Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    No właśnie o tym pisałem, jak większa górka to nie pojedzie. Wiem jakie górki są na Podkarpaciu bo jestem z Jarosławia :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150kM DPF automat, Sedici 1.6 16V 120kM 4x4 manual
    Rocznik
    2007, 2012
    Witam!
    Wg mnie to zdolność pokonania błotnistej drogi automatem 2WD zależy w pierwszej kolejności od klasy opon na osi napędzanej (zwykłe zimówki nie koniecznie są dobre bo często mają za drobne lamelki i błoto je szybko zabija i mamy slicki
    Opona z większym protektorem i "klockowatym" bieżnikiem szybciej się oczyści i lepiej poradzi sobie w błocie.
    I tutaj też nie do końca zgadzam się z przedmówcami jeśli chodzi o delikatne ruszanie - jeśli będę miał takie opony z odpowiednim bieżnikiem na błoto, to właśnie będę się starał jechać szybciej, aby opony miały zdolność wyrzucić zapychające je błoto spomiędzy klocków bieżnika...
    Ale generalnie takie opony to występują w rodzaju AT, a jeszcze lepiej w MT, a więc raczej nie obujemy w nie naszych Crom
    Pozdrawiam.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    67
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    wszystko byłoby w porządku gdyby nie to, że w błocie był jakiś korzeń na który najechała kołem a on się postawił i zahaczył o osłonę silnika
    Myślę, że to była przyczyna, że małżonka nie mogła ruszyć/wyjechać .

    PS.: Mam dwa auta z ASB (kappa coupe 3,0 204 KM i Croma 2,4 200 KM). Z wieloletniego doświadczenia z jazdy (40 lat) różnym sprzętem (od A do D, przez C+E ) uważam, że ASB jest lepsza na śniegu niż manual. A jeśli jeszcze ma TC i ASR to "mniód-malyna". Opony oczywiście zimowe. Na lodzie opony nic nie pomogą, ale systemy wspomagające i lekka noga na gazie => tak.
    Ostatnio edytowane przez faraon ; 15-01-2015 o 01:44

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Panowie prosty sposób na wyjazd z błota ,śniegu czy pod górkę podłożyć dywaniki pod koła i delikatnie wyjeżdżamy, wiem że mogą być zniszczone ,ale lepsze to niż męczyć siebie i samochód. Parokrotnie z tego korzystałem, najlepsze są gumowe, układamy je korytkiem do dołu tak aby wzór z dywanika miał kontakt z podłożem.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ooo, i to jest bardzo dobra, praktyczna porada

  7. #21
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    248
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    podłożyć dywaniki pod koła
    dziękować, dziękować

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kluczbork
    Wiek
    39
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006
    Patent z dywanikami często przerabiałem w maluchu w zimie
    Ostatnio postawiłem Cromę gdzieś na parkingu pod domem, parkowałem w nocy i postawiłem przednie koła w takim jakby leju/koleinie po wcześniejszych autach, rano jak wszystko zamarzło okazało się że zamiast jechać do przodu auto mrugało kontrolą trakcji bo pod przednimi kołami był tylko lud, wystarczyło wyłączyć ASR i auto natychmiast wyjechało, więc morał z tego taki że jak stoisz na lodzie i ruszyć nie możesz miel tak długo aż się troszkę roztopi

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał Milut Zobacz post
    więc morał z tego taki że jak stoisz na lodzie i ruszyć nie możesz miel tak długo aż się troszkę roztopi
    No nie wiem czy to aż taka dobra metoda chyba, że ma się sponsora na zakup opon, nie lepiej mieć jakąś łopatkę i podsypać coś pod koła? Metoda z dywanikami myślę, że jest bardzo dobra ale to na zimową porę ale kolega pezet3 (a raczej jego żona) miał inny problem - błoto. A jak wyjechać i jak ruszyć z takiego miejsca , hm myślę, że to zależy od danej sytuacji ale jak...

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150kM DPF automat, Sedici 1.6 16V 120kM 4x4 manual
    Rocznik
    2007, 2012
    Zgadzam się z kolegą faraon-em, że ASB jest lepsza od manuala na śniegu, a także dodam na błocku, o którym tu rozprawiamy.
    A lepsza dlatego, że w myśl zasady, którą przytoczyłem wcześniej (że jak jedziemy to opona się sama oczyszcza), automat będzie non stop permanentnie przenosił napęd na koła i auto będzie grzebać oponami podłoże i przesuwać do przodu i może nie utoniemy, a w manualu będziemy zmuszeni wcisnąć w końcu sprzęgło, aby zmienić bieg i wtedy rozłączamy napęd i auto w tym momencie "tonie".
    Oczywiście taka zabawa trwa tylko do momentu, kiedy skończy się prześwit pod naszym autem - tutaj Croma niestety nie zaszaleje
    Dlatego do jazdy w cięższym terenie (gdzie szybko polegnie Sedici mojej żony) używam auta 4x4 z reduktorem i ze stałym napędem - oczywiście w automacie, odpowiednimi oponami AT/MT i prześwitem ok. 25cm.
    Pozdr.

  11. #25
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    248
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    nie wiem czy jest możliwość wrzucenia w takiej sytuacji 3 biegu
    w ASB na postoju mozna wrzucic i ruszyć z biegu: 1, 2 i 3 oczywiscie w trybie manual
    Ostatnio edytowane przez pu3 ; 16-01-2015 o 12:40


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Holowanie Cromy z automatem
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 11-01-2022, 20:12
  2. Czy warto kupić nowe doblo 2 z automatem
    Napisany przez Lza na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2016, 21:12
  3. Problem z automatem zawiesza między 3-4 lub 4-5
    Napisany przez michu na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-05-2013, 20:42
  4. Stilo się coś sypie jak śnieg tej zimy :(
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 02-04-2013, 18:48
  5. Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 29-12-2011, 14:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446zagrzebanie-sie-automatem-bloto-snieg-27235

jak zachowuje sie automat na snieguruszanie w blociebloto a skrzynia biegowjak wyjechac autem z automatemjak.wyjechac z.sniegu automatemautomat na.sniegujak pod hore zimaautomatemjak wyjachac z zaspy automatemjak automatem po blociejak wyjechac automatem ze sniegujak wyjechac ze sniegu z utomatyczna skrzynia biegowwyjezdzanie automatem w sniegujak wyjechac automatem z blota

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl