Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 43 z 43
Like Tree9lubi to!

Temat: Zakup Fiata Croma 2.4 JTD - na co zwrócić uwagę?  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    ... sprzedaje go autoryzowany sprzedawca programu multiecuscan...
    Właśnie dlatego u niego kupiłem interfejs. Natomiast pełną wersje MES kupiłem poprzez ich stronę. A tak na marginesie, z którymi funkcjami nie łączył i czy ten od Viakena działa lepiej?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ten od viakena łączy z wszystkim co jest w tabelce do cromy a tamten nie. Szczerze to już nie pamiętam z czym łączył a z czym nie bo to było już dawno a nie chce mi się go szukać i podłączać do samochodu.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Do wszystkiego co jest w cromie wystarczy kabel ELM 327 + adapter nr 1 (o ten adapter: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji)

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dobrze jest przeczytać posty zanim się coś napisze, wtedy nie pisze się w kółko tego samego. Adapter nr1 wystarcza pod warunkiem że auto nie jest wyposażone w TPMS bo jeżeli jest wyposażone potrzebny jest jeszcze adapter nr 3.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Czerwonak
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 2,4 JTD
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    to jak zmieniał olej to skrzynia ma działać naprawdę ładnie.
    ta zaslepka jest ok, przedłuży żywotność
    nie mniej pomyśl o całkowitym wywaleniu.
    Powedzmy aso, niech odczytają błedy skrzyni silnika ile wezmą ?
    A może ktos inny taniej ?

    2,4 ma fajne odejscie nie mniej, mozna go delikatnie dłubnąć i jest dużo przyjemniej
    210KM + 20-30Nm co by nie szaleć bo skrzynie są do 440Nm
    Mam Crome z polowy 2008 i skrzynia jest do 510 nm sprawdzane na roznych wersjach fiat ecuscan

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ta skrzynia jest do 440 Nm, producent skrzyni podaje taką wartość
    designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N¡m (324.5 ft¡lbf) of torque
    Co ma MES do tego ile skrzynia może Nm przenieść ????????????

    A co Ty tam sprawdzasz nie mam pojęcia

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    U mnie również pisze 510 Nm

    Wysłane z mojego Nexus 5 CAF przy użyciu Tapatalka

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ale o co chodzi?
    Chcecie się przekomarzać czy co ?
    Producent tej skrzyni dostosował ją do momentu 440Nm
    Limiter momentu w ECU ma 400Nm , Trzyma pięknie płasko od 2000 do 3500 potem spada aby moc mieć 200KM przy ok 4000rpm.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    Panowie,

    cały czas poznaje swoją Cromę i mam kolejne pytania:

    1. Po odpaleniu przez kilka - kilkanaście sekund obroty silnika są lekko nierówne, później już chodzi normalnie. Czy takie objawy podczas startu są normalne w tym silniku czy coś mu może dolegać?
    2. Czy odczuwalne w kabinie, większe drgania przenoszone z silnika podczas wrzuconej pozycji D, niż podczas wrzuconej pozycji P są normalne?
    3. Czy lekko głośniejsza praca (inny dźwięk) podczas wrzuconej pozycji R jest normalne?

    Może komuś pytania wydają się głupie, ale wcześniej jeździłem tylko benzyniakami 1.6, stąd moje pytania

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    odpowiadam na szybko, bez czytania całego tematu, nie prześledziłem co było już w aucie robione/wymieniane więc mogę się mylić.

    Ad1 1. sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach oraz zrób próbę przelewową wtryskiwaczy. dodatkowo wyczyść EGR, jeśli jeszcze go masz, oraz czujnik doładowania. dolewasz do paliwa olej do 2T? jakie paliwo tankujesz?

    Ad. 2, 3. podejrzewam, że oprócz wymienionych objawów przy zmianie biegu na R i D obroty wzrastają oraz mimo wciśniętego hamulca wyraźnie czuć że auto chciałoby jechać i wyraźnie lekko się męczy stojąc. u mnie na podobne objawy pomogła wymiana oleju. robiłem to sam. spuszczałem część i dolewałem świeży. zrobiłem taką dolewkę 2 razy i czuć różnice. sprawdź też poziom oleju w skrzyni czy nie masz go za mało lub znacznie za dużo. czy podczas gwałtownego hamowania z dużej prędkości do zera skrzynia nadąża redukować biegi? nie masz efektu podobnego do hamowania autem z manualną skrzynia ale bez wciśniętego sprzęgła?
    Pozdrawiam


  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    Ad. 1 - EGR jest z włożoną zaślepką "z 4 otworami". W zeszłym roku dwa wtryskiwacze były regenerowane. Auto mam niecały miesiąc, tankowałem 4 razy - 3 x na BP zwykły diesel, 1 x Orlen Verva. Oleju 2T nie dolewam, zastanawiałem się nad tym, ale opinie są mocno podzielone i nie mam wyrobionego zdania. Sądzisz aby dolać 250 ml co kilka baków?

    P.S. Dodam, że ten problem występuję tylko na zimnym silniku / gdy temperatura na zewnątrz jest niska (poniżej 2 st. C).

    Ad. 2, 3 - Tak jak piszesz, mam wrażenie, że trochę się męczy na tych przełożeniach przy wciśniętym hamulcu (tak jakby chciał jechać). Olej w silniku zmieniany dwa miesiące temu, w skrzyni rok temu. Przy gwałtownym hamowaniu ogólnie nie ma problemów ze zmianą biegów, czasami lekko szarpnie z 3 na 4, ale nie jest to jakieś mocne szarpnięcie, że trzęsie całym autem, tylko takie delikatne na ułamek sekundy.

    Jakieś sugestie?
    Ostatnio edytowane przez Glow ; 23-12-2016 o 11:50

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    EGR z częściową zaślepką nie eliminuje problemu sadzy/ zapchania kolektora dolotowego, poprawia ale nie eliminuje. niestety EGR może się zacinać w pozycji częściowo otwartej, a z tego co kojarzę, co czytałem to przy odpalaniu powinien być zamknięty.
    ja oleju 2T dolewam do każdego tankowania, dodaję ok 200-250 ml na bak. moje subiektywne odczucie jest takie, że on pomaga. jak zdarzy się, że żona jedzie zatankować i nie doleje oleju to po kilkudziesięciu kilometrach czuć że to zam ON, najbardziej właśnie przy odpalaniu.
    jeśli lejesz zwykły ON to nie ma to większego znaczenia z jakiego koncerny jest stacja. Ważne żeby źródło było pewne, stacja nie kombinowała z paliwem, nie mówię zaraz o dolewaniu wody do paliwa ale o jakości samego paliwa, żeby nie było jakiejś 3 czy 4 kategorii. moja kroma nie lubi paliw ze stacji przy hipermarketach, aczkolwiek czytałem wypowiedzi w internecie, że niektórzy tylko na takich tankują. ja próbowałem i za każdym razem odczułem że auto trochę mułowate i wzrastało zużycie paliwa.

    ASB, ja na Twoim miejscu bym wymienił ponownie olej. miałem podobne objawy, które po wymianie ustąpiły. nie wiem na jak długo się poprawiło ale jest lepiej. nie umiem się wypowiedzieć czy tak częsta potrzeba wymiany oleju to już oznak potrzeby remontu skrzyni. jak objawy powrócą to po prostu ponownie wymienię olej. przy moich przebiegach jest to tańsze rozwiązanie niż remont, a pomaga, przynajmniej narazie.
    Pozdrawiam


  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Czerwonak
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 2,4 JTD
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Glow Zobacz post
    Ad. 1 - problem występuję tylko na zimnym silniku / gdy temperatura na zewnątrz jest niska (poniżej 2 st. C).

    Ad. 2, 3 - Tak jak piszesz, mam wrażenie, że trochę się męczy na tych przełożeniach przy wciśniętym hamulcu (tak jakby chciał jechać). Olej w silniku zmieniany dwa miesiące temu, w skrzyni rok temu. Przy gwałtownym hamowaniu ogólnie nie ma problemów ze zmianą biegów, czasami lekko szarpnie z 3 na 4, ale nie jest to jakieś mocne szarpnięcie, że trzęsie całym autem, tylko takie delikatne na ułamek sekundy.

    Jakieś sugestie?
    Ad.1. Przy zimnym normalne, u mnie zawsze tak jest jak przy ok. 0 stopni nie odpale z 2 dni przez chwile pare sekund obroty zafaluja ale tylko raz i 5 sekund jest ok (mam zregenerowane wtryski, wymieniony 500 km temu olej z ceratec liquid moly, wymieniony kolektor na nowy) wiec to moim zdaniem jest normalne

    Ad. 2. U mnie rowniez tak samo prod. 2008 2,4 multijet


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Na co zwrócić uwagę przy zakupia Fiata Idea?
    Napisany przez fred77 na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-08-2013, 19:28
  2. Opinie o Punto II, na co zwrócić uwagę
    Napisany przez BoRo_26 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-05-2013, 23:49
  3. Kupno fiata croma 2009 r - na co zwracać uwagę ?
    Napisany przez deusx na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-02-2013, 17:22
  4. zakup doblo benzyna na co zwrócić uwagę ?
    Napisany przez janusz1969 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2013, 17:58
  5. Na co zwrócić uwagę kupując CC 900?
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 26-10-2009, 10:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 2.4 jtd opinie

https:fiatklubpolska.plcroma-446zakup-fiata-croma-2-4-jtd-na-co-zwrocic-uwage-34610

fiat croma 2 4 opinieglowica fiat croma 2.4fiat croma 2.4 opiniefiat croma 24 dieselcroma 2.4 jtd automat opiniefiat croma 2.4 JTD automatcroma 2.4 automat opinieawaryjna skrzynia fiat croma 2.4na co zwrocic uwage przy zakupie fiata cromy 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl