Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: zakup Cromy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2013
    Skąd
    szczecin
    Postów
    1
    Auto
    citroen xsara
    Rocznik
    2000

    zakup Cromy

    Witam, poszukuje Cromy z dieslem 150 konnym. Czy możecie podzielić się informacjami o kłopotach związanych z eksploatacją tego auta. Jak rozpoznać po otworzeniu maski czy jest filtr cząstek stałych zamontowany. Jakie są niedomagania zawieszenia i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Czy w najstarszych modelach pojawia się korozja, jak tak to gdzie występuje ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Korozja w tych autach, raczej nie występuje, ja się przynajmniej z takim egzemplarzem nie spotkałem. Jeżeli podczas próbnej jazdy występują jakieś stuki w tylnym zawieszeniu, to nie przejmuj się nimi, są to najprawdopodobniej gumy drążka stabilizatora, kosztujące po 15zł sztuka. Gorszym objawem zmęczonego zawieszenia, jest wyraźnie nisko siedzący tył samochodu, mogą to być po prostu ubite sprężyny, albo górne wahacze (banany). Przy zużyciu bananów, widać również pochylenie się góry koła do środka. Raczej ciężko będzie zobaczyć po otwarciu maski obecność Filtra Cząstek Stałych (DPF). Trzeba uwierzyć sprzedającemu na słowo, jednak z moich doświadczeń wynika, że Filtr ten nie sprawia żadnych większych problemów. Przy zakupie, najważniejsze jest sprawdzenie ogólnego zużycia auta, a w szczególności wnętrza. Przy 200kkm nie widać praktycznie śladów użytkowania.

  4. #3
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Obecność DPF sprawdzisz na 100% po numerze Vin wbijając go w EPeRa:
    FIAT ePER
    DPF nie jest upierdliwy, jednak są dwa ale:
    1. średnio silnik z nim spala prawie litr więcej na setkę
    2. osłabia moc silnika (u mnie wraz z EGR o 13KM)

    Oglądaj cromy z miernikiem grubości lakieru i jak się da, z jakimś znajomym mechanikiem. Przy wersji 150KM w zależności od rocznika przydałoby się zwrócić uwagę na klapy wirowe, czy są usunięte bądź z poprawionej serii.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał bartek6622 Zobacz post
    Korozja w tych autach, raczej nie występuje, ja się przynajmniej z takim egzemplarzem nie spotkałem.
    Faktycznie na nadwoziu nie powinno jej być ale na słupkach drzwi - na nakładkach - pojawia się.
    Sprawdź powyżej setki czy nie buczy skrzynia na 5 i 6 biegu .
    DPF jak napisał przedmówca .

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    I a propos skrzyni, to pracuje ona raczej dość precyzyjnie, nie występuje jako taki luz roboczy, jest po prostu dość zwarta i precyzyjna. Nie ma mowy o jakimś buczeniu i tym podobnych sprawach. Zwróć uwagę też na sprzęgło. Wystarczy że na 5 biegu dasz gaz do dechy. Jak idzie równo i obroty nie szaleją, to jest ok.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Nie demonizujcie dpf... Croma 150KM z dpf czy bez dpf ma... 150 KM - wersja z dpf nie ma mniej koni niż jej odpowiednik bez dpf.

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Coś czuję, że kolega miał filtr przytkany i stąd wyższe spalanie i mniejsza moc
    www.fso-1500.pl

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Raczej tak. Co miałoby powodować większe spalanie aż o litr na 100 km?
    Dpf wypala się co kilkaset km i trwa to 5 minut. Przez ten moment pali ok 100% więcej. Ile może wzrosnąć spalanie? 0.1 l/ 100 km ?
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  10. #9
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Nie demonizujcie dpf... Croma 150KM z dpf czy bez dpf ma... 150 KM - wersja z dpf nie ma mniej koni niż jej odpowiednik bez dpf.
    Napisałem, że po usunięciu dpf i egr moc wzrosła, a spalanie spadło. Jak już porównujesz:
    a. wersja bez fabrycznego dpf ma 150KM
    b. wersja z fabrycznym dpf ma 150KM
    c. wersja z usuniętym dpf i egr > 150KM
    Tak jest u mnie, tak było w innych autach, które były u tunera. DPF ogranicza moc silnika, większe spalanie nie wynika tylko z wypalania. Nikt z nas nie ma czystego filtra, kupujemy kilkuletnie fiaty i filtr jest zapchany, czasami mniej, czasami bardziej. Dodatkowo po zaślepieniu EGRa zniknęła u mnie turbodziura, niewielka jednak była wyczuwalna.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Z czego więc wynika większe spalanie? Jeśli jedno i drugie auto mają identyczną moc?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Wracając do mocy... Jeśli a i b mają taką samą moc a dpf ma wpływ na jej zmniejszenie to może znaczyć, że Croma 150KM z dpf ma o kilkanaście KM więcej do stłumienia przez dpf. Ciekawe.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  12. #11
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Nie od dziś wiadomo, że diesle fiatowskie mają fabryczny gratis mocowy. Po usunięciu zamulaczy silnik nie ma przeszkód w układzie wydechowym, pracuje na czystym powietrzu. Być może na nowym egr/dpf różnica będzie znikoma, na 5 letnim jest znaczna.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Ciekawe. Jakkolwiek dpf w mojej pracuje jak należy. wypala się co 500 km w jeździe miejskiej, co 900 gdy częściej jeżdżę w trasy. Nie zapycha się (standardowo wypala się do 15-20%).
    Auto przyspiesza katalogowo, pali katalogowo, nie ma turbo dziury. Nie mam powodów do usuwania dpf i zaślepiania egr.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  14. #13
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    A ktoś Ci karze coś usuwać? Temat jest refketa, jak ma możliwość wybrania sztuki bez dpf, to lepiej aby taką wybrał. Zresztą autora coś nie widać

  15. #14
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    No i właśnie dlatego piszę, że wybierając Cromę 150KM śmiało moze brać z dpf.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  16. #15
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    a najlepiej bez

    ps. sorry, koniec OT


 

Podobne tematy

  1. Zakup Cromy
    Napisany przez bartek6622 na forum Croma
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 11-12-2013, 12:37
  2. Zakup Cromy 2008
    Napisany przez Pablo3d na forum Croma
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 02-06-2013, 16:56
  3. Zakup Cromy 2,4
    Napisany przez dominiq na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-03-2013, 18:20
  4. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 21:17
  5. Zakup Cromy i pytania
    Napisany przez gopspeedy na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 30-05-2012, 08:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl