Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678
Posty od 106 do 108 z 108
Like Tree24lubi to!

Temat: Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF  

  1. #106
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    lisekg proszę Cię nie pogłębiaj się...
    Co Ty za brednie piszesz !!!!
    W diesle za dużo powietrza w stosunku do paliwa to niska temperatura ! wysoki AFR . I cały czas o dieslu gadamy bo benzyny raczej dpfa nie posiadają.
    Boże to przecież podstawa..... a przekonujesz o egr....
    Przypominam koledze, że ja jeszcze tematu DPF-u nie poruszyłem a cały czas pisze o EGR-e i o wzroscie spalania po jego wycięciu/zaslepieniu ...
    Zawór recyrkulacji spalin (EGR ) występuje i w silnikach benzynowych i w dieslach o czym kolega swietnie zapewne wie
    Ale może faktycznie wróćmy do Cromy II i silników w niej stosowanych 1,9 ..2,4 diesla z szyną CR.
    Przypominam, że rozmawiamy o dosc wąskim przedziale obrotów tego silnika bo tylko tam gdzie zawór EGR jest otwierany i kiedy jest otwierany a nie dla całego zakresu charakterystyki tego silnika.

    Tak więc wiemy, że po otwarciu EGR znaczaco zmniejsza się ilosć tlenu w cylindrze a i temperatura zasysanej mieszanki gazów spalinowych/wylotowych która sięga załóżmy 650C zmieszanych z powietrzem znacząco wzrasta ponieważ chłodniczka przy EGR-e nie zredukuje temperatury gazów do temp na zewnątrz auta skoro po nagrzaniu silnika ma zapewne trochę poniżej 100 C... Wiemy też że musimy utrzymać odpowiedni stosunek paliwa wtryskiwanego/tlenu w cylindrze ( o cisnieniu nie wspomnę aby nie gmatwać )...

    A co jest po zaslepieniu EGR:

    Tlenu do cylindra wpada 100% tego co zassie turbina/tłok, pojemnosć skokowa cylindra się nie zmienia temperatura jest dużo niższa - to powietrze jeszcze jest schłodzone przez intercooler za turbiną ( a wiemy, ze im niższa temperatura tym więcej tlenu w tej samej obiętosci przy tym samym cisnieniu ) no i wiemy też że musimy utrzymać odpowiedni stosunek paliwa wtryskiwanego/tlenu w cylindrze ...

    No własnie i jak z tego wybrnąć
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Chłopaki nie ma co się kłócić może doleje oliwy do ognia może nie ale w moim przypadku Stilo 115 najpierw przed wywaleniem z kompa nie miałem żadnej zaślepki i palił tyle samo co po zaślepieniu. Zarówno przed zaślepieniem jak i po nie zauważyłem żadnej różnicy w spalaniu szczególnie latem bo zimą wiadomo zawsze jest ciut większe. Jedyne co zauważyłem to to że silnik dłużej łapie w zimie temp ale to może takie złudzenie nie wiem. Tyle z różnic jeśli chodzi o zaślepienie egr no plus elastyczność inna.
    mirek8423 lubi to.

  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    No własnie i jak z tego wybrnąć
    tak że człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi :]

    pozdro
    mirek8423 lubi to.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW


 
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678

Podobne tematy

  1. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 12:40
  2. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 20:00
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 18:39
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 20:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 12:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wzrot spalania po wycieciu dpf

adblue fiat croma

po wycieciu dpf wiecej pali

czy samochud wiecej pali po wycieciu dpf

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl