Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2014
    Skąd
    Czeladź-Piaski
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 LPG
    Rocznik
    2007

    Doblo 07' 1.4 Pb+LPG 1. szarpanie i dławienie; 2. klekot na zimnym, jak diesel ??

    Witam
    Przejrzałem wszystkie tematy w dziale Doblo, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy.
    Niedawno kupiłem Fiata Doblo 1.4 Pb+LPG Tartarini od nowości, 12.2007, przebieg 230 tyś raczej pewny, od pierwszego właściciela.
    Na pierwszy rzut wymieniłem rozrząd z pompą, świece, kable, olej, filtry.
    Problemy mam dwa:

    1. szarpanie i dławienie się podczas jazdy i na wolnych obrotach na Pb i na Lpg, tak jakby nie palił na wszystkie gary, ale tylko na moment, później normalnie i za jakiś czas znowu, albo przy przyśpieszaniu z niższych obrotów muli i szarpie, dwa razy podczas jazdy mrygnęła mi kontrolka silnika.

    Zacząłem od LPG bo na LPG było to bardziej odczuwalne i częste. Pojechałem do AutoGaz Śląsk, wymienili filtry, wyregulowali, sprawdzali mapy, okazało się, że mieszanka była za bogata. Przez może 2 dni było lepiej, lub siłą sugestii chciałem żeby było lepiej, ale później wszystko wróciło. Podpiąłem do kompa, żeby sprawdzić błędy i były o wypadanie zapłonu na cylindrze 4, 1, 2 i coś tam jeszcze o zapłonie, podepnę jeszcze raz i dokładnie napiszę.
    I tu obstawiam, że jest to cewka zapłonowa tylko chciałbym, żeby ktoś zweryfikował moje podejrzenia bo 300zł w ciemno wydawać mi nie na rękę, oddać takich elementów nie można, a nie znam nikogo z Doblo, żeby wziąć na podmianę :/
    Może miał ktoś taki przypadek? Albo miał walniętą cewkę z takimi lub innymi objawami??

    2. drugi problem jest odrębny od pierwszego, mianowicie, jak zapalam auto na zimnym silniku to przez jakiś czas słychać klekot, chodzi jak diesel.

    Olej jest, był wymieniany, po jakimś czasie jak złapie trochę temperatury, lub jak podejrzewam, jak olej wszędzie się dobrze rozejdzie, to przestaje klekotać i pracuje ładnie. Nie wiem co to może być, gdzieś czytałem że to może mieć związek z "luzem na zaworach" czy czymś takim.
    Miał ktoś taki przypadek? Z jaką naprawą się to wiąże? Orientacyjna cena?

    Z góry dzięki za sugestie i rady.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Wypadanie zapłonów, to typowy objaw uszkodzonej cewki (kup używkę), a stukanie na zimnym silniku może być spowodowane zużyciem szklanek na hydroregulatorach (szczerze mówiąc, to nie jestem pewny czy one są w 1,4).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2014
    Skąd
    Czeladź-Piaski
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 LPG
    Rocznik
    2007
    Używki nie chcę kupować bo wołają 100-200zł, a cholera wie ile to pochodzi, kupie nową tylko chciałbym mieć pewność, że to to. A może jest jakiś sposób żeby to sprawdzić na 100%? Nie znam jeszcze tego silnika, a o jakieś książki typu "sam naprawiam" jest kiepsko, a raczej wcale ich nie mogę znaleźć :/

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Zamień miejscami cewki. Jeśli ponowne sprawdzenie wykaże wypadanie zapłonu np na 3 cylindrze, to masz odpowiedź.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2014
    Skąd
    Czeladź-Piaski
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 LPG
    Rocznik
    2007
    cewki zamienić miejscami? ja mam tam jedną cewkę, taką listwę do której podpinam 4 fajki od przewodów.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Rozumiem, znowu producent wymyślił patent na drenowanie kieszeni użytkownika auta. Jeszcze trochę i zamiast żarówki, będzie trzeba kupować cały reflektor.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    125
    Auto
    fiat doblo
    Jeżeli cewka wypada i komp wskazuje to tak raczej musi być.Znajdź mechanika,który da Ci gwarancje na usterkę i wymieni to co trzeba. Co do klepania to w tym silniku reguluje się zawory co 40-60 tys!!!! (serwis tylko koszt max 300zł).Co do klepania to może też być zawór parowy.Potrafi on klepać w tym silniku. Z mojego doświadczenia to on klepie jak mapy na lpg są rozjechane z PB

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2014
    Skąd
    Czeladź-Piaski
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 LPG
    Rocznik
    2007
    Mapy miałem ustawiane jak pojechałem na przegląd lpg, razem z wymianą filtrów itd. także jak klepało wcześniej tak klepie i teraz. Ale o tym że luzy zaworowe się reguluje to nie miałem pojęcia.
    olek383 widzę po opisie, że mamy w zasadzie takie samo auto, jaki masz przebieg i jak u Ciebie jest z tymi zaworami? robiłeś taką regulację? poza tym jak szukałem na necie o tej regulacji to wyskakiwało mi, że są niby dwa silniki 1.4, 8V i 16V i że niby przy 16V zawory są samoregulujące. Jak je rozróżnić, bo to mój pierwszy fiat, a w fiatowskich silnikach jestem kompletnie zielony. Ja mam 57 kW w dowodzie czyli 77KM.
    I jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie cewki potrzebna jest jakaś regulacja czegoś np. lpg?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    125
    Auto
    fiat doblo
    Robiłem i to nie raz . Średnio co 50tys (jak latasz na lpg) . Przebieg hmmm 220000tys coś koło tego. Regulacja tylko w serwisie, nie szukaj po warsztatach bo tam jest regulacja na płytkach. Koszt średni coś koło 300zł/kpl. Co do wymiany cewki to ja na Twoim miejscu bym nie oszczędzał i nie szukał samemu co może być bo możesz wymienić pół samochodu i klapa. Ja w takich sytuacjach mam zakład , który sam diagnozuje, wycenia i daje gwarancje,że jak to zmienią to samochód będzie OK.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2014
    Skąd
    Czeladź-Piaski
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 LPG
    Rocznik
    2007
    w takim razie jutro podzwonię po serwisach, popytam co i jak i za ile...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2014
    Skąd
    Czeladź-Piaski
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 LPG
    Rocznik
    2007
    Byłem w ASO na diagnozie - regulacja zaworów 200zł z uszczelką pod pokrywę + ewentualna cewka jakieś 300zł. Powiedzieli, że to szarpanie też może być od zaworów, ale nie wydaje mi się żeby tak było, bo w momencie jak zaczyna przycinać i szarpać na biegu jałowym to słychać z okolic cewki jakieś cykanie, jakby przebicie gdzieś było.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    Wagowo czasami Poznań
    Postów
    10
    Auto
    Palio weekend
    Rocznik
    1998
    może się przyda a może nie
    mi też się dławił, szarpał podczas przyśpieszania przy upuszczaniu gazu to rzucało autem i w ogóle dziwnie chodził no i pojechałem na przegląd instalacji LPG i się okazało że przez przypadek źle podpieli wtyczki do wtryskiwaczy 2 z 3 zamienili. Jak przełączyli wtyczki to jak ręką odjął a cykanie to może od wtrysków?
    to chodzenie jak diesel z rana to może jakiś uszczelniacz zaworów puszcza olej i klepie dopóki się nie napełni - tak miałem w oplach mimo wymiany - taki typ
    Ostatnio edytowane przez klapek ; 28-02-2014 o 08:43

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2014
    Skąd
    Czeladź-Piaski
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 LPG
    Rocznik
    2007
    Sprawa wyjaśniona, regulacja zaworów finalnie 300zł (regulacja+uszczelka+4 płytki), nowa cewka NGK 300zl, auto nie szarpie, dużo lepiej chodzi, czy nie klekota to na 100% napiszę po południu przy odpalaniu na zimno. Przy okazji razem z cewką były kable WN, a ja miałem wymieniane nie cały 1tyś km temu więc z chęcią odsprzedam te nówki NGK, jakby ktoś był chętny to proszę o kontakt, wieczorem wrzucę ogłoszenie w dziale sprzedam

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    125
    Auto
    fiat doblo
    To klepanie to może być zawór parowy,tym się nie przejmuj jeżeli to on

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2014
    Skąd
    Czeladź-Piaski
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Doblo 1.4 LPG
    Rocznik
    2007
    Kurcze, moja euforia chyba była przedwczesna. Auto jak odbierałem było rozgrzane i po wyjeździe było wszystko spoko. Dzisiaj rano jak zapaliłem na zimnym to klekotanie dalej słychać, co prawda mam wrażenie, że trochę mniej i że szybciej ucicha, a co do szarpania to podczas jazdy jest ok, są momenty na niższych obrotach tak ok 1,5-2tys. jak nie zredukuje to tak jakby chciał szarpnąć, i na biegu jałowym na zimnym też czuć trochę nie równą pracę czasami, ale na pewno jest to w mniejszym stopni niż wcześniej. Jak się rozgrzeje porządnie to wszystko znika. Nie wiem co robić, czy drążyć dalej temat, czy to olać, w sumie mało kasy za to nie dałem, a nie zostało do końca wszystko wyeliminowane... :/
    zawór parowy...? a gdzie tego szukać, musiałbym to sprawdzić jakoś, czy to stamtąd słychać


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Niskie obroty i szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez Arek_K na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-10-2013, 08:37
  2. szarpanie na zimnym motorku
    Napisany przez Bodziu na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-05-2013, 11:47
  3. Szarpanie na zimnym silniku i mulenie podczas rozgrzewania
    Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-05-2013, 01:48
  4. Pomocy - szarpanie, dławienie się silnika
    Napisany przez TurekKSF na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-04-2012, 23:26
  5. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 14:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-455doblo-07-1-4-pb-lpg-1-szarpanie-i-dlawienie-2-klekot-na-zimnym-jak-diesel-23032

fiat doblo lpg polska

doblo 1.4 lpg

fiat doblo 1 4 benzyna dlawi sie na zimnym silniku

fiat doblo 1.4 lpg auto szarpie na zimnym silniku

fiat 1.4 8v wypadanie zaplonu site:fiatklubpolska.pl

fiat 1.4 od czego bogata mieszanka

jakie doblo na gaz

jak czest ustawia sie zawory w fiaci doblo

doblo 2011 szarpanie silnikiem

doblo 1.4 lpg forum

wypadanie zaplonu fiat doblo

doblo z gazem

fiat doblo klekotanie

doblo lpg forum

doblo szarpanie na gazie

fiat doblo lpg

fiat doblo 1.4 lpg

zamiana cewek miejscami lpg tartarini

fiat doblo szarpie na gazie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl