Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez andy5

Temat: Zakup - Croma 1.9jtd 2009r. automat i przebieg 300tys. km?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    3
    Auto
    Citroen Xsara 1.4
    Rocznik
    2000

    Zakup - Croma 1.9jtd 2009r. automat i przebieg 300tys. km?

    Witam,

    Chciałbym się Was dopytać co sądzicie o Cromie z przebiegiem 300tys. km? Strasznie się uparłem, aby sprawić sobie to auto z silnikiem 1.9jtd i manualną skrzynią biegów, ponieważ trasa do pracy to odcinek 35km w jedną stronę, a prawie całość jest pokonywana trójmiejską obwodnicą Po za tym bardzo rzadko jeżdżę w centrum. Stosunkowo często z rodziną podróżujemy w trasy i stąd wybór akurat tego Fiata.

    Jednak byłem oglądać już kilka aut w Polsce z przebiegiem od 140tys. do 210tys. i wszystkie były jakieś takie "zmęczone". Np. w środku przyciski szyb i nawiewu wytarte, silnik telepiący, jakby miał zerwaną poduszkę, lewarek zmiany biegów bez połączenia z skrzynią (luźny strasznie) lub próg załadunkowy w bagażniku przetarty jakby codziennie ktoś ładował i wyciągał coś ciężkiego.
    Generalnie historie serwisowe aut często niepewne lub serwis ASO u "Niemca"...

    Jednak ostatnio trafiłem na takie ogłoszenie z automatem: Fiat Croma II 1.9 JTD Emotion-A/T-krajowy-grzecznościowe

    Auto od A do Z serwisowane u nich. Widziałem pełną listę serwisów i napraw z systemu fiata. Standardowe przeglądy co 30tys. km wykonywane aż do 300tys. km. W między czasie z takich większych napraw była regenerowana maglownica, dwa razy rozrząd (120tys. i 250tys.), wymieniony EGR i świece żarowe (po ponad 200tys.km). Zero wzmianki o turbo, czy skrzyni. Samo wnętrze również bardzo zadbane, a jedynie lekkie starcie przycisku sterowania szyby kierowcy.

    Czy mimo wszystko po takiej udokumentowanej historii jest w ogóle sens brać to auto, czy liczyć się z tym, że po zakupie będzie to skarbonka bez dna?

    Przeszukiwałem forum jak i internet, ale jedyne co wyniosłem to to, że skrzynia jak i turbo powinny być na wykończeniu. Jednak tutaj żadnych świstów i zgrzytów z turbo, a skrzynia nie szarpie, zmienia biegi bez opóźnienia oraz pozwala silnikowi wkręcić się na wyższe obroty.

    Sam już nie wiem co myśleć. Jestem zwolennikiem teorii, że lepiej większy przebieg, ale udokumentowany. Jednak tutaj jestem zdziwiony, że przy takim przebiegu właściciel po za standardowymi rzeczami musiał robić tak mało, a samo auto nie wykazuje nic podejrzanego...
    Ostatnio edytowane przez Dardvader ; 07-10-2017 o 13:15



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    23
    Auto
    Croma 1,9 MultiJet Emotion
    Rocznik
    11.2006
    Jaki właściciel taki stan auta.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    485
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Niekiedy ludzie serwisuja auto u znajomego mechanika, na czarno. Mechanik ma duze upusty na czesci, a robocizna jest bez podatku vat. Wychodzi duzo, duzo taniej. Minusem jest brak faktur i udokumentowania napraw.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    975
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Dardvader Zobacz post
    byłem oglądać już kilka aut w Polsce z przebiegiem od 140tys. do 210tys. i wszystkie były jakieś takie "zmęczone"
    Jedna poprawka: nie "przebieg" tylko stan licznika kilometrów. Niestety u nas sprzedaje się samochody ze zmodyfikowanym stanem licznika, szczególnie te sprowadzane - w 90% mają kręcony licznik, tak żeby nie miały "przebiegu" większego niż 200000 km (najbardziej zmęczone egzemplarze w których nie opłaca się "odświeżać" wnętrza mają ustawiane przebiegi 210-250 tys km).
    Jeśli właściciel Cromy o nią dbał i nie woził np tuczników do skupu, to po przejechaniu 200000 km auta ma prawo wyglądać "jak nowe". Przy większych przebiegach (300-400) zaczynają się pojawiać objawy zużycia elementów wyposażenia wnętrza, i pierwsze poważniejsze uszkodzenia mechaniczne - oczywiście jeśli właściciel użytkował auto "beznakładowo", czyli nie naprawiając niczego.
    Cytat Napisał Dardvader Zobacz post
    Czy mimo wszystko po takiej udokumentowanej historii jest w ogóle sens brać to auto, czy liczyć się z tym, że po zakupie będzie to skarbonka bez dna?
    Prędzej czy później będziesz musiał do auta dołożyć, skrzynia i turbo nie są wieczne. Na krótkie trasy turbodiesel to nie jest najlepszy wybór, zimą ledwo zdąży się rozgrzać. Nie wiem, Twój wybór, każdy ma swoje preferencje.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    3
    Auto
    Citroen Xsara 1.4
    Rocznik
    2000
    @ michalpodroznik - Oczywiście zgadzam się, bo sam tak serwisuje swoje obecne auto.

    @ ata - Może faktycznie turbo diesel może być złym wyborem, ale gdybym jednak go chciał, to w sumie kupując teraz taką Cromę z faktycznym przebiegiem 200tys. będą mnie czekać teoretycznie te same naprawy. Wnioskuję po tym, że na razie nie udało mi się znaleźć równie zadbanego egzemplarza.

    Najbardziej chciałbym się dowiedzieć, czy w Cromie niezależnie od serwisowania jej w ASO, czy nie, to i tak przy pewnym przebiegu są rzeczy, które na 100% trzeba będzie wymienić/naprawić/zregenerować.
    Ostatnio edytowane przez Dardvader ; 07-10-2017 o 14:21

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Trójmiasto
    Wiek
    34
    Postów
    117
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Ja również jeżdżę codziennie do pracy obwodnicą z Gdańska do Gdyni 2-litrowy diesel w mojej maździe nagrzewa się po kilku kilometrach, więc rozgrzaniem nie będziesz miał problemu. Wystarczy nie "pałować" silnika, przynajmniej dopóki wskazówka temperatury się nie podniesie. Przebieg mam ponad 240 tys. i ani śladu zużycia skrzyni czy turbo. Wszystko kwestia stylu jazdy i dbania o auto. Także w Cromie nie powinieneś również mieć problemu. Poza tym fiatowskj diesel to najlepszy i najbardziej odporny silnik, z jakim miałem w życiu do czynienia.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    212
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Kupuj! Ja np. w stilo 1,9jtd mam dopiero 250tys i jest git.Taki silnik spokojn ie "dozyje" 450tys.Na zachodzie auta mają przebiegi po 300-400tys. i "nasi" cofają o 200-250 tys.I frajerzy kupują.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Spoko kupuj.... znam osoby które tak zrobiły i nie żałują
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Kiedyś już na tym forum pisałem jak kolega z pracy chciał żebym podłączył FES do jego stilona kombi. Auto było sprawne, jeździło ale bardzo chciał sprawdzić czy nie jakiś ukrytych błędów w kompie. Po podłączeniu kabelka przeżyliśmy szok, na blacie było coś 200kkm a w FES wyszło 600kkm. Stan wnętrza odpowiadał przebiegowi z FES, potargana tapicerka fotela kierowcy, wytarta kierownica i przyciski. Od tego czasu nie grzebię w aucie jak nie muszę.
    polana lubi to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    3
    Auto
    Citroen Xsara 1.4
    Rocznik
    2000
    O przeżycie silnika się nie martwię Zastanawiam się, czy zaraz po za kupie nie będę musiał wywalić drugie tyle na naprawę pozostałego osprzętu. A jak z tym automatem? Ktoś ma jakieś doświadczenie? Skoro ASO nic w nich nie robi, to pomyślałem, aby od razu po zakupie udać się do fachowca i wymienić olej (tylko nie metodą statyczną). Ktoś się orientuje ile taka przyjemność kosztuje?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Cytat Napisał Dardvader Zobacz post
    O przeżycie silnika się nie martwię Zastanawiam się, czy zaraz po za kupie nie będę musiał wywalić drugie tyle na naprawę pozostałego osprzętu. A jak z tym automatem? Ktoś ma jakieś doświadczenie? Skoro ASO nic w nich nie robi, to pomyślałem, aby od razu po zakupie udać się do fachowca i wymienić olej (tylko nie metodą statyczną). Ktoś się orientuje ile taka przyjemność kosztuje?
    Jakby nie był serwisowany to klapy w kolektorze do usunięcia przy okazji rozrząd i podstawowe graty czyli ok. 2000 - 2500 zł pakiet startowy. Skrzynia jeżeli olej nie był wymieniany od nowości to jest ogromne prawdopodobieństwo, że mechatronika do wymiany za jakiś czas 3500 zł plus robocizna z olejem pewnie 600 - 1000 zł. Wiązka pompy wspomagania ok. 300 zł plus jakieś 100 zł montaż. Reszta może być ok, ale powyższe rzeczy radzę doliczyć do serwisu startowego na samochód, wtedy nie będzie rozczarowania.

    Przed zakupem sprawdzić korekty paliwowe MESem na w pełni rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami w samochodzie (światła, nawiew, radio itp.) w takich warunkach dobrze jakby były w miarę równe i nie przekraczały 1,0. Sprawdzić jak pali na zimnym, co ile wypalanie dpf pokazuje, powinien co min. 900 km, a najlepiej ponad 1000 km. Sprawdzić przeciwciśnienie na dpf pod obciążeniem nie powinno przekraczać 150-200 mbar, im mniej tym lepiej. Sprawdzić czy nie kopci jadąc za nim innym samochodem, a Cromie dawać nagle w palnik z różnych obrotów.

    Pracę skrzyni sprawdzić zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku w pełnym zakresie biegów.

    Generalnie jakiego używanego diesla by się nie kupowało w takim wieku to pakiet startowy swoje kosztuje.

    Oczywiście ktoś powie ja kupiłem, jeżdżę 2 lata i tylko olej leje. Są takie opcje, jeżeli poprzedni właściciel zrobił porządek z klapami, skrzynią biegów czy to ręczną czy automatem, dbał o turbo poprzez odpowiednią jazdę i wymiany oleju.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Widzę, że auto od sierpnia stoi Fiat Croma II 1.9 JTD Emotion-A/T-krajowy-grzecznościowe więc pewnie łatwo będzie coś utargować. Zużycie małe od wskazania licznika, auto bardzo ładnie wygląda. Gdyby udało się skontaktować z właścicielem to może dowiedziałbyś się czegoś więcej. Może skrzynia miała jakąś przygodę z mechanikiem poza ASO z racji kosztów? Według mnie przebieg jest proporcjonalny do wieku auta, raczej był robiony w dłuższych trasach. Warto obejrzeć


 

Podobne tematy

  1. Fiat Croma 1,9 115KM 2009r
    Napisany przez kox na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-10-2017, 22:09
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 09:31
  3. Fiata Croma 1.9jtd automat kupię.
    Napisany przez piniasty na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-07-2016, 07:45
  4. Prośba o opinię: Croma 1.9JTD automat 2009r.
    Napisany przez tomi_weber na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-11-2013, 01:35
  5. Croma 1,9 2009r oznaczeie szyb
    Napisany przez deusx na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-04-2013, 09:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl