Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree2lubi to!

Temat: Zawór EGR  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Rudnik nad Sanem
    Wiek
    25
    Postów
    49
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006

    Zawór EGR

    Witam, czy da sie całkowicie zdemontować lub ominąć zawór EGR w cromie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    da się.
    zaślepiasz kolektor wydechowy oraz dolotowy. demontujesz EGR razem z chłodniczą spalin. robisz odpowiednie zmiany w oprogramowaniu i masz zdemontowany EGR.

    większość osób żeby się nie narobić to wstawia zaślepkę pomiędzy EGR i kolektor dolotowy zostawiając na miejscu wszystkie graty, robi tylko zmiany w oprogramowaniu. jest to łatwiejsze do wykonania.
    Pozdrawiam


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    43
    Postów
    100
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Miro2580 Zobacz post
    Witam, czy da sie całkowicie zdemontować lub ominąć zawór EGR w cromie ?
    ale po co?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Rudnik nad Sanem
    Wiek
    25
    Postów
    49
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006
    dla tego ze wymieniłem prawie rok temu i juz teraz są problemy. jak odkreciłem egr to istna sadza na ściankach zaworu było około 3-4 mm sadzy... samochód bardzo opornie chodzi. czasem to wgl nie ma przyspieszenia..

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Miro2580 Zobacz post
    dla tego ze wymieniłem prawie rok temu i juz teraz są problemy. jak odkreciłem egr to istna sadza na ściankach zaworu było około 3-4 mm sadzy... samochód bardzo opornie chodzi. czasem to wgl nie ma przyspieszenia..

    a z ciekawości ile km nakulaleś tym autem przez ten prawie rok??

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Rudnik nad Sanem
    Wiek
    25
    Postów
    49
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006
    prawie 20 tyś. km

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    77
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Wywal EGR programowo i będziesz miał spokój.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Tak jest to rozwiązanie jakieś ale by po 20tys wszystko bylo zabite to az dziwne. Moze kolega jezdzi jak emeryt lub cos sie dzieje ,wtryski??Fura noe kopci??dpfa ma??

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał jarokuc Zobacz post
    Wywal EGR programowo i będziesz miał spokój.
    Popieram, wywal EGR, zrób fajny program i będziesz zadowolony. (któryś z forumowiczów też robił program na 2.4 więc Ci może powiedzieć o odczuciach po zmianie). U mnie już 4 lata bez EGRu i spokój.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał miras Zobacz post
    Popieram, wywal EGR, zrób fajny program i będziesz zadowolony. (któryś z forumowiczów też robił program na 2.4 więc Ci może powiedzieć o odczuciach po zmianie). U mnie już 4 lata bez EGRu i spokój.
    A ja nie popieram....

    Zadbaj o popranie działanie EGR-u, przeczyść dokładnie i spoleruj rdzeń cewki, wstaw blaszkę z otworami pomiędzy EGR a kolektor.. Ja mam i sobie chwalę
    Aaaa zobacz jeszcze co się dzieje z przeglądami aut... zaraz będą łapać na drogach wszystkie Diesle i kontrolować.... to tylko kwestia czasu...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A ja nie popieram....

    Zadbaj o popranie działanie EGR-u, przeczyść dokładnie i spoleruj rdzeń cewki, wstaw blaszkę z otworami pomiędzy EGR a kolektor.. Ja mam i sobie chwalę
    Aaaa zobacz jeszcze co się dzieje z przeglądami aut... zaraz będą łapać na drogach wszystkie Diesle i kontrolować.... to tylko kwestia czasu...
    Też nie uważam tego za złoty środek ale...
    Pytanie - co mają zrobić Ci, którzy mają wycięty DPF i EGR off? Auto na śmietnik czy co?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Popieram Kolegę @lisekg co do wywalania EGRa. A nawiązując do właściwego tematu, coś jest nie tak jeżeli po 20 tys. EGR jest tak zawalony sadzą. Co do pytania co z samochodami, które maja za sobą pełną kastracje (czyli DPF i EGR off) to myślę, że wielu z właścicieli się pospieszyło bądź ulegli modzie na wycinki. I teraz albo przyjdzie im przeprowadzić odwrotną procedurę albo ... . Ja osobiście nie byłem i nie jestem zwolennikiem wycinek. Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 08-11-2017 o 14:03
    Maxi lubi to.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    . Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.
    Nic dodać nic ująć
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Popieram Kolegę @lisekg co do wywalania EGRa. A nawiązując do właściwego tematu, coś jest nie tak jeżeli po 20 tys. EGR jest tak zawalony sadzą. Co do pytania co z samochodami, które maja za sobą pełną kastracje (czyli DPF i EGR off) to myślę, że wielu z właścicieli się pospieszyło bądź ulegli modzie na wycinki. I teraz albo przyjdzie im przeprowadzić odwrotną procedurę albo ... . Ja osobiście nie byłem i nie jestem zwolennikiem wycinek. Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.
    Akurat w moim aucie DPFu nie było fabrycznie, bo w Polsce był to luksus, za który trzeba było dodatkowo płacić. Ale zarówno z DPF jaki i bez , Cromy spełniają normy EURO 4. Na stacji sprawdzają poziom zadymienia spalin. Obowiązujące normy w Polsce określają dopuszczalne zadymienie w przypadku silników z turbodoładowaniem na poziomie do 3,0 (m-1). Z ciekawości sprawdzałem, czy po wycięciu EGR i podniesieniu mocy będzie więcej dymił, okazuje się, że nie, jeśli silnik zdrowy i wtryski nie leją (u mnie był poziom około 1-1,2 m-1). I tego musiałem się u diagnosty domagać, aby to sprawdził. Więc jeśli silnik nie jest u kresu swojego żywota i nie kopci jak stary autosan, to z przeglądem nie powinno być problemów.
    Capsel lubi to.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Racja tylko wytłumacz Misiakom że mimo info na tabliczce znamionowej o obecności DPF rydwan po amputacji jest tak samo sprawny. Jeśli nie dymi to może się udać w czasie przeglądu lub kontroli. Gorzej jak ktoś wolał zrobić wycinkę niż naprawić przyczynę. Wtedy może boleć.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zawór EGR
    Napisany przez Ayran46 na forum Croma
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 04-12-2017, 16:10
  2. Zawór egr
    Napisany przez qwerty1234567890 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-07-2017, 12:40
  3. Zawór EGR
    Napisany przez kamilZ na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-03-2016, 23:09
  4. Zawór egr
    Napisany przez misio na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-01-2016, 20:15
  5. Zawór ERG
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-05-2009, 18:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl