Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2006

    Zimny / ciepły silnik dłużej odpala 1,9 150KM (dłuższe odpalanie/większe spalanie)

    Witam,
    Trace cierpliwosc, Do rzeczy: Fiat Croma 1,9 150PS bez DPF(oryginalnie) oraz całkowicie zaślepiony EGR 1,5 roku temu.

    Pewnego razu podczas jazdy na tempomacie (90km/h 5 bieg) poczulem lekkie szarpniecia przez kilka chwil, kiedy dojechalem do celu i wrocilem po 15 min po odpalaniu auto zaczelo sie bardzo trzasc oraz prawie wstrzymalem ruch na ulicy - nie moglem ujechac przez 20 sekund brak mocy na 1 oraz 2 biegu, potem nastapila poprawa i dojechalem do domu.

    Na drugi dzien odpalam, troche nierowno chodzil przez kilkanascie sekund (bez bujania auta jak mialo to miejsce 1 dzien temu) i ciezej odpalil ale przyspieszal raczej normalnie, pojechalem do mechanika na komputerze 0 bledow, parametry w tym rowniez wtryskow OK, mechanik przeczyscil plynem kostki wtryskiwaczy i je bardziej wcisnal. Auto odpalalo lzej ale mialo nadal lekko wyczuwalne drgawki przy przyspieszaniu w zakresie 1500-2000 obrotow.

    Niestety po 2 dniach problem odpalania wrocil - odpalal ciezko i nierowno pracowal przez kilkanadcie sekund. Kupilem nowe kostki (zolte) po wymianie (zagniatanie oraz lutowanie) odpala lzej ale to nie to nadal okolo
    2 sekund dluzej potrzebuje na rozruch oraz sa wyczuwalne bardzo lekkie drgawki podczas przyspieszania w zakresie 1500-2000 obrotow (wczesniej przed problemami tego nie bylo). Od tego momentu auto wiecej pali okolo 1 litr. Rowniez przed awaria komputer zaklamywal spalanie stopniowo przez rok z 0,3 do 0,6 l na 100km ale teraz nawet komputer pokazuje jeszcze wieksze spalanie niz przedtem co lacznie daje ponad 1 litr. Wymienilem na nowy oryginalny przeplywomierz ale nadal nie odpala jak nalezy, co do spalania jeszcze nie wiem bo przejechalem dopiero 100 km.

    Filtr paliwa MANN wymieniany 2 miesiace temu.
    Od tamtego dnia rowniez czasem slysze lekki swist przy ostrym przyspieszaniu w zakresie 2000-2500 obrotow ale nie zawsze. Wydaje mi sie, ze auto rowniez jest nieco slabsze.

    Teraz pytanie, gdzies w wypowiedziach chyba na forum Opla Vectry spotkalem sie z sytuacja podobna do mojej gdzie same kostki nie rozwiazaly problemu dopiero nowe kostki z kablami pomogly. Co o tym myslicie, ewentualnie co jeszcze moze mechanik sprawdzic ?

    Prosze o pomoc. Paliwo leje na shell a wtryskiwacze mialem regenerowane 1 rok temu w Cerka Koronowo.

    Marek
    Ostatnio edytowane przez Marek P ; 15-11-2017 o 23:15



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Objawy podczas jazdy i fakt, że usterka pojawiła się nagle od tego zdarzenia mogłyby wskazywać, że klapka się urwała w kolektorze. Jaki przebieg? Kolektor był robiony? Jeżeli spory przebieg, a kolektor fabryczny to zmierzyć kompresję czy jest równa na wszystkich garach.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Spajdi Zobacz post
    Objawy podczas jazdy i fakt, że usterka pojawiła się nagle od tego zdarzenia mogłyby wskazywać, że klapka się urwała w kolektorze. Jaki przebieg? Kolektor był robiony? Jeżeli spory przebieg, a kolektor fabryczny to zmierzyć kompresję czy jest równa na wszystkich garach.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka


    Witam, w zeszlym roku kiedy zaslepialem EGR zapytalem mechanika o kolektor aby spojrzal w jakim jest stanie, kiedy odbieralem auto odpowiedzial, ze kolektor nie ma klap i nie bedzie z nim problemow i z tego co pamietam, ze jest plastikowy. Ewentualnie moge zrobic jakies fotki i okaze sie czy dobrze pamietam co do materialu, natomiast co do klap jestem pewien. Jeszcze dla pewnosci pytalem go czy kiedys moga byc problemy a on stwierdzil, ze nie bo kolektor nie ma klap i nie ma co sie popsuc. Przebieg to 230 tys na 99% realny od bylej sasiadki co miala auto przez 7 lat.
    Ostatnio edytowane przez Marek P ; 16-11-2017 o 12:46

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    562
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Z tymi klapami bym podszedł ostrożnie. W plastiku nie ma widocznej listwy i chyba na oko trudno stwierdzić. I właśnie w plastiku lubią się urywać. A czy sąsiadka usuwała klapy...??? Fabrycznie na pewno były.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    45
    Postów
    522
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Kolektor plastykowy ma klapki ale nie widać cięgła jak w aluminiowym kolektorze... jeśli mechanik nie używał endoskopu to nic nie mógł stwierdzić..
    Czy to klapki czy coś innego ja niestety nie wywróżę... sprawdzenie czujników, wartości oczekiwanych, test na przelew, doładowania, działania turbiny - cięgła... itp..
    Co do filtra paliwa to ja MANNA bym nie stosował... nie jest tak dokładny jak oryginalny ...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 16-11-2017 o 13:26
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    683
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A z ciekawosci jakie sa ich parametry??oryginala i mana??

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2006
    Dobra, po niedzieli oddam auto do mechanika i poprosze o wykrecenie i sprawdzenie kolektora, moze akurat.
    Ale nie chce mi sie wierzyc zeby gosc ktory zaslepial EGR i usuwal go z komputera byl az takim oszustem zeby oklamac

    Jezeli okaze sie ze to wina kolektora o ktorym wspominacie to wtedy kupuje sie nowy czy naprawia (mam plastikowy) ? Jezeli mam klapy w tym plasikowym to mozna je usunac i po prostu pozbyc sie problemu ?

    Dzieki za sugestie i odpowiedz.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Po pierwsze fakty :
    Każda wersja Cromy ma fabrycznie klapki kolektora na 100%. Niezależnie czy miała DPF czy nie.

    Croma z plastikowym kolektorem (ja mam taki kolektor) jest BARDZIEJ podatna na awarię klapek (w sensie wpadnięcia do silnika, bo sam napęd jest trwały) bo są z gównolitu i bodajże zgrzewane na osiach, a nie skręcane.

    Po trzecie, żeby to stwierdzić to albo endoskop albo demontaż kolektora, który troszkę trwa, ale jeżeli świadomie nikt nie wycinał w tym aucie klap to ja bym się nie zastanawiał ani minuty, żeby zrzucać kolektor, jeżeli auto ma jeszcze x lat służyć.

    Po czwarte, jeżeli bo tego oczywiście nie wiemy klapka faktycznie wpadła do cylindra i narobiła syfu to albo remont, albo wymiana silnika.

    Po piąte klapka może wpaść i silnik może przeżyć bez większego uszczerbku, nie są to przypadki jednostkowe, że brakowało jednej z klapek a silnik zdrowy, kompresja ok i pracuje poprawnie.

    Tyle w temacie klapek, choć oczywiście tutaj przyczyna może być jakakolwiek, jednak po 230 tys moim zdaniem TRZEBA pruć kolektor w tym aucie niezależnie od tego czy jeździ idealnie czy kuleje.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Tak z kolektora plastikowego usuwamy klapki, zaslepiamy i zapominamy o problemie. W ECU nic nie trzeba grzebać.


    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    45
    Postów
    522
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    A z ciekawosci jakie sa ich parametry??oryginala i mana??
    Temat filtra paliwa to temat rzeka... UFI robi oryginalne filtry logowane dla Fiata/Alfy/Lanci ale co ciekawe jest na rynku pełno podróbek tego filtra... Jeśli chodzi o sam wkłady umieszczone w filtrze to najlepiej to widać po sekcji filtra ( robiłem takie dawno temu ) i okazuje się że struktura filtrów do paliwa Filtrona ( czyli MANN ... tak, tak to tam są produkowane filtry MANN i między innymi do Tesli bo mało kto wie że w elektrycznych autach jest 6 filtrów ) jest kompletnie inna - oparta na bibule a nie na specjalnym tworzywie... Filtron produkuje dobre filtry do Oleju i te polecam bo są lepsze od Boscha ale do paliwa osobiście polecam oryginalne logowane Fiat.. co do parametrów to nie ważne co producent deklaruje bo to ni jak się ma coraz częściej do rzeczywistości ... przykład deklaracji VW czy głośności opon... wszyscy piszą że suuuper a w niezależnych testach wychodzi coś kompletnie innego
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    31
    Postów
    75
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 16V 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Temat filtra paliwa to temat rzeka... UFI robi oryginalne filtry logowane dla Fiata/Alfy/Lanci ale co ciekawe jest na rynku pełno podróbek tego filtra... Jeśli chodzi o sam wkłady umieszczone w filtrze to najlepiej to widać po sekcji filtra ( robiłem takie dawno temu ) i okazuje się że struktura filtrów do paliwa Filtrona ( czyli MANN ... tak, tak to tam są produkowane filtry MANN i między innymi do Tesli bo mało kto wie że w elektrycznych autach jest 6 filtrów ) jest kompletnie inna - oparta na bibule a nie na specjalnym tworzywie... Filtron produkuje dobre filtry do Oleju i te polecam bo są lepsze od Boscha ale do paliwa osobiście polecam oryginalne logowane Fiat.. co do parametrów to nie ważne co producent deklaruje bo to ni jak się ma coraz częściej do rzeczywistości ... przykład deklaracji VW czy głośności opon... wszyscy piszą że suuuper a w niezależnych testach wychodzi coś kompletnie innego
    To w takim razie unikać tego z logo UFI ? bo zauważyłem w interenecie dwa typy . Kupiłem z znaczami fiat lancia alfa .

    ufi_fiat.JPG

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    683
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kup w hurtowni intercars hart i bedzie oryginal. To co kolega akurat napisal o tych bibulach bez podawania konkretow to akurat do mnie w ogóle nie trafia bo setki filtronow montowalem i nic sie nie dzialo .

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    54
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Ja w mojej Cromce założyłem ten z lewego zdjęcia z logo Fiata UFI made in china. Mija rok i jest ok.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2006
    Witam po dłuższym czasie, dopiero dziś mechanik potwierdził mi Wasze przypuszczenia odnośnie kolektora.
    Urwały się klapki od kolektora, mam do wymiany "tylko" zawory 16 sztuk. Kolektor dziś został wysłany do "Kolektorycdti.pl" w celu zaślepienia.

    Szkoda gadać, pewnie dużo zapłacę za całą robociznę (nie mówię teraz o zaślepieniu kolektora).

    Mechanik wspominał o zaworach zamiennikach, twierdzi, że też będą dobrze i długo pracować i nie ma sensu kupować oryginałów. Potwierdzacie to ??????

    Więcej szkód nie ma.

    Dziękuje za odpowiedź.
    Marek

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    35
    Postów
    951
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a na pewno masz wszystkie zawory do wymiany?

    może jakiś przeżył, może miał szczęście i ta jedna klapka go ominęła?
    jakoś mi ciężko sonie wyobrazić jak jedna klapka tak od razu trafia wszystkie 16 zaworów.

    chyba że to nie klapka takich szkód narobiła w tych zaworach? może ta biedna urwana klapka jest tylko niesłusznie posądzana o takie zniszczenia.

    czy mechanik mówił coś więcej o tych zaworach, co się z nimi stało? masz może jakieś zdjęcia?

    no to jeszcze raz przeczytałem co napisałeś oraz co ja pisałem.
    sory za ten sarkazm.
    doczytałem teraz że to wszystkie klapy się urwały.
    za pierwszym razem, nie wiem jak to to zrobiłem, widocznie wyłączyło mi się myślenie, odczytałem że tylko 1 klapka się urwała.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 08-01-2018 o 15:24
    Pozdrawiam



 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-07-2017, 08:53
  2. Stilo nie odpala za pierwszym razem gdy silnik jest zimny
    Napisany przez Stilonasz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-04-2017, 19:26
  3. Większe spalanie.
    Napisany przez Illusion na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-09-2016, 14:42
  4. CC 700 Zimny nie odpala ciepły elegancko chodzi
    Napisany przez Uchol na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-01-2013, 15:40
  5. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 22:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl