Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL

    Zagrzebanie się automatem- błoto/śnieg

    Witajcie,

    zakładam temat bo niestety dopadło owe zdarzenie moją żonę i cromę. Żona zaparkowała dziś pod jakąś przychodnią w miejscu gdzie było błoto ( podobno cały ten parking tak wygląda), wyjazd miała i do przodu i do tyłu. Niestety ugrzęzła i na nic zdała się jazda do tyłu i do przodu, nie pomogło też ręczne wrzucenie wyzszego biegu jak jej poleciłem. Skończyło się na wkręceniu haka do tyłu i jakiś uprzejmy pan jej pomógł, wszystko byłoby w porządku gdyby nie to, że w błocie był jakiś korzeń na który najechała kołem a on się postawił i zahaczył o osłonę silnika. Osłona niestety została w tym błocie.

    Teraz takie pytanie, zdarzyło wam się już może ugrzęznąć, może jakieś porady...?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Chetnie bym doradzil ale nie wiem w jakiej kwestii..

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Chetnie bym doradzil ale nie wiem w jakiej kwestii..

    Chodzi mi o jakieś wasze sugestie które by mogły pomóc wyjechać automatem z takiego miejsca, nie wiem czy jest możliwość wrzucenia w takiej sytuacji 3 biegu, wiem natomiast że bardzo nie wskazane jest bujanie autem tył przód poprzez wrzucanie biegu do przodu i do tyłu, podobno jest to bardzo szkodliwe dla skrzyni.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ale po co wrzucać 3 bieg? chodzi o to żeby ruszać bez poślizgu czyli nie dodając gazu powoli puszczasz hamulec i tyle.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Im wyższy bieg tym mniejsze prawdopodobieństwo obrócenia się koła w miejscu... np ciągnikami siodłowymi ( MAN) w manualu na oblodzonym parkingu wrzucamy od 5 biegu w góre a nie standardowo od 3 i wygrzebią sie , natomiast MAN'em w automacie nie pomaga żaden wyższy bieg jak już kołami obróci.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    wybacz ale nie znalazłem się w osobówce w sytuacji takiej żeby być zmuszonym ruszać z innego biegu jak pierwszy. Być może w ciężarówce z uwagi na bardzo wysoki moment obrotowy jest problem z delikatnym ruszeniem. W samochodach osobowych nie ma takiego problemu.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Mam stromy wyjazd z domu (dzieci w zimie jeżdżą drogą osiedlową na sankach). Sąsiad miał przez kilka lat audi A4 z automamtem i skrzynią multitronik. I w każdą zimę mordował się z wyjazdem i ruszeniem pod górę (tracił szybko kontakt z podłożem i koło ślizgało się). W tym samym czasie auta z manualną skrzynią (moja Octavia, Golf i Stilo drugiego sąsiada) wyjeżdżały bez problemu. Wszystkie miały manualne skrzynie i prawie wszystkie opony Dębica Frigo (Nie wiem jakiej firmy opony były zamontowane w Audi ale na pewno były nowe). Do dziś nie wiem czy problemy z ruszaniem były związane z automatem czy z oponami. Wiele razy obserwując tańczące po całej drodze Audi sąsiada twierdziłem, że nigdy nie kupię auta z automatem. Niestety trafiła się piękna Croma w idealnym stanie i zaryzykowałem. Kupiłem opony Dębica Frigo i jak zima przyjdzie, to zacznę testować czy Croma wyjeżdża pod naszą górkę.

    Ps. W starych książkach motoryzacyjnych polecano ruszanie na oblodzonej drodze z 2-ki. Przypuszczam, ze dotyczyło to mniej doświadczonych kierowców, którzy dobrze nie "czuli " sprzęgła. Stare wygi wyczuwają kiedy koło traci kontakt nawet na 1-ce.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-01-2015 o 21:20

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak ktoś zamiast ruszać w sposób delikatny będzie dawał w palnik to nie pomoże mu nic. Są ludzie którzy nie potrafią ruszyć manualną skrzynią na lodzie bo skoro samochód nie jedzie to dają więcej gazu, a to błąd. Każdym samochodem należy nauczyć się jeździć. A co z kontrolą trakcji? Bo coś mi się wydaje że jak koła wpadają w poślizg to powinna interweniować kontrola trakcji. Szczerze mówiąc to nie wiem czy interweniuje czy nie bo nie zdarzają mi się takie niekontrolowane poślizgi.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Trakcja interweniuję i nie wierzę że ani razu Ci się nie zdarzyło że zacząl migać trojkącik na desce w dodatku mając jeszcze motor 2.4. Ostatnio jak były zamiecie i piaskarki nie nadązały to u mnie przy każdym lekko mocniejszym wciśnięciu gazu momentalnie mrugał pomarańczowy trójkącik.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Silnik 2,4 jest nieco bardziej ospały przy niskich obrotach co 1,9 i nie jest chętny do zrywania przyczepności. Być może faktycznie coś się zapalało ale nie zwróciłem uwagi na to, jeżdżę na lodzie raczej tak żeby nie wpadać w poślizg. Ale jak się ma trakcja w sytuacji gdy jest bardzo ślisko i ruszamy pod górkę?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    A próba wyjechania z błota/śniegu w ogóle bez dodawania gazu? Automat przecież sam ruszy. Jeśli przy takim ruszaniu straci przyczepność to już jesteśmy w czarnej d...
    Można jeszcze próbować z wyłączeniem kontroli trakcji (guzik ASR OFF na konsoli środkowej) - gdy jest włączona i koła tracą przyczepność to komputer sam zmniejsza moc co w ekstremalnej sytuacji, np. na lodzie czy błocie, całkowicie uniemożliwi ruszenie (dlatego jest możliwość wyłączenia). Jest to nawet opisane w instrukcji.
    W niektórych autach z automatem jest specjalny tryb "snow", który może uratować w takich sytuacjach. Podejrzewam, że działa podobnie jak reduktor w autach terenowych.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Dodam jeszcze, że wszystko rozbija się jednak o opony - jak automat nie jest w stanie wyjechać bez dodawania gazu to i manualem pewnie by się nie udało.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wg mojej (teoretycznej) opinii, silnik 2,4 powinien lepiej ruszać na śliskim niż 1,9 a wynika to z jego większego ciężaru (co przekłada się na inną proporcję nacisków na oś tylna i przednią napędową). Ale to tylko teoria. Natomiast u mnie sprawdzone jest praktycznie że każdy z silnikiem benzynowym (lekkim) nie może ruszyć pod górę. Tłumaczę to większą masą silnika i skrzyni w dieslu. Sam próbowałem z wyczuciem ruszać benzyniakiem ale to nie była kwestia techniki.

    Ps. do posta powyżej: Automat pod górkę bez gazu nie pojedzie, co najwyżej stoi w miejscu.

    I jeszcze pytanie: Czy Croma nie ma może takiego systemu, który przyhamowuje koło będące w poślizgu? Nie pamiętam jak się to nazywało.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-01-2015 o 22:23

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post

    I jeszcze pytanie: Czy Croma nie ma może takiego systemu, który przyhamowuje koło będące w poślizgu? Nie pamiętam jak się to nazywało.
    Tak ma , maciekpt wspomnial o tym i chodzi o ASR. Co do opon to fakt, sa one decydujacym czynnikiem. Ja u siebie mam nowe Nokian Wra3 i polegly w blocie. Oczuwiscie przyczynila sie do tego w jakims stopniu moja malzonka no ale... Kobietom mozna wybaczyc.

    Ps. do oslony, ogladnalem ją i jest cała, jedynie zlamany jest zaczep tego otworu bodajze na miske olejowa. Cala oslona wyszla ze spinkami z mocowan. Jutro powykrecam wkrety, spinki wloze na swoje miejsce i powinno byc ok.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Automat pod górkę bez gazu nie pojedzie, co najwyżej stoi w miejscu
    Mój jak najbardziej pojedzie ) Mówię o takich typowych wzniesieniach w mieście. Pod jakąś konkretną górę to pewnie nie ale takich w typowych warunkach jest bardzo mało

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Czy Croma nie ma może takiego systemu, który przyhamowuje koło będące w poślizgu?
    Wg instrukcji gdy jedno koło traci przyczepność to wkracza TC (kontrola trakcji) i przyhamowuje to koło. Natomiast gdy oba koła napędowe tracą przyczepność to zaczyna działać ASR i zmniejsza moc silnika

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Od pewnego kąta pochylenia górki/drogi nie jedzie ani do przodu ani do tyłu na poz D. Żeby ruszyć trzeba dodać gazu. Wtedy też słyszę dzwięk jakby hamulec odpuścił i auto zaczyna ciągnąć. Na Podkarpaciu takie górki się trafiają. Szczególnie na drogach lokalnych i osiedlowych.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-01-2015 o 23:46


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Holowanie Cromy z automatem
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 11-01-2022, 20:12
  2. Czy warto kupić nowe doblo 2 z automatem
    Napisany przez Lza na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2016, 21:12
  3. Problem z automatem zawiesza między 3-4 lub 4-5
    Napisany przez michu na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-05-2013, 20:42
  4. Stilo się coś sypie jak śnieg tej zimy :(
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 02-04-2013, 18:48
  5. Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 29-12-2011, 14:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446zagrzebanie-sie-automatem-bloto-snieg-27235

jak zachowuje sie automat na snieguruszanie w blociebloto a skrzynia biegowjak wyjechac autem z automatemjak.wyjechac z.sniegu automatemautomat na.sniegujak pod hore zimaautomatemjak wyjachac z zaspy automatemjak automatem po blociejak wyjechac automatem ze sniegujak wyjechac ze sniegu z utomatyczna skrzynia biegowwyjezdzanie automatem w sniegujak wyjechac automatem z blota

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl