Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2014
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    33
    Auto
    BRAVO 2 1.6 MJ & PUNTO II 1.2 8V & DOBLO 1.3
    Rocznik
    2011 & 2001 & 2007

    DOBLO 1.3 multijet (error P0234)

    Witam Wszystkich,

    Tak jak w temacie mam Doblo 1.3 multijet 85 KM. Pojawia się kontrolka check engine (a zdiagnozowany błąd to P0234)
    Występuje to w sytuacji, gdy sobie spokojnie jedziemy np. II lub III bieg i chcemy przyspieszyć dość znacznie. Normalnie powinna się uaktywnić turbosprężarka i silnik powinien dostać kopa
    A tu nic, występuje jakby szarpnięcie i zapala się wtedy"choinka". Po mojemu turbosprężarka jest sprawna, a obstawiam przewód ssący powietrza, bo wygląda jakby się spotkał z kuną albo innym nicponiem. A jak Wy obstawiacie...?
    Dzięki za pomocne podpowiedzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    no to wymień ten waż..

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2014
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    33
    Auto
    BRAVO 2 1.6 MJ & PUNTO II 1.2 8V & DOBLO 1.3
    Rocznik
    2011 & 2001 & 2007
    Witam ponownie,

    Po rozebraniu obudowy silnika i przyjrzeniu się dokładnie wszystkim kabelkom i przewodom dochodzącym i wychodzącym z turbosprężarki okazuje się jednak, że problem dalej występuje. Kable i przewody są w porządku, natomiast cięgno-siłownik przy turbosprężarce ciężko chodzi i czasami zaskakuje, a czasami się blokuje. I pytanie teraz do szanownych kolegów, czy z tym fantem da się coś zrobić samodzielnie, czy też trza kupić ten element (skądinąd pytanie, czy sam ten siłownik sterujący turbo jest do kupienia i zamontowania)

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    85 KM czyli pewnie turbo ze zmienną geometrią. siłownik oczywiście da się kupić ale tu to ci raczej nie pomoże. problem tkwi w samej geometrii turbo, jak sam piszesz ciężko chodzi i zacina się.turbina do wymontowania, rozebrania i geometria do czyszczenia lub wymiany. jeśli ta sama co w 90 km to jest niezłe ustrojstwo, zupełnie inna niż wszystkie z którymi miałem do tej do czynienia.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2014
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    33
    Auto
    BRAVO 2 1.6 MJ & PUNTO II 1.2 8V & DOBLO 1.3
    Rocznik
    2011 & 2001 & 2007
    Dokładnie jest tak jak pisze kolega Marcin.b2508. Chyba trzeba będzie wymontować tę turbinę ze zmienną geometrią, rozebrać i zobaczyć co w trawie piszczy. W razie czego mam możliwość podmiany ze swojego zapasowego silnika (pozostał mi po swapie 223A9000 na 199A3000


 

Podobne tematy

  1. Doblo multijet
    Napisany przez Pucio na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-03-2014, 22:39
  2. Doblo 1.3 MultiJet dziwne zachowanie silnika
    Napisany przez Mikimor na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-03-2013, 19:49
  3. Błąd P0234
    Napisany przez meciek na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-10-2012, 00:22
  4. fiat doblo 1.3 multijet za duzo pali??
    Napisany przez czacza0116 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-02-2012, 14:55
  5. Problem z zapalaniem Doblo 1,9 MultiJet
    Napisany przez pawelpablo71 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-12-2010, 21:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0234 fiat

p0234 1.3

fiat doblo multijet p0234p0234 1.3 multijetblad fiat p100p0234 klaida fiatgrande punto 1.3multijet errore p02340234 fiatponto 1.3multijet blad po234fiat p0234error p0234 fiatp0234 fiorinop0234 fiat 1.3fiat doblo 1.3 multijet p0234silnik 1.3 199a3000 wymianap0234 fiat fiorinop 0234 fiatkod usterki p0234 fiat

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl