.
    W aucie nie czuć spadku mocy, chodzi jak gdyby nigdy nic, nawet wtedy gdy kopci, płyn chłodniczy jest miedzy znakami min-max w zbiorniku wyrównawczym, bez śladów zaolejenia, temperatura w/g wskazań wskazówki na zegarach nie przekracza połowy skali, ale zauważyłem że gdy dzieją się te dziwne rzeczy temperatura spalin na wylocie jest tak wysoka, że aż parzy w ręce.
    Może to EGR świruje?
    Ostatnio edytowane przez spike72 ; 26-06-2011 o 23:29

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli miałbyś kolego problemy z EGR, to często gęsto objawia się to spadkami mocy oraz problemami z wkręcaniem na obroty. Zawór możesz rozebrać przeczyścić i sprawdzić domykanie. (nie zaszkodzi a może pomóc).Sprawdź tak jak pisze kolega seth czujnik temp. silninka, możesz zrobić to sprawdzając jego parametry omomierzem. Rozumiem, że nie zdarzyły się problemy z odpaleniem, że dopiero za którymś razem zaskoczył.
    Jeśli płyn w zbiorniczku jest ok tzn. min/max pomiędzy znaczy, że błędna temp jest podawana na czujnik temp silnika i on potem wysyła sygnał o włączeniu wentylatorów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    13
    Auto
    Doblo 1.3 Multijet DPF Family '07
    Dzięki za podpowiedzi, będę sprawdzał ten czujnik. Autko ogólnie ciezko się wkręca na obroty od samego początku, dopiero od 2000 obr/min rwie do przodu, poniżej tego zakresu jest jakieś dziwnie mułowate, ale może jestem przeczulony, wcześniej jeździłem 146 konną benzyną i może dlatego to odczucie.
    Dodam jeszcze że autko wyrejestrowane w Niemczech było na początku stycznia tego roku, a do Polski przyjechało na lawecie na początku maja, tak że wynika z tego że z 5 miesięcy stało gdzieś nie jeżdżone, w sierpniu zeszłego roku przy przebiegu 118000 km w Niemieckim serwisie Fiata zmieniony był rozrząd, potwierdzone książką serwisową i naklejką techniczną pod maską.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Więc jeśli ciężko się wkręca, to sprawdź koniecznie zawór, czasem się tak dzieję, miałem tak że auto do 2200 ort/min nie chciało w ogóle jechać a potem dostawało kopa.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    skoro radzicie przeczyścić EGR to może warto przy okazji zaślepić? blaszka do zaślepienia w granicach 20zł można na allegro dostać i problem z zaworem z głowy.
    Cytat Napisał spike72 Zobacz post
    w sierpniu zeszłego roku przy przebiegu 118000 km w Niemieckim serwisie Fiata zmieniony był rozrząd, potwierdzone książką serwisową i naklejką techniczną pod maską.
    przy 118? w tym silniku żywot rozrządu przewidziany jest na 240tys. km, przy 118 co najwyżej przeprowadza się kontrole rozrządu. dziwne

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    przy 118? w tym silniku żywot rozrządu przewidziany jest na 240tys. km, przy 118 co najwyżej przeprowadza się kontrole rozrządu. dziwne
    nie widziałem rozrządu który by tyle wytrzymał. producenci podają chyba swoje pobożne życzenia odnośnie tego ile by chcieli żeby wytrzymał

  12. #11
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    no dobrze. ale 118?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja tam co 70 wymieniam
    a może ktoś miał taki kaprys i chciał przed sprzedażą jeszcze wymienić

  14. #13
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    u Ciebie rozrząd jest na pasku?
    ja bym raczej obstawiał 'korektę' przebiegu.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    13
    Auto
    Doblo 1.3 Multijet DPF Family '07
    Co do dyskusji o rozrządzie Panowie w instrukcji obsługi jak byk jest napisane:

    Wymienić pasek zębaty napędu rozrządu - 120 tyś.km.
    (z wyjątkiem wersji 1.3 Multijet) (*). - i tu jest ta gwiazdka, a niżej jej wyjaśnienie.

    "(*) lub co 4 lata przy eksploatacji samochodu w trudnych warunkach (zimny klimat, w mieście przy silniku długo pracującym na biegu jałowym, w strefie zapylonej).
    Lub co 5 lat, niezale˝nie od przebiegu." !

    Moje Duplo ( taka dzieciaki go nazywają) było w leasingu od nowości w Niemieckiej firmie a po zakończeniu tego okresu zaraz przywędrowało do Polski i trafiło w moje ręce. Wszystkie wpisy i przebieg z książki serwisowej potwierdzone telefonicznie w Niemieckim serwisie.

    A dziś dzień bez niespodzianek, zero kopcenia, zero wariujących wentylatorów a wyjeździłem dziś 60 km.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    dobra tylko to co skopiowałeś z instrukcji to zdaje się cały czas dotyczy wersji benzynowej (pomijam iż pierwsza gwiazdka powinna być linijkę wyzej). gdzieś ktoś na tym forum pisał iż fiat kontrolę zaleca co 150kkm.
    Ostatnio edytowane przez ciril ; 26-06-2011 o 10:13


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-02-2012, 15:07
  2. Wyłączający się silnik
    Napisany przez r0bal94 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-06-2011, 13:52
  3. Punto 1.2 - maleją obroty i gaśnie na zimnym silniku
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-01-2011, 22:03
  4. Wariujące obroty na zimnym Silniku
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2009, 06:48
  5. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik temperatury spalin fiat doblo

czujnik temperatury spalin doblo

fiat doblo 1.3 multijet jaki olej

1.3 multijet dymi na niebiesko

1.3 doblo czujnik temperatury

1.3 multijet dymi

fiat doblo 1.3 multijet ILE OLEJU

zmiana obrotow 1.3 multijetsilnik kopci doblo 1.3dizel 1.3 podwyzszone obroty na biegu jalowymdoblo 1.3multijet ile oleju wchodzipanda dizel przy zmianie obrotow kopciczujnik temperatury spalin doblo 1.3czujnik temperatury spalin fiat doblo 1.3 multijetgdzie jest czujnik temperatury w doblofiat doblo ii 1.3 multijet ile wchodzi oleju do silnikafiat 1.3jtd czujnik temperatury spalin1wymiana egr 1.3 multijet doblokorekta wtryskiwacza doblo 1.3 jtdpanda 1.3 multijet po uruchomieniu niebieski dymczujnik temperatury spalin 1 3 multijet1.3jtd zimny silnik dymi na niebieskoczujnik temperatury spalin fiat doblo 1.3 diesel multijet

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl