Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Błąd dpf  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    38
    Postów
    1
    Auto
    Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2006

    Błąd dpf

    witam. jestem nowy i postanowiłem Was zapytać. chodzi o nieszczęsny filtr dpf. poruszając się ostatnio po trasie włączyła mi się kontrolka silnika. oczywiście lekko mina mi zrzedła, ale że byłem czasowy wybrałem się do mojego ulubionego mechanika oznajmił mi że pojawił się tylko jeden błąd 38 razy o pierwszym stopniu zapchania filtra dpf (nr z głowy nie podam, ale w domu gdzieś tam jest zapisany). o dziwo kontrolka zgasła samoistnie jeszcze przed wizytą u wspomnianego mechanika, ale przezornego... niestety błąd po dwóch tygodniach znowu się pojawił, czyli zapaliła się kontrolka. podejrzewam, że to ten sam błąd. jedyną nieprawidłowość jaką zauważyłem, reszta bez zmian (moc, spalanie itp.) to brak procesu wypalania filtra wywołany przez komputer, co się zdarzało dość regularnie (mniej więcej co ok 1.5 tygodnia). dodam, że pojazdem poruszam się głównie w mieście jakieś 15km do pracy, czasami trasą szybkiego ruchu. może macie jakieś pomysły na rozwiązanie problemu i wiecie w ogóle co się dzieje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2014
    Skąd
    dolnośląskie
    Wiek
    35
    Postów
    26
    Auto
    Doblo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam udało się rozwiązać problem? Mam podobnie i nie wiem co robić

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał mario7878 Zobacz post
    dodam, że pojazdem poruszam się głównie w mieście jakieś 15km do pracy, czasami trasą szybkiego ruchu.
    Silniki z DPF wymagają czasu, aby wypalić wszystko z tego filtra. Dlatego robienie krótkich trash jak 15km to zbyt mało, aby cały proces się ukończył. Jeżeli robisz to regularnie to filtr nie miał się kiedy wypalić i w efekcie to co ma się wypalić się odkłada. Proponuję raz co jakiś czas wybrać się w nim w trasę, tak aby starczyło czasu na wypalenie się wszystkiego. Z tego co pamiętam idzie też wymusić poprzez ECU wypalanie DPFu, ale wtedy trzeba olej w silniku zmienić.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2014
    Skąd
    dolnośląskie
    Wiek
    35
    Postów
    26
    Auto
    Doblo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    ok, zgodzę się. zadzwoniłem nawet do ASO Fiata. Mechanik polecił mi wypalenie DPF na autostradzie na dystansie ok 60 km, w tym czasie filtr powinien się wypalić i kontrolka check engine samoistnie zgaśnie . Zgodzicie się z tym? próbował ktoś?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 JTD Actual/SX
    Rocznik
    2002
    a za 3 mc znowu musisz przejechać 60km bo ci sie zapali marechwa bez sensu lepiej wyciąć i wstawic emulator. ja mam jeszcze krótsze trasy i ciesze się jak dziecko że nie mam tego filtra.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2014
    Skąd
    dolnośląskie
    Wiek
    35
    Postów
    26
    Auto
    Doblo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał michał_wawa Zobacz post
    a za 3 mc znowu musisz przejechać 60km bo ci sie zapali marechwa bez sensu lepiej wyciąć i wstawic emulator. ja mam jeszcze krótsze trasy i ciesze się jak dziecko że nie mam tego filtra.
    Rozważam to rozwiązanie. Natomiast pali mi się kontrolka check engine (przypomina kwadratowe pudełko ze śmigiełkiem) Komputer pokazał błąd z filtrem DPF, zatkany w 92%, po skasowaniu błędu i przejechaniu ok 10 km. kontrolka ponownie się zapaliła. I czy faktycznie kontrolka gaśnie po wypaleniu się DPF jak zapewniał mnie pracownik ASO?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 JTD Actual/SX
    Rocznik
    2002
    pojedz na jakąś obwodnice tak bys miał stałą predkość wyższe obroty silnika 3000/3500 skrzynie masz 6 ? to na 5 biegu powinen go wypalić ale dystans musi być

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2014
    Skąd
    dolnośląskie
    Wiek
    35
    Postów
    26
    Auto
    Doblo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał michał_wawa Zobacz post
    pojedz na jakąś obwodnice tak bys miał stałą predkość wyższe obroty silnika 3000/3500 skrzynie masz 6 ? to na 5 biegu powinen go wypalić ale dystans musi być
    Jutro tak zrobię, mam 5 biegową skrzynie. Po wypaleniu kontrolka samoistnie gaśnie?, czy trzeba błąd kasować komputerem (kolejna kasa)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 JTD Actual/SX
    Rocznik
    2002
    Tak sama zgaśnie . i jak masz zamiar jeżdzic kup sobie interfejs za 30-40zł i oprogramowanie jest dostępne do kasowania błedów .
    Ja kupiłem zestawik po czyszczeniu EGR miałem znim problem walił błedami musiałem zasilepić wyczyścic ale raz na jakis czas błąd wyskakuje co prawda nie aktywuje "marchewy"

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2014
    Skąd
    dolnośląskie
    Wiek
    35
    Postów
    26
    Auto
    Doblo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał michał_wawa Zobacz post
    Tak sama zgaśnie . i jak masz zamiar jeżdzic kup sobie interfejs za 30-40zł i oprogramowanie jest dostępne do kasowania błedów .
    Ja kupiłem zestawik po czyszczeniu EGR miałem znim problem walił błedami musiałem zasilepić wyczyścic ale raz na jakis czas błąd wyskakuje co prawda nie aktywuje "marchewy"
    Potwierdzam, problem wydaje się być załatwiony, jak do tego doszło?. Przegoniłem samochód ok. 70km w obie strony, obserwując chwilowe spalanie i nasłuchując odgłosów silnika, nie zauważyłem nic co by wskazywało na rozpoczęcie cyklu wypalania (dosłownie nic!)- oczywiście kontrolka check engine podczas jazdy nie zgasła. Wkurzony, postanowiłem najpierw podjechać zmienić opony, później do mechanika na diagnozę komputerową "Panie radź Pan coś, bo mnie ten DPF do szału doprowadza". Jakie było moje zdziwienie jak po zmianie opon i uruchomieniu samochodu kontrolka przestała razić w oczy, boskie uczucie

    Michał_wawa to jest dobra rada, tylko nie posiadam laptopa. Zakup nowego plus interfejs będzie porównywalny cenowo z wycięciem DPF. Więc rozważam wycięcie dziadostwa.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 JTD Actual/SX
    Rocznik
    2002
    Jak masz takie małe przebiegi to odrazu wycinaj EGR nastepna rzecz co nielubi małych przebiegów również trzeba w twoim silniku programowo usunąć i zaslepic albo wogole wymontować (ale tego nie jestem pewien )
    Miłego Szerokości

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2014
    Skąd
    dolnośląskie
    Wiek
    35
    Postów
    26
    Auto
    Doblo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006

    Smile

    Cytat Napisał michał_wawa Zobacz post
    Jak masz takie małe przebiegi to odrazu wycinaj EGR nastepna rzecz co nielubi małych przebiegów również trzeba w twoim silniku programowo usunąć i zaslepic albo wogole wymontować (ale tego nie jestem pewien )
    Miłego Szerokości
    EGR zaślepiłem chwilę po zakupie

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2015
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    37
    Postów
    2
    Auto
    DOBLO FL 1.4 8V
    Rocznik
    12.2007
    Cytat Napisał maslan82 Zobacz post
    EGR zaślepiłem chwilę po zakupie
    Jak by ktoś potrzebował usunąć programowo DPF-a bądz EGR-a to zapraszam na PW


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr dpf doblo forum

doblo kontrolka wypalania dpf

p2002 fiat doblo

dpf doblo

kontrolka dpf w doblo

kontrolka dpf fiat doblo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl