Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 43
Like Tree9lubi to!

Temat: Zakup Fiata Croma 2.4 JTD - na co zwrócić uwagę?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    76
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005

    Zakup Fiata Croma 2.4 JTD - na co zwrócić uwagę?

    Witam wszystkich!

    Prawdopodobnie będę tutaj częstym gościem z uwagi na to, że planuję zakup Cromy z silnikiem 2.4 JTD

    W związku z tym chciałbym podpytać posiadaczy tej wersji silnikowej co ulega najczęściej awariom i na co należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Oczywiście poza takimi rzeczami jak ogólne zużycie wnętrza, działanie elementów elektrycznych czy zgodności dat na szybach, reflektorach i siłownikach klapy.

    Z tego co udało mi się wyczytać na forum, w tym modelu wypada sprawdzić następujące rzeczy:

    - stan klap wirowych w kolektorze dolotowym
    - skrzynia biegów (szarpanie pomiędzy 3 a 4 biegiem / ostatnia wymiana oleju)
    - stan zaworu EGR
    - stan filtra DPF
    - wtryskiwacze
    - turbosprężarka
    - alternator

    Z tego co się orientuję to ten model nie posiada koła dwumasowego więc to odpada.

    Teraz pytanie, czy jest w ogóle szansa na sprawdzenie powyższych podzespołów bez ich demontażu, np. interfejsem diagnostycznym (wtryskiwacze, skrzynia, turbo)? Planuję podjechać przed zakupem do ASO na sprawdzenie, ale wcześniej to co da radę chciałbym posprawdzać jeszcze sam.

    Będę wdzięczny za podpowiedzi.
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    218
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Ja z góry odrzuciłem wersję 2.4 bo:
    1) tylko automat
    2) mega ciasno w komorze silnika co utrudnia prace naprawcze

    Na pewno potrzebujesz 200KM? Przejedz się wersja 1.9 150 KM, do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Ewentualnie jeżeli nie szkoda Ci kasy na dwumase i skrzynie mozna z niej zrobic po chipie 180 KM

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    To jest automat więc tak, jedziesz auto ma być zimne.
    Zapalasz, ma łądnie kręcić rozrusznikiem, jedziesz spokojnie na automacie, na zimnym oleju ma ładnie biegi przerzucać bez wielkich szarpnięć.
    Jakiem min puk przy zmianie z P->R->n->d na zimnym oleju jak i jeśli olej nie był zmieniany nie dyskwalifikuje.
    Jeżdzisz, jakieś 15km aby rogrzac silnik do 90stC i olej w skrzynie.
    Od zera butujesz do 5-6 ma ładnie zmieniać, nie szarpać na ciepłym, potem noga z gazu ma ładnie zejść w dól, dajesz tiptronic i ręcznie przełączysz .

    EGR wywalić, zaślepić, dpf się pozbyć.
    Podłączyć auto pod kompa i sprawdzić błędy skrzyni, silnika.
    Aso... hmm
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    76
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    @Maxi: Generalnie to lubię mieć zapas mocy pod nogą, a właśnie automat był moim celem - manuale odpadły na starcie Brałem pod uwagę 1.9 ale akurat trafił się fajny egzemplarz z 2.4.

    @bronx: Dzięki za wskazówki!

    Tylko nie bardzo rozumiem to zdanie: "Jakiem min puk przy zmianie z P->R->n->d na zimnym oleju jak i jeśli olej nie był zmieniany nie dyskwalifikuje" ?

    W sensie, że jak będzie jakiś minimalne puknięcie przy przełączaniu drążka z P->R->n->d to się tym nie martwić? Właściciel mówi, że zmieniał olej w skrzyni rok temu.

    Co do EGR to podobno jest wstawiona zaślepka jak poniżej:
    al-DSC_0066.jpg

    O wywaleniu DPFa też już myślałem.

    A co z tym ASO, lepiej gdzieś do zakładu niezależnego podjechać ?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    to jak zmieniał olej to skrzynia ma działać naprawdę ładnie.
    ta zaslepka jest ok, przedłuży żywotność
    nie mniej pomyśl o całkowitym wywaleniu.
    Powedzmy aso, niech odczytają błedy skrzyni silnika ile wezmą ?
    A może ktos inny taniej ?

    2,4 ma fajne odejscie nie mniej, mozna go delikatnie dłubnąć i jest dużo przyjemniej
    210KM + 20-30Nm co by nie szaleć bo skrzynie są do 440Nm
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Na pewno potrzebujesz 200KM? Przejedz się wersja 1.9 150 KM, do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Ewentualnie jeżeli nie szkoda Ci kasy na dwumase i skrzynie mozna z niej zrobic po chipie 180 KM
    Cytat Napisał Glow Zobacz post
    Generalnie to lubię mieć zapas mocy pod nogą, a właśnie automat był moim celem - manuale odpadły na starcie Brałem pod uwagę 1.9 ale akurat trafił się fajny egzemplarz z 2.4.
    Moim zdaniem te dwa wpisy mogą robić za skrócony kurs wyboru wersji silnikowej Cromy. Ja szukałem 2,4 (bo mocna, wypasiona i w autoamacie) ale znalazła się 150 tka w wersji Emotion czyli także nie bidna. Przy zakupie używki oprócz wersji jaką wybraliśmy, moim zdaniem kluczowy jest stan techniczny, sprawdzalna historia pojazdu i osoba sprzedającego.
    Sam myślę o małym wirusiku i podkręceniu tak właśnie do ok. 380-400 Nm a koników ile z tego wyjdzie. Mam tylko pytanie czy w naszych automatach nie trzeba będzie zmieniać oprogramowania skrzyni? Lub inaczej czy w obu wersjach silnikowych ASB są identyczne z identycznym oprogramowaniem? W manualu tego problemu nie ma, można dłubać ile wlezie. Ale przy ASB jest chyba trochę trudniej.
    Maxi lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    76
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Hehe, dobrze wiedzieć, pojeździmy, zobaczymy
    ASO zażyczyło sobie za przegląd przed zakupowy 160 zł, więc chyba w miarę rozsądnie.
    Napiszesz jeszcze o co Ci chodziło dokładnie przy tej zmianie z P->R->n->d na zimnym oleju?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał Glow Zobacz post
    Napiszesz jeszcze o co Ci chodziło dokładnie przy tej zmianie z P->R->n->d na zimnym oleju?
    Myślę, że zawsze chodzi o to (mnie przynajmniej tak nauczono) aby zmiany z P > R > N > D iw górę w odwrotną stronę oraz losowo np. P > D musi odbywać się płynnie bez szarpnięć stuknięć itp. Mogą się zdarzyć delikatne puknięcia ale nie za każdym razem. Biegi i na zimno i na ciepło zmieniać (tak w górę jak i w dół) powinno płynnie z lekko wyczuwalną zmianą bez uślizgów, szarpnięć itp. No i bardzo ważny kick down, on musi ładnie zrzucić bieg przy pełnym, gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Z moich doświadczeń sam odrzuciłem dwa samochody po ww. sprawdzeniu ASB. Nie aby dyskwalifikowało to samochód ale moim zdaniem stan ASB mówi więcej o właścicielu i sposobie użytkowania i serwisowania niż wpisy i faktury (o ile są).

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    76
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Dzięki za przydatne informacje!
    A co powiecie na temat turbo i wtryskiwaczy - jest jakaś szansa ocenić stan tych podzespołów przed zakupem?
    To mój pierwszy diesel i automat stąd tak dopytuję.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    OK, ale po co z góry zakładać wywalenie EGR i DPF , użytkuję Cromę cztery lata i z tymi podzespołami nie mam najmniejszych problemów.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Gdy ja szukałem Cromy to też myślałem o 2.4 ale zostało mi to wybite z głowy na rzecz 1.9.
    1. Jeden gar mniej = mniej rzeczy może się zepsuć a i do ewentualnej naprawy też mniej
    2. 2.4 jest jeszcze cieższe, choć ogólnie Croma to niezły kloc, i wiadomo, że konsekwencją jest większe zużycie paliwa
    3. Z tego co słyszałem (m.in. od pana Marcina Kowalskiego z Cinsoftu) żadna 2.4 nie trzyma seryjnej mocy i zwykle mają maksymalnie 180-190 KM. A tyle to można mieć z 1.9 po bezpiecznym chipie (u mnie 184 KM).
    4. Jednak egzemplarzy z 2.4 jest zdecyowanie mniej niż z 1.9 i wybór mniejszy.
    Abramsik lubi to.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Z tego co słyszałem (m.in. od pana Marcina Kowalskiego z Cinsoftu) żadna 2.4 nie trzyma seryjnej mocy i zwykle mają maksymalnie 180-190 KM. A tyle to można mieć z 1.9 po bezpiecznym chipie (u mnie 184 KM).
    O właśnie o taki mały wirusik m chodz Kolego Macieju ile wyszło Niutków przy takim przyroście mocy i jak zachowuje się skrzynia. Mój rydwanik jest bez mała taki jak Twój chodzi mi o rok produkcji więc Twoje doświadczenia są dla mnie bardzo miarodajne. No i koledze po fachu (jak wnoszę po nicku) mogę wierzyć

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tylko takie podniesienie mocy wiąże się zawsze że zwiększonym dymieniem. A w 2,4 nie ma ani grama dymu. Co do EGR i DPF to pierwszy warto wyżucić bo brudzi kolektor ssący i robi taki syf że ledwo przechodzi przez niego powietrze a drugi teoretycznie w Fiacie jest naprawdę bardzo mało awaryjny ale przy jeździe tylko albo głównie po mieście i na krótkich odcinkach wkońcu się zapcha cudów nie ma. Skrzynia na zimnym silniku ślizga i jest to celowy zabieg zaprogramowany w sterowniku do szybszego podgrzania oleju w skrzyni. Na niskich obrotach prawie na każdym biegu jest również najpierw zauważalny ślizg a potem zmiana biegu w dół i również jest to normalne inaczej przy tym momencie strasznie szarpało by samochodem przy każdym dotknięciu pedału gazu. Mam auto od bardzo niewielkiego przebiegu i cały czas jest tak samo, może teraz bardziej odczuwalne jest zmienianie biegu przy 50 km/h nie wiem który to bieg ale przy zejściu poniżej 50 czasami szarpnie.
    Capsel lubi to.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Tylko takie podniesienie mocy wiąże się zawsze że zwiększonym dymieniem. A w 2,4 nie ma ani grama dymu. Co do EGR i DPF to pierwszy warto wyżucić bo brudzi kolektor ssący i robi taki syf że ledwo przechodzi przez niego powietrze a drugi teoretycznie w Fiacie jest naprawdę bardzo mało awaryjny ale przy jeździe tylko albo głównie po mieście i na krótkich odcinkach wkońcu się zapcha cudów nie ma. Skrzynia na zimnym silniku ślizga i jest to celowy zabieg zaprogramowany w sterowniku do szybszego podgrzania oleju w skrzyni. Na niskich obrotach prawie na każdym biegu jest również najpierw zauważalny ślizg a potem zmiana biegu w dół i również jest to normalne inaczej przy tym momencie strasznie szarpało by samochodem przy każdym dotknięciu pedału gazu. Mam auto od bardzo niewielkiego przebiegu i cały czas jest tak samo, może teraz bardziej odczuwalne jest zmienianie biegu przy 50 km/h nie wiem który to bieg ale przy zejściu poniżej 50 czasami szarpnie.
    Kolego Python 28, nie zgadzam się, że EGR lepiej wyrzucić,zaglądałem z ciekawości do swojego i ku mojemu zdziwieniu był bardzo czysty lekko okopcony po dwóch latach sprawdzałem kolektor i też normalnie okopcony, można powiedzieć że czyściutki już dwa lata tego nie kontroluję, jest OK.Fakt moja jest 120 km może w mocniejszych wersjach jest inaczej.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Skoro DPF jest we fiacie malo awaryjny to dlaczego chcesz go profilaktycznie wywalać? Bezsensowny zabieg i tyle.. nawet jak się jeździ po mieście to tak łatwo on nie padnie (prędzej co innego padnie) - a jak się zapcha? - to się i wypali, w czym problem?
    Wywalanie egr -a to już prędzej do rozważenia, ale też tam jakiegoś dramatu nie ma - zwłaszcza po załozeniu przedstawianej tu zaslepki.

    A co do podnoszenia mocy.. byłem sceptyczny ale ostatnio dałem się na to namowić - ot - pobawię się "na koniec" mojj przygody z Cromą - i z ok 155km ( tyle twierdzi hamownia) podnioslem lekko na 170 ( nie chcialem więcej bo po pierwsze 260 tyś km na liczniku, a po drugie skrzynia, sprzeglo i dwumasa oryginalne, jeszcze nie zmieniane od nowości). Efekt?
    croma wykres.jpg

    Przy okazji wymieniono przepływomierz (powodował to falowanie momentu). Efekt? spalanie o dziwo spadło o ok 0,8l/100km i wyraźnie czuć ten wzrost momentu (choć moim zdaniem moznaby poszukac czemu ten wykres jest nieco przesunięty w prawo - max moment powinien być szybciej)
    Capsel i Abramsik lubią to.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Na co zwrócić uwagę przy zakupia Fiata Idea?
    Napisany przez fred77 na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-08-2013, 19:28
  2. Opinie o Punto II, na co zwrócić uwagę
    Napisany przez BoRo_26 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-05-2013, 23:49
  3. Kupno fiata croma 2009 r - na co zwracać uwagę ?
    Napisany przez deusx na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-02-2013, 17:22
  4. zakup doblo benzyna na co zwrócić uwagę ?
    Napisany przez janusz1969 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2013, 17:58
  5. Na co zwrócić uwagę kupując CC 900?
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 26-10-2009, 10:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

na co zwrocic uwage przy zakupie fiata cromy 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl