Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    Doblo 1.3 - 75KW
    Rocznik
    08.2007

    Doblo 1.3 - 75 KM. Check engine i błąd P0234

    Witam
    Mam pewien problem ze swoim Doblo cargo 2007.
    Zapalająca się kontrolka check engine przy próbie wkręcenia na obroty na 3 biegu w granicach 3000 obr. Po zapaleniu kontrolki silnik dostaje tzw bloka.
    NIe bede ukrywał, że taka jazda na niskich obrotach jest męcząca.
    Podłączyłem pod komputer i mam bład P0234
    Załącznik 20159
    Próbowałem szukać rozwiązania z wujkiem google. Wymieniłem za namową przepływomierz, niestety nic nie pomogło
    Czy ma ktoś jakieś rady, gdzie szukać przyczyny?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Tam nie ma turbiny ze zmienną geometrią? W stilo to zwiastowało problem nie z przepływomierzem a z zaworem overboost (od sterowania łopatkami turbiny) albo zapieczonymi kierownicami. Raczej zawór. Jeśli masz rozbieralny, to wystarczy rozebrać i przesmarować białym smarem w sprayu albo smarem ptfe. Jeśli nie, to tylko wymiana. Niestety kosztuje to pod 200 zł.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    Doblo 1.3 - 75KW
    Rocznik
    08.2007
    Dziś wymieniony czujnik doładowania powietrza i błąd nadal występuje. Już powoli tracę siły.
    Gdzie mogę sprawdzić czy mam turbinę ze zmienna geometria?
    Bzykol gdzie znajduję się ten zawór overboost w moim silniku. Nie mogę go jakoś namierzyć
    Ktoś*jeszcze jakieś*sugestie?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    Wrocław/Siechnice
    Wiek
    31
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MJ Cargo 75KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał rebee1986 Zobacz post
    Dziś wymieniony czujnik doładowania powietrza i błąd nadal występuje. Już powoli tracę siły.
    Gdzie mogę sprawdzić czy mam turbinę ze zmienna geometria?
    Bzykol gdzie znajduję się ten zawór overboost w moim silniku. Nie mogę go jakoś namierzyć
    Ktoś*jeszcze jakieś*sugestie?


    Ten sam silnik co u mnie. Nie masz zmiennej geometrii i nie masz zaworu overboost. Zwykla prosta turbina. U mnie ten sam problem. Po rozmowach z roznymi mechanikami stwierdzam ze problem tkwi w gruszce na turbinie. Kierownica sie albo przycina albo peknieta jest membrana. Jak wyskoczy blad wystarczy ze zgasze silnik a po odpaleniu jest spokoj na jakis czas.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2015
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    31
    Postów
    1
    Auto
    doblo 1.3 multijet
    Rocznik
    2006
    ja mjalem ten sam problem, spróbuj WD-40 oczyścić geometrije na turbine ...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    Wrocław/Siechnice
    Wiek
    31
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MJ Cargo 75KM
    Rocznik
    2006
    Czysty egr i kolektor ssacy (robione miesiac temu) nasmarowana dzwignia zaworu turbiny. Czysty czujnik doladowania wywalalo tez blad p0069. Turbiniarz powiedzial zeby sprawdzic katalizator. Jakby kat byl zapchany to caly czas by mulilo. A tutaj jak wracam do domu z trasy wszystko ladnie chodzi. Rano wchodzi w tryb serwisowy/awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu albo od razu przejdzie w ten tryb albo przejade 50km i nic. Podpowiedzieli mi zeby zalac shell nitro+. Zalalem jezdze. Zobaczymy czy to cos da. Coprawda dzisiaj tylko dwa razy wszedl w tryb serwisowy. Nie mam zabardzo gdzie wejsc pod auto a podnosnika czy kanalu to mi nikt nie udostepni.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    Wrocław/Siechnice
    Wiek
    31
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MJ Cargo 75KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał rebee1986 Zobacz post
    Witam
    Mam pewien problem ze swoim Doblo cargo 2007.
    Zapalająca się kontrolka check engine przy próbie wkręcenia na obroty na 3 biegu w granicach 3000 obr. Po zapaleniu kontrolki silnik dostaje tzw bloka.
    NIe bede ukrywał, że taka jazda na niskich obrotach jest męcząca.
    Podłączyłem pod komputer i mam bład P0234
    Załącznik 20159
    Próbowałem szukać rozwiązania z wujkiem google. Wymieniłem za namową przepływomierz, niestety nic nie pomogło
    Czy ma ktoś jakieś rady, gdzie szukać przyczyny?



    I jak tam poradziles sobie z problemem? U mnie sprawa umilkla. Raz ze tankuje na shellu a dwa pozadnie wyczyscilem czujnik doladowania. Po laniu ropy na shellu auto nie zostawia chmury za soba, chyba sie przeczyscil, bledu mi nie wywala a autko zapier***a.


 

Podobne tematy

  1. Check engine!!
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2015, 19:05
  2. Check engine
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2015, 12:08
  3. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
  4. DOBLO 1.3 multijet (error P0234)
    Napisany przez Pink.Panther na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-04-2014, 12:08
  5. niezwykły check engine
    Napisany przez Meteus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-09-2013, 22:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0234 1.3 multijet

fiat p0234

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl