Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    32
    Auto
    Fiat doblo 1.9 jtd
    Rocznik
    2006

    czy mozna zamienic silnik 1.4 8v na silnik 1.4 16 v .

    Witam , jezdze fiatem doblo 1.9 jtd ale powoli mam dosc problemów z osprzetem diesla . kupił bym doblo z silnikiem 1.4 ale te 77 km za to silniki 16v maja juz 95 km i tu juz robi sie sensownie . pytanie brzmi czy dało by sie przełozyc silnik ewentualnie czy sama głowica z kolektorami załatwiła by sprawe .
    taki temat do rozwazan ogólnie kocham swojego bubloszczaka i pasuje mi jako drugie auto ale 77km w punto słabowało a w doblo sobie nie wyobrazam . tym bardziej ze czasami taskam za sobą przyczepkę .
    pozdrawiam marcin .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Hmm no silnika 1.4 bym nie polecał - sam mam taki i faktycznie na trasę jest za słaby, a co dopiero do ciągnięcia przyczepy. A co do swapa to silniki są podobne bo pochodzą od starej konstrukcji fiata ale moim zdaniem to raczej nie jest możliwe. Lepiej byłoby wstawić cały silnik 1.4 16v. Możesz jeszcze pomyśleć o Doblo w nowszej budzie - od 2010 roku i tam fabrycznie masz 1.4 95km lub 120km z turbo (t-jet).

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Samo włożenie silnika raczej nie stanowiłoby problemu, chociaż chyba potrzebna by była zmiana całego silnika. Gorzej z elektroniką, bo tak bezpośrednio to by już raczej nie podeszła stara wiązka.

    Wydaje mi się, że tańsze jest naprawianie JTD. Mimo wszystko to raczej bezawaryjne silniki, które psują się naprawdę rzadko (sam mam taki i nie narzekam). Oczywiście dużo zależy od konkretnego egzemplarza.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    32
    Auto
    Fiat doblo 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    myslałem o zakupie anglika i przewaleniu wszystkiego co trzeba , inna sprawa ze ceny silnikow powoli jak by drgneły w dół . co do tego nowszego doblo jezdziłem takim słuzbowym . Poduszki z przodu pod mcpersonami fikaja non stop , pada klima (przewody ) i silniki po 200 tys popadały inna sprawa ze te silnki 2.0 135 km to porażka . Co do naprawy JTD fajnie mam do wymiany ; dwumas , sprzęgło , pompe wtryskowa , i wszystkie wtyskiwacze , Ukręconą świece żarowa , do wymiany wszystkie no i rozrząd z pompą i termostatem bo cos niedogrzewa .
    jakies pytania . Najlepsze jest to ze zatankujesz ch... paliwa i wtryski poszły..... . Dlatego szukam alternatywy .

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Mimo wszystko myślę, że naprawa będzie mniej kosztowna niż wymiana silnika. Poza tym to, co masz do zrobienia, to rzeczy eksploatacyjne i większość z nich wymienia się raz na kilka(naście) lat - rozrząd, sprzęgło, dwumasa. Przy drugim silniku prawdopodobnie też te rzeczy będą do wymiany (rozrząd i sprzęgło raczej na pewno, jeżeli chcesz jeździć dłuższy czas bez awarii).
    Trzeba też znaleźć mechanika, który Ci ten swap zrobi, a nie jest to takie łatwe i tanie, jeżeli ma być zrobione porządnie.

    Pompy wtryskowe chodzą raczej tanio używane, bo się psują bardzo rzadko.
    Termostat można wymienić tak naprawdę za kilkanaście złotych, jeżeli się nie domyka.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    32
    Auto
    Fiat doblo 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    no niestety nie przekonałes mnie , jezdziłem grande 3 lata i wymieniłem tylko klocki , a trzasnołem 50 tys . doblo mam podobny okres przebieg podobny i niestety wyglada to znacznie gorzej . Disle poprostu są przekombinowane , za duzo osprzetu . prosta beznynówka o sensownej pojemnosci wydaje sie jedynym rozsądkiem .
    a i na marginesie jeszcze mi cos nie doładowuje akumulatora ( nowy bosch ) i co 3 moze 4 miesiace musze dolac poł litra boryga bo podpija . tak ze ten silnik u mnie juz racze punktów nie złapie .
    mi nawet nie chodzi o koszty bo to drugi samochód w rodzinie , bardziej moje hobby . Zona ma hyundaja , ja słuzbowego forda ale na działke czy do tesciowej doblo jest nieocenione .
    jesli zamknoł bym sie w 6 tys to bym w to poszedł .
    pozdrawiam marcin .

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Jeżeli chcesz robić ten swap, to najlepszą opcją jest mimo wszystko kupienie jakiegoś anglika. Bo sam silnik nie wystarczy, trzeba będzie jeszcze wymienić wiązki, ECU, Body computer i inne dodatki.
    Jak sam nie będziesz tego robił, to w podanej kwocie będzie ciężko się zmieścić

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    32
    Auto
    Fiat doblo 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    HMM pewnie bym zrobił ale nie wiem czy znalazł bym czas pewnie wolał bym dopłacic tałzena i odebrac gotowy . straśnie mi sie podoba malibu w grafitowym kolorze benzynówka jest 3 , 4 tys tansza od jtd wiec pewnie bym kupił taki i zakrecił sie za silnikiem . Tylko jeszcze poczekam bo boom na nowe samochody odbija sie na cenach silników . A pewnie i nanglikach sie odbije .
    pozdro


 

Podobne tematy

  1. szarpiący silnik na wolnych obrotach,, ciepły silnik''
    Napisany przez ciumpa na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-03-2017, 17:10
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 20:01
  3. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 00:38
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 12:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-455czy-mozna-zamienic-silnik-1-4-8v-na-silnik-1-4-16-v-38390

1.4 16v fiat

fiat doblo zamienie

fiat florino swap silnika

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl