Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
Like Tree2lubi to!

Temat: Zawór EGR  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Kędzierzyn Koźle
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Zawór EGR

    Witam
    Bardzo proszę Szanownych Forumowiczów o poradę
    czy opłaca się kupić z Alledrogo zaworu EGR
    ZAWÓR EGR OPEL ASTRA SIGNUM VECTRA ZAFIRA 1.9 CDTI (5956053181) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    czy może kupować PIERBURGA lub SWAGA oczywiście cena robi różnicę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Nie polecam ogolnie podrob. Ja kupilem tez chinczyka firmy Getz czy jakos tak od firmy Gamex - odradzam. Rozsypal sie po tygodniu- gwint wyrwalo. Sprzedawca reklamacji nie uznal bo niby go rozkrecalem.Ostatecznie sruby z M6 zmieniłem na M8 i mam go sprawnego ale duzo gorzej on chodzi od oryginalu - czuc ze gorzej jest to obrobione. Ostatecznie jednak wyczyscilem oryginal ze szrotu za 40zl i smiga.Moj oryginal uszkodzilem w trakcie wybijania suwaka. Wg mnie one za bardzo sie mechanicznie nie zurzywaja tylko syfem sie zabijaja . Po wyczyszczeniu smigaja jak nowe ( moj ok 40-50tkm). Takze jak masz cewke sprawna to polecam wyczyscic a jak chcesz nowy to pierburg.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Tylko Pierburg.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Ayran46 Zobacz post
    czy opłaca się kupić z Alledrogo zaworu EGR
    Nie opłaca się. Opłaca się kupić zaślepkę i zapomnieć o problemie plus ewentualnie wyprogramować.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Kędzierzyn Koźle
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Gdzie można na śląsku, opolszczyźnie wyprogramować egr i ile to kosztuje ?
    I czy może ktoś opisać proces zaślepienia tzn czy zaślepka musi być przykręcona razem z EGR ?
    i czy w silniku 150 KM musi zostać wyprogramowany ?
    Ostatnio edytowane przez Ayran46 ; 05-08-2017 o 19:51

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Po prosru zaslepiasz blachami i jedziesz do goscia co Ci to ogarnie w Ecu by bledow nie bylo

  8. #7
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    na śląsku to chyba cinek

  9. #8
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Ayran46 Zobacz post
    I czy może ktoś opisać proces zaślepienia tzn czy zaślepka musi być przykręcona razem z EGR ?
    Nie miałem cierpliwości do zakupów i z kawałka nierdzewki wyciąłem pełną zaślepkę o grubości ok. 2mm. Siedzi do dziś... Po zaślepieniu wywala błąd na desce, ale nie przechodzi w tryb awaryjny i można spokojnie jeździć. Co do wyprogramowania - porównaj ceny, rozbieżności są duże, a to nie lot w kosmos i lepiej nie przepłacić

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    TMK ma rację. Czyscilem egr z 5 razy, zawsze był zawalony sadzami. Poczytałem, docialem blache z otworami i śmigalo, ale jak tam zajrzałem to w raz był brudny i coś się zaczynało z nim dziać nie dobrego. Miałem zaslepić na pełnej blaszce, ale nie lubię jak coś mi świeci na desce, a nie powinno.
    Jako że przyszedł czas na rozrząd, powzialem meska decyzje - robimy klapy, a jak wyjmujemy kolektor to robimy też egr, dodatkowo zrobiłem też dpf, ale to już tak niechcacy, bo w sumie mi nie przeszkadzał. Przy okazji doszedł program, ale to już zupełnie nie chcący
    Człowiek który ogarniał mi całość stwierdził, że egr i dpf to jedne pieniądze, nie pamiętam dokładnie ile to kosztowało bo robiłem komplet, ale warto bylo.
    Jbc mogę da namiar do człowieka który ogarnia to na Lubelszczyźnie i wart jest polecenia.


    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Nie chcę zakładać nowego wątku mimo że kwestie EGR (zaślepianie częściowe blaszką akcesoryjna, czyszczenie itp. wraz z wystąpieniem błędu P0401) poruszałem w innym wątku. Jednak aby wszystko było zgodnie z tematem tutaj podzielę się moimi wątpliwościami. Dziś zaobserwowałem, że Cristy coś nie ma ochoty przyspieszać. Winny był przewód podciśnieniowy sterowania turbiny, który po skróceniu (był popękany przy samym króćcu) niestety pękł mocniej i była spora nieszczelność. Miałem przewody (kupiłem w zeszłym tygodniu przewód silikonowy ale z racji ww. skrócenia nie wymieniałem go wcześniej) i po założeniu wszystko wróciło do normy. Przy okazji rutynowo podłączyłem komp i ... pomimo, że na desce nie wywalało mi błędu w pamięci miałem to:
    09.10.2017 bł EGR bez kontrolki skasowany OK (1).PNG
    Taka ciekawostka. Prawie miesiąc temu także znalazłem taki błąd (tylko wtedy nie był on aktywny) co zmobilizowało mnie do czyszczenia zaworu przy okazji stwierdziłem, że poprzedni niemiecki właściciel założył już blaszkę z otworami. EGR wyczyszczony dokładnie tydzień temu. Fakt nie czyściłem (nie rozbierałem) elektromagnesu bo trzpień chodził bez zacięć i wyglądał OK. Nic nie wywala na desce, samochód chodzi OK i gdyby nie podpięcie komputera nic bym nie wiedział. Czy to może być początek końca tego ustrojstwa? Może właśnie o ten nieszczęsny elektromagnes chodzi? Nie lubię mieć świadomości, że coś jest nie tak i skłaniam się właśnie do kupna nowego EGRa.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 09-10-2017 o 17:04

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    34
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    A zapytam z czystej ciekawości dlaczego chcesz wymieniać EGR zamiast usunąć?

    Nastukane z telefonu.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Fakt nie czyściłem (nie rozbierałem) elektromagnesu bo trzpień chodził bez zacięć i wyglądał OK. Nic nie wywala na desce, samochód chodzi OK i gdyby nie podpięcie komputera nic bym nie wiedział. Czy to może być początek końca tego ustrojstwa? Może właśnie o ten nieszczęsny elektromagnes chodzi? Nie lubię mieć świadomości, że coś jest nie tak i skłaniam się właśnie do kupna nowego EGRa.
    Nie wiesz bo nie rozbierałeś .. to co naciskasz to niema nic wspólnego z rdzeniem i jego pracą... tym bardziej po rozgrzaniu silnika/cewki.
    Wszyscy czyszczą ale nie to co trzeba... i potem zdziwienie, ze aspiryna na raka nie działa..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego masz racje twierdząc, że wykonałem czyszczenie tylko częściowo, może w przypadku dużego "unorania" zaworu zabrał bym sie i za elektromagnes ale zwyciężyło lenistwo. W najgorszym wypadku jest to niedopatrzenie, które łatwo naprawić. Ale nie leczyłem raka tylko rzucałem palenie aby pozostać w Twojej całkiem trafnej konwencji. Moje "zdziwienie" powoduje fakt, ze na desce nic nie wyskakuje. Twoja koncepcja dot. działania elektromagnesu po rozgrzaniu silnika/cewki jest interesująca tylko oba przytaczane przeze mnie przypadki błędów był na raczej nierozgrzanych silnikach (temp. 41,2 st.C za pierwszym i 74,1 st. za drugim razem). Oczywiście nie wyklucza to Twojej teorii. Nie jestem specem od EGRów ale uwagę moją zwraca także fakt, że oprócz przytaczanej temp. w obu przypadkach obroty silnika były jałowe 828 obr/min a "pozycja pedału przyspieszenia" to 0%. Czyli ten nieszczęsny zawór powinien być otwarty no chyba że się mylę. Jest jeszcze pytanie jaki czujnik informuje o tym "niewystarczającym przepływie" w układzie, bo to może jego wina. Co do chęci zakupu nowego EGRa zawsze zdążę wydać pieniądze ale jak mam "matolić" i czyścić,rozbierać itp. stary bez pewności czy to pomoże to wole zamontować nowy. Pytanie tylko czy to na pewno EGR. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie także takie aby nie strzelać z p... i nie grzebać bez potrzeby

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Ja bym kupil nowy egr anie usuwal takie sa moje wnioski. W stilo zaslepilem egr z lenistwa i silnik byl ciagle niedorzany na krotkich trasach so pracy, innej roznicy nie zauwazylem. Po wyjeciu zaslepki i wyczyszczeniu zaworu silnik szybko lapal temp. i co z tym zwiazane mniej palil. W stilo zaslepka nie powodowala wywalenia bledu. Natomiast w cromie zdecydowalem sie na wyprogramowanie co było bledem bo auto wiecej palilo przez niedogrzany silnik. W obecnej cromie mam egr i nie zamierzam sie go pozbywac.
    Abramsik lubi to.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Tak dla ciekawych poniżej zamieszczam link do dokumentu firmowanego przez PIERBURGA dot. wyszukiwania błędów w systemie recyrkulacji spalin.
    Można tam wyczytać, że nie tylko błąd P0401 może generować zawór EGR ale także np. zanieczyszczony filtr powietrza lub uszkodzony/zanieczyszczony przepływomierz. Nie wiem tylko czy np. w naszym MES opis tego błędu bedzie taki sam dla EGR i np. przepływomierza.
    https://www.ucando.pl/documents/TD-5...rwisowa%5D.pdf
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 10-10-2017 o 16:54


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zawór egr
    Napisany przez qwerty1234567890 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-07-2017, 12:40
  2. Zawór EGR
    Napisany przez kamilZ na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-03-2016, 23:09
  3. Zawór egr
    Napisany przez misio na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-01-2016, 20:15
  4. Zawór MBC w 2.4 TD
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 13:50
  5. Zawór ERG
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-05-2009, 18:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyprogramowywanie egr croma

bl p0401

p1401 fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl