Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34
Like Tree2lubi to!

Temat: Zawór EGR  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Tak zgadza się wszystko... sterownik silnika mierzy ilość zassanego powietrza przez przepływomierz, ciśnienie, temperaturę , prędkość obrotową.... i na podstawie tych danych oraz mapy otwarcia EGR-u dokładnie wie czy bilans zassanego powietrza jest poprawny czy też nie... jeśli z jakiegoś powodu bilans nie zgadza się z mapą to wywala błąd... w większości przypadków problem dotyczy jednak EGR-u który jest w mojej ocenie zrobiony specjalnie byle jak aby się zatarł a dokładnie pasowanie rdzenia w cewce ...

    Tak więc radze zawsze wszystkim to rozebrać i dokładnie przepolerować.. aby sada która i tak się tam dostanie nie blokowała pracy rdzenia i nie przycinała go .... czuć to wyraźnie przy około 2000 obrotów podczas przyspieszania...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    No właśnie nie czuję aby mi się coś "przycinało" szczególnie około 2 tys. obr. Tak jak pisałem rydwan śmiga aż miło a na desce nie ma śladu błędów. Sprawdzę jeszcze filtr powietrza (i tak zbliża się jego kres bo zbliża się Obsługa Zimowa a wtedy wymieniam min. filtr powietrza) i może przeczyszczę przepływomierz (?) ale mam takie niejasne wrażenie, że tam może być właśnie powód. Co nie zmienia faktu, że coraz bliżej mi do zakupu nowego ale jeszcze poczekam i posprawdzam bardziej z ciekawości niż z musu. Człowiek całe życie się uczy.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jak chcesz potestować to wyjmij ta blaszkę z 4 otworami i sprawdź czy błąd wróci.
    Sprawdź wtedy co komp pokaże o masie zasysanego powietrza: wartość zmierzona i oczekiwana. Porównaj ten wynik z wynikiem jak blaszka założona.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Pomyśle o Twojej propozycji jednakże wątpię aby przyczyną tego zakamuflowanego błędu była blaszka z otworami. Jak już pisałem w czasie czyszczenia EGR stwierdziłem, że ww. blaszka już tam jest. Zamontował ją poprzedni niemiecki właściciel. Z analizy dok. mam wrażenie że zamontowana została ok 100 tys. km temu ale 100% pewności nie mam. Ja mam ten samochód przeszło rok i zrobiłem nim przeszło 25 tys km i raz w miesiącu (niekiedy częściej) profilaktycznie podłączałem MES i nigdy nie wywalało mi jakiegokolwiek błędu. Tak jak pisałem spróbuje przeczyścić przepływomierz przy okazji OZ. Co do mas powietrza wartości (sprawdzałem w poniedziałek) zmierzonej i oczekiwanej są bardzo zbliżone jednak przy ok. 2 tys. obr oczekiwane jest trochę niższe (ale bez dramatu według mnie oczywiście).

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    mi się wydaje, że nie przepływomierz a czujnik doładowania, ten w kolektorze dolotowym sprawdza czy jest odpowiednia ilość powietrza, która przepływa po części przez EGR.
    mógł błąd wyskoczyć po wyczyszczeniu czujnika doładowania. wcześniej był pewnie nieaktywny przez zabrudzony czujnik który nie przesyłał żadnych wartości i komp przyjmował jakieś standardowa.

    ja kiedyś wyszedłem z założenia że jak dam blaszkę pomiędzy kolektor i EGR do na EGR wzrasta ciśnienie spalin bo zmniejsza się przez to przepływ do kolektora. może to powodować szybsze zabrudzenie EGR.
    wstawiłem więc owalną blaszkę przed EGR. kojarzy mi się że wtedy wyświetlił się komunikat o zbyt małym przepływie.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 11-10-2017 o 12:42
    Pozdrawiam


  7. #21
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Najlepiej oczywiście sprawdzić tak jak kolega pisze wartości oczekiwane dla wszystkich czujników od ciśnienia po temperaturę i oczywiście masę zasysanego powietrza ... i od tego trzeba zacząć
    Brak szarpnięcia przy 2000 obr/min może ale nie musi świadczyć o otwarciu ciągłym zaworu ...
    Po prostu powyżej tej prędkości obrotowej ciśnienie w kolektorze jest większe od ciśnienia gazów wylotowych...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Szarpnięcia w tym zakresie obrotów mogą wskazywać na problem z zaworem vgt, dziurawym wężykiem albo lekko zapieczonymi łopatkami w turbo.

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Dlatego w celu potwierdzenia usterki EGR warto na próbę zawór zaślepić całkowicie.
    Italians Do It Better

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    kupiłem w zeszłym tygodniu przewód silikonowy
    A ten przewód silikonowy to na pewno jest przystosowany do podciśnienia? Silikonowe są raczej dość miękkie a wężyki podciśnieniowe mają małą średnicę i widzę tu potencjalne źródło problemów, np. szarpanie podczas przyspieszania

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    A ten przewód silikonowy to na pewno jest przystosowany do podciśnienia?
    Podobno (słowo klucz) tak. Dlatego kupiłem silikonowy do podciśnienia o zwiększonej odporności termicznej (do 290 st. C) i wzmocniony a nie np. paliwowy. Fakt nie jest tak twardy jak ORI ale nie jest także super miękki. Na razie wszystko jest OK. Co do średnicy to są identyczne.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Spoko, jak jest wzmocniony to nie powinien się "zapaść" pod wpływem działającego podciśnienia.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kończąc epopeję z błędem EGRu wszystko wskazuje, że winny był przewód podciśnienia. Po wymianie w zeszłym tygodniu i normalnej a miejscami intensywniejszej eksploatacji (ok. 300 km/tydzień) dziś podłączyłem MES i "0" błędów.Nie bawiłem się w czyszczenie przepływomierza itp. więc sprawę EGRa zamykam (mam nadzieję, że na dłużej). Wszystkim Kolegom, którzy dzielili się ze mna swoimi informacjami serdecznie dziękuje.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    W razie co NIE kupujcie Egr od firmy Gamex tandeta totalna sprzedaja je pod nazwa gaetz

  16. #30
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Tylko Pierburg.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zawór egr
    Napisany przez qwerty1234567890 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-07-2017, 12:40
  2. Zawór EGR
    Napisany przez kamilZ na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-03-2016, 23:09
  3. Zawór egr
    Napisany przez misio na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-01-2016, 20:15
  4. Zawór MBC w 2.4 TD
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 13:50
  5. Zawór ERG
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-05-2009, 18:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyprogramowywanie egr croma

bl p0401

p1401 fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl