Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2015
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 mjet
    Rocznik
    2010

    Zwiększone spalanie po zaślepieniu egr i usunieciu klap wirowych

    Witam!
    Może ktoś miał podobnie, to proszę o info.
    Zaślepiłem egr w Cromie oraz usunięto fizycznie dwie klapy wirowe, dwoch już nie było 1,9 16v automat 150km. Egr usunięto z kompa, także nie wywala błędów natomiast klapki tylko fizycznie bez ingerencji w kompie. Cały kolektor wymyty. Od tamtej pory spalanie wzroslo z 7,5ltr do około 8,5ltr na kompie. Jaka może być przyczyna?
    Dziekuję za odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Kolego ja jak kupiłem crome to od razu dałem na pakiet startowy gdzie usunięto m.innymi klapy i egr. Nie miałem mozliowsci pojeździć croma po miescie przed tym zabiegiem ale w mieście nie schodzi mi poniżej 8 litrów. W trasie najniżniej udało mi się zejść do 5.4.
    Gdzieś czytałem że po usunieciu EGR spalanie się podnosi, co widzę sprawdza się w rzeczywistości.

    Pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2015
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 mjet
    Rocznik
    2010
    Na razie przejechałem 100km. Zobacze jak będzie dalej. Zastanawiam się czy nie trzeba zmieniać dawki paliwa po wywaleniu klap?
    Pozdrawiam!

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Jutro żona zostawia auto, może zrobię logi z ogólną dawką paliwa na rozgrzanym silniku na biegu jalowym i porównamy z twoim logiem. Zobaczymy jak jest u mnie a jak u Ciebie. Wiem że u mnie był grzebany Soft tylko nie wiem czy dawki były ruszane.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9 150km automat
    Rocznik
    2005
    ja jak jeździłem z zaślepionym egr w lybrze 2.4 to po wymianie na nowy spalanie w mieście wyraźnie spadło, dziwni mnie gadanie mechaników, że po zaślepienie nie ma prawa więcej palić jak ewidentnie pali. Pewnie w trasie i na wyższych obrotach nie ma to znaczenia, ale w mieście gdzie auto często sobie pyrka na wolnych obrotach jednak spalanie ze sprawnym egr miałem mniejsze.
    pozdr

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Klapy wirowe powinno się usunąć programowo z ECU wtedy spalanie nie wzrośnie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Egr wiem jak sprawdzić w fes, natomiast klap tam nie widziałem. Da radę jakoś to sprawdzić?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2015
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 mjet
    Rocznik
    2010
    Dzięki za dpowiedzi. Przypomnialo mi się, że jeszcze miałem zmieniany przepływomierz bo taki błąd pokazał komp a był zapchany egr Założe ten stary sprawny, może to coś zmieni...
    Nie mam możliwości sprawdzenia kompem spalanie etc. wszystko robił elektronik. Czy wyskoczy błąd przy wymianie przepływki?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2015
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 mjet
    Rocznik
    2010
    Przepływomierz wymieniony, spalanie około 8ltr czyli niewiele więcej niz przed zmianami. Mam wrażenie że w dolnych zakresach obrotów auto pali mniej a w wyższych dużo więcej niż przed zmianami...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    egr nie będzie miał nic wspólnego z większym spalaniem, ponad pół roku jeżdżę z zaślepionym i usuniętym programowo i spalanie mam na takim samym poziomie, być może po usunięciu klap należało by też zmienić mapę silnika - 4 dodatkowe otwory w kolektorze są cały czas otwarte i dostarczana jest cały czas większa ilość powietrza przez co komp dawkuje większą ilość ON do osiągnięcia odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej , kolejną sprawą jest przepływka - ta nowa to oryginał czy zamiennik?
    w pierwszej kolejności powinno się zrobić logi - pomierzyć ciśnienia i dawki paliwa

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    w pierwszej kolejności powinno się zrobić logi - pomierzyć ciśnienia i dawki paliwa
    Logi rzeczywiscie podstawa. Sam na poczatku się wkurzalem że w miescie croma spala znacznie wiecej niz w trasie. U mnie oscyluje od 8-9,5 litra. Nie mialem wczesniej porownania bo od razu byl zrobiony pakiet startowy.

    Jaro190 czy mógłbyś zrobic logi z ciśnieniem i dawką paliwa? Miałbym tam jakies porównanie...

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    pezet3 moja Cromka spala w mieście podobnie, tym bardziej że ostatnio klima chodzi na okrągło.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    pezet3 moja Cromka spala w mieście podobnie, tym bardziej że ostatnio klima chodzi na okrągło.
    U mnie z tą klima to nie do końca. Żona jak jeździ 10 km do pracy to rzadko ja włącza, rzekłbym że woli uchylić okno. Także u mnie to spalanie to bez klimy.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    z chęcią bym zrobił ale nie mam do tego sprzętu,jeżeli mam jakieś "podejrzenia" to jadę do "rodzinnego" mechanika i tam na jego sprzęcie oglądam co i jak a właściwie to on ogląda,

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2015
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9 mjet
    Rocznik
    2010
    Witam!
    Po przejechaniu około 3tys. spalanie wzrosło o 0,5ltr na kompie, fizycznie również. Pewnie trzeba będzie coś "poczarować" z kompem...


 

Podobne tematy

  1. Stilo problem z klapą bagażnika
    Napisany przez kuz1or3k na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-03-2015, 18:48
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-11-2014, 13:53
  3. Problem po zaślepieniu EGR
    Napisany przez KrzychuB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post: 26-03-2013, 09:22
  4. Brak mocy, zwiększone spalanie
    Napisany przez piotrekb na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-04-2012, 13:23
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-06-2011, 20:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

egr a spalanie

zaslepienie egr wieliczka

zaslepiony egr spalanie

egr spalanie

duze spalanie po zaslepieniu egr

usuniecie egr spalanie

wieksze spalanie po zaslepieniu egr

egr zuzyciw palowa

zaslepienie klap wirowych fiat

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl