Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL

    Zagrzebanie się automatem- błoto/śnieg

    Witajcie,

    zakładam temat bo niestety dopadło owe zdarzenie moją żonę i cromę. Żona zaparkowała dziś pod jakąś przychodnią w miejscu gdzie było błoto ( podobno cały ten parking tak wygląda), wyjazd miała i do przodu i do tyłu. Niestety ugrzęzła i na nic zdała się jazda do tyłu i do przodu, nie pomogło też ręczne wrzucenie wyzszego biegu jak jej poleciłem. Skończyło się na wkręceniu haka do tyłu i jakiś uprzejmy pan jej pomógł, wszystko byłoby w porządku gdyby nie to, że w błocie był jakiś korzeń na który najechała kołem a on się postawił i zahaczył o osłonę silnika. Osłona niestety została w tym błocie.

    Teraz takie pytanie, zdarzyło wam się już może ugrzęznąć, może jakieś porady...?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Chetnie bym doradzil ale nie wiem w jakiej kwestii..

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Chetnie bym doradzil ale nie wiem w jakiej kwestii..

    Chodzi mi o jakieś wasze sugestie które by mogły pomóc wyjechać automatem z takiego miejsca, nie wiem czy jest możliwość wrzucenia w takiej sytuacji 3 biegu, wiem natomiast że bardzo nie wskazane jest bujanie autem tył przód poprzez wrzucanie biegu do przodu i do tyłu, podobno jest to bardzo szkodliwe dla skrzyni.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ale po co wrzucać 3 bieg? chodzi o to żeby ruszać bez poślizgu czyli nie dodając gazu powoli puszczasz hamulec i tyle.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Im wyższy bieg tym mniejsze prawdopodobieństwo obrócenia się koła w miejscu... np ciągnikami siodłowymi ( MAN) w manualu na oblodzonym parkingu wrzucamy od 5 biegu w góre a nie standardowo od 3 i wygrzebią sie , natomiast MAN'em w automacie nie pomaga żaden wyższy bieg jak już kołami obróci.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    wybacz ale nie znalazłem się w osobówce w sytuacji takiej żeby być zmuszonym ruszać z innego biegu jak pierwszy. Być może w ciężarówce z uwagi na bardzo wysoki moment obrotowy jest problem z delikatnym ruszeniem. W samochodach osobowych nie ma takiego problemu.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Mam stromy wyjazd z domu (dzieci w zimie jeżdżą drogą osiedlową na sankach). Sąsiad miał przez kilka lat audi A4 z automamtem i skrzynią multitronik. I w każdą zimę mordował się z wyjazdem i ruszeniem pod górę (tracił szybko kontakt z podłożem i koło ślizgało się). W tym samym czasie auta z manualną skrzynią (moja Octavia, Golf i Stilo drugiego sąsiada) wyjeżdżały bez problemu. Wszystkie miały manualne skrzynie i prawie wszystkie opony Dębica Frigo (Nie wiem jakiej firmy opony były zamontowane w Audi ale na pewno były nowe). Do dziś nie wiem czy problemy z ruszaniem były związane z automatem czy z oponami. Wiele razy obserwując tańczące po całej drodze Audi sąsiada twierdziłem, że nigdy nie kupię auta z automatem. Niestety trafiła się piękna Croma w idealnym stanie i zaryzykowałem. Kupiłem opony Dębica Frigo i jak zima przyjdzie, to zacznę testować czy Croma wyjeżdża pod naszą górkę.

    Ps. W starych książkach motoryzacyjnych polecano ruszanie na oblodzonej drodze z 2-ki. Przypuszczam, ze dotyczyło to mniej doświadczonych kierowców, którzy dobrze nie "czuli " sprzęgła. Stare wygi wyczuwają kiedy koło traci kontakt nawet na 1-ce.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-01-2015 o 20:20

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak ktoś zamiast ruszać w sposób delikatny będzie dawał w palnik to nie pomoże mu nic. Są ludzie którzy nie potrafią ruszyć manualną skrzynią na lodzie bo skoro samochód nie jedzie to dają więcej gazu, a to błąd. Każdym samochodem należy nauczyć się jeździć. A co z kontrolą trakcji? Bo coś mi się wydaje że jak koła wpadają w poślizg to powinna interweniować kontrola trakcji. Szczerze mówiąc to nie wiem czy interweniuje czy nie bo nie zdarzają mi się takie niekontrolowane poślizgi.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Trakcja interweniuję i nie wierzę że ani razu Ci się nie zdarzyło że zacząl migać trojkącik na desce w dodatku mając jeszcze motor 2.4. Ostatnio jak były zamiecie i piaskarki nie nadązały to u mnie przy każdym lekko mocniejszym wciśnięciu gazu momentalnie mrugał pomarańczowy trójkącik.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Silnik 2,4 jest nieco bardziej ospały przy niskich obrotach co 1,9 i nie jest chętny do zrywania przyczepności. Być może faktycznie coś się zapalało ale nie zwróciłem uwagi na to, jeżdżę na lodzie raczej tak żeby nie wpadać w poślizg. Ale jak się ma trakcja w sytuacji gdy jest bardzo ślisko i ruszamy pod górkę?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    A próba wyjechania z błota/śniegu w ogóle bez dodawania gazu? Automat przecież sam ruszy. Jeśli przy takim ruszaniu straci przyczepność to już jesteśmy w czarnej d...
    Można jeszcze próbować z wyłączeniem kontroli trakcji (guzik ASR OFF na konsoli środkowej) - gdy jest włączona i koła tracą przyczepność to komputer sam zmniejsza moc co w ekstremalnej sytuacji, np. na lodzie czy błocie, całkowicie uniemożliwi ruszenie (dlatego jest możliwość wyłączenia). Jest to nawet opisane w instrukcji.
    W niektórych autach z automatem jest specjalny tryb "snow", który może uratować w takich sytuacjach. Podejrzewam, że działa podobnie jak reduktor w autach terenowych.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Dodam jeszcze, że wszystko rozbija się jednak o opony - jak automat nie jest w stanie wyjechać bez dodawania gazu to i manualem pewnie by się nie udało.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wg mojej (teoretycznej) opinii, silnik 2,4 powinien lepiej ruszać na śliskim niż 1,9 a wynika to z jego większego ciężaru (co przekłada się na inną proporcję nacisków na oś tylna i przednią napędową). Ale to tylko teoria. Natomiast u mnie sprawdzone jest praktycznie że każdy z silnikiem benzynowym (lekkim) nie może ruszyć pod górę. Tłumaczę to większą masą silnika i skrzyni w dieslu. Sam próbowałem z wyczuciem ruszać benzyniakiem ale to nie była kwestia techniki.

    Ps. do posta powyżej: Automat pod górkę bez gazu nie pojedzie, co najwyżej stoi w miejscu.

    I jeszcze pytanie: Czy Croma nie ma może takiego systemu, który przyhamowuje koło będące w poślizgu? Nie pamiętam jak się to nazywało.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-01-2015 o 21:23

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post

    I jeszcze pytanie: Czy Croma nie ma może takiego systemu, który przyhamowuje koło będące w poślizgu? Nie pamiętam jak się to nazywało.
    Tak ma , maciekpt wspomnial o tym i chodzi o ASR. Co do opon to fakt, sa one decydujacym czynnikiem. Ja u siebie mam nowe Nokian Wra3 i polegly w blocie. Oczuwiscie przyczynila sie do tego w jakims stopniu moja malzonka no ale... Kobietom mozna wybaczyc.

    Ps. do oslony, ogladnalem ją i jest cała, jedynie zlamany jest zaczep tego otworu bodajze na miske olejowa. Cala oslona wyszla ze spinkami z mocowan. Jutro powykrecam wkrety, spinki wloze na swoje miejsce i powinno byc ok.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Automat pod górkę bez gazu nie pojedzie, co najwyżej stoi w miejscu
    Mój jak najbardziej pojedzie ) Mówię o takich typowych wzniesieniach w mieście. Pod jakąś konkretną górę to pewnie nie ale takich w typowych warunkach jest bardzo mało

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Czy Croma nie ma może takiego systemu, który przyhamowuje koło będące w poślizgu?
    Wg instrukcji gdy jedno koło traci przyczepność to wkracza TC (kontrola trakcji) i przyhamowuje to koło. Natomiast gdy oba koła napędowe tracą przyczepność to zaczyna działać ASR i zmniejsza moc silnika

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Od pewnego kąta pochylenia górki/drogi nie jedzie ani do przodu ani do tyłu na poz D. Żeby ruszyć trzeba dodać gazu. Wtedy też słyszę dzwięk jakby hamulec odpuścił i auto zaczyna ciągnąć. Na Podkarpaciu takie górki się trafiają. Szczególnie na drogach lokalnych i osiedlowych.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-01-2015 o 22:46


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czy warto kupić nowe doblo 2 z automatem
    Napisany przez Lza na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2016, 20:12
  2. Holowanie Cromy z automatem
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-01-2015, 19:55
  3. Problem z automatem zawiesza między 3-4 lub 4-5
    Napisany przez michu na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-05-2013, 19:42
  4. Stilo się coś sypie jak śnieg tej zimy :(
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 02-04-2013, 17:48
  5. Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 29-12-2011, 13:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak wyjechac automatem z blota

wyjezdzanie automatem w sniegu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl