Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: Zbieznośc geometria.  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008

    Zbieznośc geometria.

    Witam.
    Mam problem mianowicie po wymianie drążków kierowniczych i ustawieniu zbieżności wszystko ładnie w zielonym polu udało się idealnie ustawić na wszystkich 4 kołach. Po kilku dniach żeby jechać prosto muszę skręcić trochę kierownicą w lewo, a jak dam na prosto to ściąga w prawo. A nie wjechałem w żadna dziurę. Przełożyłem koła dobiłem powietrze i troche ustało ale dalej odczuwam. Czy jeszcze pozamieniać kola przeważyć obrócić o 180 stopni na feldze coś to da?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    A zaraz po ustawieniu było ok? Jeśli tak to podjedź jeszcze raz do sprawdzenia. Może czegoś nie skontrowali dobrze.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    tak na 3 dzień dopiero wyszło.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Zmierzylem odległość od koła to zderzaka i prawe koło jest 4 mm bliżej niż lewe bardziej skręcone do wewnątrz. W środę może podjadę na skp.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Podczas ustawiania zbieżności kierownica mogła stać ciut krzywo i stąd ten cyrk. Jeśli puścisz kierownicę i auto jedzie prosto to jest ok. Jeśli ściąga - poprawiaj. 3 razy już miałem takie jaja. Najpierw ustawiałem zbieżność gdzieś po poleconych zakładach i po wszystkim auto goniło po drodze lub ściągało na którąś stronę. Potem jechałem do zaufanego zakładu i tam mi poprawiali. Ostatnio przed wyjazdem nad morze ustawiłem zbieżność w niby renomowanym zakładzie. Dostałem wydruk jak to wszystko ładnie ustawili. Podczas jazdy auto mi uciekało w prawo, ale zwaliłem to na nowe opony i koleiny. Wróciłem ze z oponami mniejszymi o 1.5 mm środkiem i lekko wyząbkowanymi. Pojechałem znowu do starego, zaufanego zakładu. Zbieżność była rozjechana...
    Ustawili, auto jeździ prosto, ale podczas jazdy na wprost kierownica jest delikutaśnie w prawo. Po prostu mechanik nie zablokował jej w pozycji idealnie prostej. Zdarza się. Akurat tą rzecz robi się na oko. Jak Ci to przeszkadza to reklamuj. Jak Ci nie przeszkadza, a auto jeździ prosto - olej.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    538
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Po prostu mechanik nie zablokował jej w pozycji idealnie prostej. Zdarza się.
    W dobrych stacjach przy ustawianiu geometrii przed zablokowaniem kierownicy zakładają taką specjalna poziomice aby fajerka była prosto.

    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    ... Jak Ci nie przeszkadza, a auto jeździ prosto - olej.
    Pełna zgoda ale jest to bardzo irytujące. Wiem bo walczyłem z takim objawem wiosną.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Wszystko jest ok lekko było przestawonie ale teraz jak porównuje wydruki to tylna os lewa ma wRtosc -1 43 a praea -2 01 a i tak jest to samo. Czyli teraz spruboje opony na felgach przestawić.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Opony nie maja wplywu na zbieżność. Jak zbieznosc jest dobrze ustawiona a auto sciaga to swiadczy o problemie z opona lub oponami przy zalozeniu ze zbieznosc byla robiona na prostych felgach
    wirusac lubi to.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    No felgi śa proste na oko jak wyważałęm nie widziałem żeby coś było nie tak. Przekręciłem troche opony na feldze jakby ciut lepiej. I tak niedługo będę zakładał zimówki nowe więc zobaczymy co pokaże na zimówkach. Choć sąsiad mi mówił że też tak miał w astrze że na zimówkach kiera prosto bez problemu a na letnich kiera krzywa i sciąga. Mogły w oponie druty dostać po dupie i takie chcece się dziać?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Kiedyś ustawiłem zbieżność i na letnich włoskich bieżnikach (założone awaryjnie). Ciągło jak jasna cholera i kierownica stała bokiem. Jak zmieniłem opony na zimówki auto szło dobrze. Zmierz bieżnik i pohulaj z 1000-2000 km i zmierz ponownie czy Ci nie przycięło. To parę km na ewentualnie przestawionej geometrii nie powinno zrobić oponie wielkiej krzywdy. Gumy Ci to nie wyeliminuje z dalszej jazdy. Jak nie masz całych kół na podmianę to poczekaj do zimy i zobaczysz co będzie. Jak masz kółka to spróbuj. Ewentualnie moglibyśmy się zgadać i pożyczyłbym Ci swoich kółek zimowych. Co prawda mam 195/65r15 na stalówkach, ale powinno Ci wystarczyć żeby się kopnąć 2 km i sprawdzić czy nie ciągnie.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Problem dalej jest. Założone nówki sztuki zimóweczki i dalej ciągnie w prawo. Hmm brak mi pomysłów co zrobić. Jeszcze przejrzę zawias przedni może tam coś nie teges. Niby jak robiłem zbieżność gość mówił że jest minimalny luz na sworzniu wahacza ale to nie powinno mieć wpływu. Ktoś coś podpowie?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Nie wiem czy to ma wpływ ale prawa strona stoi wyżej o jakieś 5-7 mm. i Moim zdaniem powinno w lewo ciągnąć chyba. Mocowanie amortyzatora w sensie łożysko i reszta elementów?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    171
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    Problem dalej jest. Założone nówki sztuki zimóweczki i dalej ciągnie w prawo. Hmm brak mi pomysłów co zrobić. Jeszcze przejrzę zawias przedni może tam coś nie teges. Niby jak robiłem zbieżność gość mówił że jest minimalny luz na sworzniu wahacza ale to nie powinno mieć wpływu. Ktoś coś podpowie?
    Najpierw napraw a potem bierz się za geometrię.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    500
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Jesli na innych kolach, zalozonych na probe nie bedzie ciagnelo, to moze warto tez sprawdzic wlasne kola na teście drogowym Huntera u dobrego gumiarza. Taki test kosztuje ok. 100zl, ale duzo mozna sie dowiedziec o stanie faktycznym posiadanych opon.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    245
    Auto
    Croma 150
    Zawieszenie musi być bez jakichkolwiek luzów. Sprawdź czy nie pękła Ci sprężyna i stan amorków, może któryś padł. Sprawdź łożyzka amortyzatorów. Hamulce sprawdzałeś? - odbijają?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmienna geometria
    Napisany przez Janul na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-04-2016, 15:10
  2. Geometria kół - wartości fabryczne
    Napisany przez davidjezz na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2016, 09:08
  3. Geometria kół
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2015, 17:24
  4. geometria tylnego zawieszenia
    Napisany przez valdi2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-02-2015, 11:54
  5. Kąt pochylenia kół przednich;( POMOCY Geometria-PILNE.
    Napisany przez mruczek na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-05-2009, 10:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl