Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    49
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008

    Zgrzytanie przy opuszczaniu/podnoszeniu szyby

    Witam, może ktoś już to przerabiał, po zimie od strony kierowcy podczas opuszczania szyby elektrycznie słychać zgrzytanie tak jakby mielonego piachu lub innego kruszywa, po rozebraniu boczka prowadnice wolne od piachu i innych zabrudzeń, linki które dało się obejrzeć całe, pancerze całe. Wszystko przesmarowane efekt niestety ten sam czyli zgrzytanie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Może warto zacząć od tego aby nie dublować wątków
    Kupiłeś auto i masz tysiąc pytań - OK, ale najpierw postaraj się przejrzeć wszystkie wątki od początku. Wiem, że to aż 26 stron ale po zakupie Cromki, osobiście przejrzałem wszystko co dotyczyło mojego nowego auta ze szczególnym uwzględnieniem wątków bezpośrednio odnoszących się do moich usterek. Dopiero potem zadawałem pytania w konkretnym temacie - to tyle słowem wstępu.
    Co do usterki to warto przyjrzeć się silniczkowi napędu szyb - rzadko używany silniczek może ulegać wewnętrznej korozji ośki jeśli parkuje się pod chmurką (deszczowe, wilgotne dni).
    PZDR
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    49
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008
    Z góry dzięki że odpisałeś. Przepraszam za dubel, ale ustawienia przeglądarki spowodowały brak widoczności założonego tematu, co do zarzutu braku przeczytania forum to tutaj się zdziwisz przeczytałem całe, nikt tego nie poruszał, więc założyłem nowy wątek, widzę że nikt się nie spotkał z takim tematem, więc będę walczył sam, udało mi się namierzyć coś podobnego na forum seata, podobnież poszczępiły się linki przy ślimaku i one powodują taki dzwięk jakby nasypać piachu w tryby. Oczywiście nie ma żadnego zestawu naprawczego do szyb tj. linek lub ślimaka, trzeba kupić cały gotowy zestaw. Wymieniał może ktoś już to lub naprawiał ?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2013
    Skąd
    śląsk
    Postów
    34
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    Ja mam pytanie co do samego dostania się do wnętrza drzwi, jak ściągniemy tapicerkę drzwi to ukazuje się wewnętrzny panel drzwi przykręcony kilkoma śrubami, czy można go swobodnie odkręcić czy trzeba na coś uważać?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał patpac Zobacz post
    podobnież poszczępiły się linki przy ślimaku
    Jeżeli auto ma już swoje lata to linki mogą się postrzępić - ale w aucie z 2008 roku??? Mam ten sam rocznik i linki są jak nowe - widziałem podczas wymiany ośki w klamce drzwi.

    Cytat Napisał kedlaw82 Zobacz post
    czy można go swobodnie odkręcić czy trzeba na coś uważać?
    Tutaj masz wszystko opisane: problem z otwieraniem drzwi kierowcy
    Kłania się opcja "szukaj"....
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    49
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008
    [QUOTE=SAR37;210517]Jeżeli auto ma już swoje lata to linki mogą się postrzępić - ale w aucie z 2008 roku??? Mam ten sam rocznik i linki są jak nowe - widziałem podczas wymiany ośki w klamce drzwi.

    No widzisz ciekawe, popełniłem błąd że nie zajrzałem do ślimaka jak wymieniałem listwę zbierającą wodę z szyby, wizualnie wszystkie linki okej ładnie nasmarowane, prowadnice też, odpalasz opuszczanie szyby i dokładnie w jednym miejscu zgrzyt potem tak jakby następował kolejny obrót i zaraz znowu zgrzyt i tak łączenie 3 lub 4 razy tylko w określonych miejscach. Podejrzewam że opuszczanie szyby zostało załatwione po tym jak wypaczyła się listwa zbierająca wodę z szyby, powstała szpara przy szybie i woda tamtędy się lała przyłapał mróz, nastąpiło opuszczenie szyby i sprawa gotowa, podobny przypadek czytałem w seacie 2 letnim :-) więc rok nie ma tutaj znaczenia. Czeka mnie zapewne wymiana mechanizmu tzn. linek i ślimaka, postaram się zrobić z tego tutorial, rozebranie drzwi nie jest trudną sprawą najtrudniej wyjąć jest w samemu szybę.


 

Podobne tematy

  1. Zgrzytanie przy wstecznym - sprzęgło do wymiany?
    Napisany przez belsnor na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-09-2014, 16:33
  2. Zgrzytanie przy wstecznym biegu
    Napisany przez arasat na forum Panda
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-09-2014, 20:15
  3. [MW] Zgrzytanie skrzyni przy jedynce i wstecznym
    Napisany przez Mad_Maxs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-08-2013, 07:37
  4. Tarcie z pod maski, przy podnoszeniu nogi z gazu .
    Napisany przez TomaK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 21-06-2012, 16:37
  5. sprzeglo dziwne zachowanie. zgrzytanie biegow
    Napisany przez Czajna na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-08-2011, 09:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento zgrzypi szyba

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl