Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    28
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007

    Diagnostyka sondy lambda zdjęcia - proszę o opinię.

    Na dworze coraz cieplej, a Kropas pali coraz więcej. Zarówno pB wg wskazań komputera i LPG.

    Zimą spalanie miałem na poziomie 8l/100 pB i 8,5-9l/100 LPG

    obecnie ten poziom wynosi 9,5l/100 pB i 11l/100 LPG

    stylu jazdy nie zmieniłem, tankuję zawsze na dwóch stacjach które mam po drodze.
    Świece i kable wymienione kilka tygodni temu.
    Ogólnie autem nie szarpie i pracuje równo tyle że spalanie rośnie.
    Ciśnienie w oponach też skontrolowałem.
    Parownik, filtry zrobione jakieś 2500km, wtryski lpg również
    zrobiłem test i jeżdżę jak przysłowiowy emeryt. biegi zmieniam max przy 2000rpm mimo to spalanie jest na poziomie 8,3l/100 wg komputera, a lpg ok 10l/100

    wydawało mi się że jeżdżąc w ten sposób powinienem zejść poniżej 7 spokojnie, a tak nie jest. Co więcej kiedy kupiłem auto palił 7,5l wg kompa przy stylu jazdy jaki mam na co dzień więc zmiana biegów przy ok 3-3,5tys obr. wiadomo i tak jeżdżę za pół ceny, ale zaczynam się niepokoić wzrostem spalania i jednego i drugiego zwłaszcza że przecież jest coraz cieplej ale nie na tyle bym używał klimy więc ten aspekt wykluczam.

    Zachodzę w głowę co jest nie tak patrząc na motostat jak ludzie z tymi samymi silnikami mają spalanie LPG na poziomie 7,5 a u mnie nawet beny pali więcej.

    Podpiąłem auto pod kompa i oto co mi pokazało. Błędów brak natomiast komunikat przy teście pokazuje raz mieszanka zbyt bogata, raz mieszanka zbyt uboga.

    czy tak ma być? test na zimnym silniku

    podczas testu wszystko "aktywne" poza:

    integratorem sondy lambda 2 - cały czas wartość 1.0
    stan lambda przed kat - pętla zamknięta
    stan lambda 1 za kat - pętla otwarta

    poniżej fotki
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    28
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Najlepiej miernik w dłoń i sprawdzić lambdy jak oscylują.

    Czy jakieś szarpanie zauważyłeś itd? Możesz sprawdzić same mapy gazu czy się nie rozjechaly

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    28
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    szarpanie czasem coś jak w dieslu tzw. "turbodziura" ale dzieje się to sporadycznie ale występuje.
    Mapy gazu sprawdzę MESem czy do tego potrzebny jest Egzaminer? zrobię to na tym samym kablu?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    28
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Poświęciłem nieco więcej czasu dzisiaj na przeanalizowanie działania sondy lambda, być może komuś się to przyda na przyszłość. Co prawda problemu nie wyeliminowałem, ale wykluczyłem dzięki temu sondy.

    Sonda przed kat. ma oscylować w zakresie od 0,1V do 1V przy czym powyżej pewnej wartości wyskoczy nam informacja "mieszanka bogata", natomiast im niżej "mieszanka uboga" jest to jak najbardziej prawidłowe zachowanie się sondy przed katalizatorem. Przekopałem na ten temat już zagraniczne fora oraz innych marek. Tezę którą postawiłem potwierdził mi w rozmowie telefonicznej elektryk z Ganinexu. Więc nic odkrywczego, ale doszedłem do tego, że wykres który mnie zaniepokoił okazuje się być prawidłowym. A więc sonda OK!

    Screenshot - 2014-05-09 , 14_22_51_800x394.jpg

    Sonda za katalizatorem natomiast ma mieć wykres stosunkowo regularny i stały na bardzo niskich wartościach np 0,023V-0,059V ale to tylko przykład. W przypadku uwalonego katalizatora bądź sondy te wartości będą głupieć i skakać.

    Tak więc poszukuję dalej przyczyny coraz to wyższego spalania benzyny i gazu.

    Zerknąłem na inne parametry w FESie i o ile na kątach się nie znam o tyle już np temperatura powietrza nieco mnie zaniepokoiła, zarówno zimny jak i ciepły silnik FES odczytuje ten parametr powyżej 72*C

    Wszystkie parametry które uzyskałem podczas dzisiejszej diagnostyki:

    Temperatura wody: 82*
    Temperatura powietrza: 78*
    Temperatura oleju w silniku: 83*
    Obciążenie silnika na biegu jałowym (697rpm): 5,50Kg/h
    Ciśnienie w dolocie na biegu jałowym (697rpm): 291mBar
    Oczekiwane ciśnienie powietrza: 336mBar
    Kąt przepustnicy: 2,1*
    Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,083-0,823V
    Napięcie lambda 1 za kat.: 0,175-0,252V
    Integrator sondy lambda 1: 0,79410-1,05795V
    Integrator sondy lambda 2: 1,00000-1,00000
    Obciążenie silnika (2476rpm): 17,25Kg/h
    Ciśnienie w dolocie (2476rpm): 243mBar

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    28
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Dzisiaj zabrałem się za wymianę czujnika ciśnienia w układzie dolotowym tzw. MapSensor który jest najprawdopodobniej przyczyną wyższego spalania.

    Kod czujnika 0 261 230 030 Bosch cena 237,50 Fiat Partner Katowice, przestrzegam przed Ganinexem gdzie ten sam kosztował 380zł

    Odpięcie mapsensora jest banalnie proste i cała operacja wraz z podłączeniem FESa ok 15 minut.

    1. Odkręcamy śrubę torx oraz odpinamy wtyczkę zaznaczone na zdjęciu, a następnie odciągamy prostopadle czujnik (jest na grzybku z gumką)

    DSC_0630_800x450.jpg
    DSC_0629_800x450.jpg

    2. Następnie z ciekawości zapaliłem silnik. Auto: prycha, strzela, kaszle, obroty falują, zapala się CHECK. FES informuje o:

    błędy_800x297.jpg

    3. W odwrotnej kolejności zakładam nowy czujnik, zamykam maskę odpalam woza sprawdzając jak się zachowuje. Check świeci dalej więc włączam FESa, usuwam błędy i sprawdzam czujnik:

    temp powietrza_742x600.jpg

    4. Jak widać temperatura prawidłowa (silnik ciepły poza tym auto stoi w słońcu)

    5. Dzień wcześniej przeczyściłem odmę w której była dosłownie musztarda. Efekt? (dane na biegu jałowym)

    Bez nazwy 1.jpg

    6. No i na koniec test sprawności mapsensora w jeździe. Jak widać czujnik reaguje podczas jazdy i temperatura jest zmienna.

    wykres.jpg

    Pozostaje obserwować czy spalanie spadnie jeżeli tak będę bardzo szczęśliwy, że nie dałem się naciągnąć na wymianę sondy i dzięki kabelkowi za 50 dyszek sam doszedłem do rozwiązania problemu pomimo braku błędów w ECU.


 

Podobne tematy

  1. wymiana sondy lambda
    Napisany przez seth na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-11-2014, 08:01
  2. Wymiana sondy lambda
    Napisany przez dalbert na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-07-2012, 11:48
  3. [osprzęt silnika] Sondy lambda
    Napisany przez tomelek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-09-2010, 16:48
  4. oznaczenie sondy lambda
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2010, 22:37
  5. Wymiana sondy lambda
    Napisany przez Seraphim na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-09-2009, 08:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

integrator lambda sondy

co to jest integrator sondy lambda

fiat punto grande czujnik lambda

czujnik lambda grande punto

lambda integrator

sonda lambda grande punto 1.4

integrator sondy lambda prawidlowe wartosci

diagnostyka sondy lambda fiat

kat petla gadi dhaka

diagnostyka sondy lambda

sonda lambda diagnostyka

integrator lamda

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl