Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
Like Tree6lubi to!

Temat: Zestaw startowy przy zakupie Cromy  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2016
    Skąd
    G-ce
    Postów
    14
    Auto
    Honda Civic
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał kubus1 Zobacz post
    Już rok mam Cromę 1,9 120 KM , i też miałem dylemat PB czy ON . Po przejechaniu się Cromą z silnikiem PB i ON wybrałem ON . Wrażenia z jazdy ON przeważyły szalę na silnik zasilany ON.Stala trasa to praca - dom 13 km z czego 8 to miasto . Średnie spalanie to między 6,2 a 6,8 .Jazda w trasie bezproblemowa ,mam styl jazdy spokojny nie pędzę na złamanie karku ,ale mam ten komfort że kiedy dodam gazu to autko pięknie przyśpiesza .Poprzednie auto to Xsara Picasso 1,8 i 116 KM , dużo mniejsze od Cromy ale jazda nie należała do przyjemnej i komfortowej kompletny brak poczucia bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu.Jednak moment obrotowy robi różnicę .Tak jak napisał kolega Capsel nie dość że skrzynia to jeszcze silnik w benzynie z Opla ,nie ciekawa mieszanka.Tak więc wszystko zależy od preferencji i oczekiwań i wymagań kupującego .Życzę dobrego zakupu i bezproblemowej eksploatacji Fiata .
    Powiem tak: teraz mam Civica benzyna 1,4 90 KM przy masie 940 kg tutaj będę miał 1,8 140 KM przy masie 1430 więc stosunek KM na kg jest zbliżony, a na + Cromy to, że mam 175Nm zamiast 124 i to przy 3800 obr/min a nie 4500.
    Wiem, że to suche dane ale na czymś się trzeba oprzeć. zakładając, że awaryjność samych silników jako takich bez osprzętu może być zbliżona to właśnie ze względu na dużo wyższe ewentualne koszty serwisowania tegoż osprzętu z diesla skłaniam się mimo wszystko do benzyny.

    Ale podsumowując wątek:
    w wersji idealnej dostaję:
    * samochód
    * papierologię
    * 2 kluczyki + karta kodów
    * kody do radia
    i w zależności od wyposażenia nazwijmy multimedialnego:
    * płyty, kartę pamięci lub pendrive z mapami

    czy coś jeszcze wymaga jakichś kodów itp. czy listę można zamknąć?
    Ostatnio edytowane przez ogniotrwaly ; 01-02-2017 o 09:31



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał Wmk73 Zobacz post
    znajomy mechanik polecil mi by skrzynia byla 5 niz 6 bo jest mnie awaryjna
    wiem, że człowiek uczy się całe życie ale czy były skrzynie 5?

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2016
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.8 + gaz
    Rocznik
    2006
    No ja mam 5 biegowa.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    47
    Postów
    144
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał mirek8423 Zobacz post
    wiem, że człowiek uczy się całe życie ale czy były skrzynie 5?
    Tak ale tylko w PB

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dla porównania 1,9 120 KM 8 V 280 Nm przy 2000 obr/min

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ogniotrwaly Zobacz post
    Powiem tak: teraz mam Civica benzyna 1,4 90 KM przy masie 940 kg tutaj będę miał 1,8 140 KM przy masie 1430 więc stosunek KM na kg jest zbliżony, a na + Cromy to, że mam 175Nm zamiast 124 i to przy 3800 obr/min a nie 4500.
    Wiem, że to suche dane ale na czymś się trzeba oprzeć. zakładając, że awaryjność samych silników jako takich bez osprzętu może być zbliżona to właśnie ze względu na dużo wyższe ewentualne koszty serwisowania tegoż osprzętu z diesla skłaniam się mimo wszystko do benzyny.

    Ale podsumowując wątek:
    w wersji idealnej dostaję:
    * samochód
    * papierologię
    * 2 kluczyki + karta kodów
    * kody do radia
    i w zależności od wyposażenia nazwijmy multimedialnego:
    * płyty, kartę pamięci lub pendrive z mapami

    czy coś jeszcze wymaga jakichś kodów itp. czy listę można zamknąć?
    W zestawie idealnym jest tak jak napisałeś. Z naciskiem na dwa kluczyki i kartę kodów. Plus kody do radia. Z płytami bywa różnie - ja zastałem pirackie niemieckie mapy i oryginalny setup CD.
    Co do kosztów to naprawdę bardzo wiele zależy do jakiego mechanika Croma trafi. Jak ktoś jest ogarnięty w temacie FIAT/Alfa to koszty nie są zabójcze. Oczywiście nie jest łatwo takowego znaleźć - to nie VW, którego w każdej szopie znają na wylot.

    Ja mam wersję 1.9 120 KM, przebieg 190 tys, oryginalny osprzęt silnika (EGR, wtryski, turbo, DPF). Okazało się, że:

    • - dla EGR wystarczyło czyszczenie,
      - turbo hula aż miło,
      - DPF był w bardzo dobrym stanie, ale dopalał się co 80-100 km,
      - a problemem okazał się jeden przelewający wtrysk. Koszt regeneracji, wraz z montażem i demontażem - 360 PLN netto, robota zlecona w ASO. Od tamtej pory zapomniałem, że DPF istnieje.


    Bolączką Cromy są półosie napędowe (krzyżak+kielich), rozszczelniająca się sprężarka klimy i 6-cio biegowa skrzynia M32. Co do skrzyni to różnie mówią - skrzyniarz stwierdził, że głównie problem się rozwiązuje przez wymianę oleju i lekki naddatek tegoż oleju.
    Oprócz tego są pewne duperele (np. zawór recyrkulacji nawiewu), do których są dobre tutoriale na forum. Można to zrobić we własnym zakresie, nawet kiedy jest się początkującym.
    Od siebie dodam, że nie warto dopłacać do fabrycznej navi. Ja mam Connect Nav - oryginalne mapy z 2010 kosztują majątek (bodajże koło 1000 PLN). Ewentualnie można wgrać nowy soft i chodzą mapy z RT3, ale ogólnie nowych map nie ma, a oryginalne kosztują majątek.
    Poza tym to auto naprawdę niesamowicie wygodne i komfortowe
    Ostatnio edytowane przez davidjezz ; 01-02-2017 o 12:29

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2016
    Skąd
    G-ce
    Postów
    14
    Auto
    Honda Civic
    Rocznik
    2000
    Wielkie dzięki,
    wiem co chciałem, temat do zamknięcia

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    - DPF był w bardzo dobrym stanie, ale dopalał się co 80-100 km,
    - a problemem okazał się jeden przelewający wtrysk. Koszt regeneracji, wraz z montażem i demontażem - 360 PLN netto, robota zlecona w ASO. Od tamtej pory zapomniałem, że DPF istnieje.
    Dobrze trafiłeś, bo standardowo mechanicy w takiej sytuacji usuwają DPF


    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Ewentualnie można wgrać nowy soft i chodzą mapy z RT3, ale ogólnie nowych map nie ma
    Najnowsze mapy mają sygnaturę RT3 2015-2016
    Maxi lubi to.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1.8 lpg
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ogniotrwaly Zobacz post
    Wielkie dzięki,
    wiem co chciałem, temat do zamknięcia
    Przy kupnie benzyny 1.8 zwróć uwagę na odpalanie na zimnym silniku. Jak usłayszysz stukot to zastanów sie nad tym egzemplarzem. Poczytaj na forum vectry lub zafiry o kołach zmiennych faz rozrządu w silniku Z18XER - taki sam jest w Cromie. Mnie impreza razem z rozrządem kosztowała ok 2k PLN

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2017
    Skąd
    Domaniewice
    Wiek
    42
    Postów
    21
    Auto
    croma 1,9 multijet asb
    Rocznik
    2005
    Ja pierwszą Crome kupilem z benzyna i gazem i z czasem przesiadłem się na 1,9 z manualem a docelowo znajomy pracujący w niemczech szukał mi 1,9 multijet
    w automacie i pól roku temu znalazł
    Autko z 2006 z 100000 przebiegu i kpl dokumentow .
    Dla mnie bajka ,szukam tylko kogos kto zmieni olej w skrzyni i gitara bo z całą resztą sobie poradzę.
    mirek8423 lubi to.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Dobrze trafiłeś, bo standardowo mechanicy w takiej sytuacji usuwają DPF
    Najnowsze mapy mają sygnaturę RT3 2015-2016
    Nie od razu doszedłem, że to wtrysk. Podpiąłem się MESem i korekty były na poziomie 1-1,5. Uznałem, że chodzi o coś innego. Dałem EGR do czyszczenia i kazałem sobie sprawdzić podłączenia rurek ciśnienia pod DPF. W dalszym ciągu dopalanie co 80-100 km, MES błędów nie zgłaszał. Dałem DPF do czyszczenia (koszt 800 PLN, przebieg 180 tys.). W rezultacie usłyszałem, że 180 tys. dla DPF to stanowczo za wcześnie na śmierć techniczną i że mój egzemplarz DPF jest w bardzo dobrym stanie, nawet specjalnie zabrudzony nie był. Różnica ciśnień zmierzona na DPF manometrem okazała się prawie idealna. Korekty wtrysków w dalszym ciągu na poprawnym poziomie. Człowiek od DPF zasugerował wtryski.
    Wyciągnąłem zatem wniosek, pisany wcześniej na forum, że DPF to objaw czegoś innego, a nie choroba sama w sobie. Trochę z desperacji wlałem LM do baku. I viola - po przepaleniu baku z LM korekty na wtryskach podeszły w okolice 4. Wniosek LM działa i syf rozpuszcza .
    W planach miałem wizytę w ASO, tam opowiedziałem historię, sprawdzili MESem wtryski. W rezultacie zrobili regenerację jednej sztuki i problem rozwiązany. Dodatkowo dowiedziałem się od nich, że oni jeszcze nie mieli przypadku żeby DPF był problemem sam w sobie oraz to, że EGR powinien przy dopalaniu filtra również być przeczyszczony.
    Anyhow od tej pory nie pamiętam, co to DPF w samochodzie, dopalanie w cyklu miejskim waha się między 400 a 600 km (w zależności od pyrkania w korkach.) Dodatkowo, myślałem, że EGR miałem do wymiany (brak reakcji na gaz w specyficznych sytuacjach - kwestia przełączania obiegu spaliny/powietrza). Po regeneracji wtrysku problem zniknął. Ot przelewało paliwo i już.

    Oczywiście cała gama doradców i "fachowców" mówiła "wytnij w ch..". Ale uparłem się, że DPF nie wytnę i znajdę przyczynę . Udało się, z tego miejsca pozdrawiam prawdziwych fachowców - pana od DPF we Wro na Jagodnie oraz ASO w Długołęce .

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    214
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Nie od razu doszedłem, że to wtrysk. Podpiąłem się MESem i korekty były na poziomie 1-1,5. Uznałem, że chodzi o coś innego. Dałem EGR do czyszczenia i kazałem sobie sprawdzić podłączenia rurek ciśnienia pod DPF. W dalszym ciągu dopalanie co 80-100 km, MES błędów nie zgłaszał. Dałem DPF do czyszczenia (koszt 800 PLN, przebieg 180 tys.). W rezultacie usłyszałem, że 180 tys. dla DPF to stanowczo za wcześnie na śmierć techniczną i że mój egzemplarz DPF jest w bardzo dobrym stanie, nawet specjalnie zabrudzony nie był. Różnica ciśnień zmierzona na DPF manometrem okazała się prawie idealna. Korekty wtrysków w dalszym ciągu na poprawnym poziomie. Człowiek od DPF zasugerował wtryski.
    Wyciągnąłem zatem wniosek, pisany wcześniej na forum, że DPF to objaw czegoś innego, a nie choroba sama w sobie. Trochę z desperacji wlałem LM do baku. I viola - po przepaleniu baku z LM korekty na wtryskach podeszły w okolice 4. Wniosek LM działa i syf rozpuszcza .
    W planach miałem wizytę w ASO, tam opowiedziałem historię, sprawdzili MESem wtryski. W rezultacie zrobili regenerację jednej sztuki i problem rozwiązany. Dodatkowo dowiedziałem się od nich, że oni jeszcze nie mieli przypadku żeby DPF był problemem sam w sobie oraz to, że EGR powinien przy dopalaniu filtra również być przeczyszczony.
    Anyhow od tej pory nie pamiętam, co to DPF w samochodzie, dopalanie w cyklu miejskim waha się między 400 a 600 km (w zależności od pyrkania w korkach.) Dodatkowo, myślałem, że EGR miałem do wymiany (brak reakcji na gaz w specyficznych sytuacjach - kwestia przełączania obiegu spaliny/powietrza). Po regeneracji wtrysku problem zniknął. Ot przelewało paliwo i już.

    Oczywiście cała gama doradców i "fachowców" mówiła "wytnij w ch..". Ale uparłem się, że DPF nie wytnę i znajdę przyczynę . Udało się, z tego miejsca pozdrawiam prawdziwych fachowców - pana od DPF we Wro na Jagodnie oraz ASO w Długołęce .

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Czasami warto zrobić test wtryskiwaczy "na przelew"... test banalny i każdy kto ma 4 lub 5 puste butelki po piwie i trochę wężyka może go wykonać
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Butelki po piwie? Nie mogę sobie tego wyobrazić. Ja używałem dużych strzykawek.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Kolega nas zaskakuje i rozbawia do granic mozliwości
    butelki po ppiwo to do transportu w celu wlania do menzurki ostatecznie
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Na co zwrócić uwagę przy zakupie Cromy z większym przebiegiem?
    Napisany przez ogniotrwaly na forum Croma
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 07-08-2016, 09:26
  2. Pomoc przy zakupie Fiata Cromy
    Napisany przez adam2411 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-04-2016, 15:32
  3. Prośba o poradę przy zakupie
    Napisany przez sebeks na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-03-2016, 10:37
  4. Pomoc w zakupie Cromy
    Napisany przez Leon0 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-09-2015, 20:24
  5. Prośba o pomoc przy zakupie
    Napisany przez Domicjan na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-12-2010, 21:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl