Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 108
Like Tree24lubi to!

Temat: Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    nie pełne dpf off
    za dużo dtc off
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    ŁOBEZ
    Postów
    9
    Auto
    FIAT CROMA 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    usuwaniem DPF , zajmują się specjalistyczne warsztaty z b. dobrym sprzętem . Zgranie starego programu i wgranie nowego oprogramowania [nasze auta [EDC16]. Po tej usłudze, jest tak jak auta wyjeżdżające z fabryki bez DPF. Oczywiście trzeba mechanicznie usunąć [ takie trójkąty z kryształków 10szt] i zostaje pusta rura z przewodem podciśnienia. Wizualnie DPF a faktycznie jego atrapa. Natomiast prościej jest usunąć programowo z ECU EGR lub poprzez emulator. Oczywiście całkowicie zablokowany i odłączony EGR pełnymi uszczelkami kwasówka 4mm. Również ta usługa wymaga dużej wiedzy. nie wystarczy laptop i "tytuł " alektronika. Mam usunięty DPF i EGR . silnik " oddycha świeżym powietrzem". Nie szarpie, nie kopci , b.dodrze przyspiesza, pali od "kopa". Obecnie znów "kocham" swoją CROMCIE.

  4. #33
    ARS
    ARS jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2013
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    37
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał waldinik Zobacz post
    usuwaniem DPF , zajmują się specjalistyczne warsztaty z b. dobrym sprzętem . Zgranie starego programu i wgranie nowego oprogramowania [nasze auta [EDC16]. Po tej usłudze, jest tak jak auta wyjeżdżające z fabryki bez DPF. Oczywiście trzeba mechanicznie usunąć [ takie trójkąty z kryształków 10szt] i zostaje pusta rura z przewodem podciśnienia. Wizualnie DPF a faktycznie jego atrapa. Natomiast prościej jest usunąć programowo z ECU EGR lub poprzez emulator. Oczywiście całkowicie zablokowany i odłączony EGR pełnymi uszczelkami kwasówka 4mm. Również ta usługa wymaga dużej wiedzy. nie wystarczy laptop i "tytuł " alektronika. Mam usunięty DPF i EGR . silnik " oddycha świeżym powietrzem". Nie szarpie, nie kopci , b.dodrze przyspiesza, pali od "kopa". Obecnie znów "kocham" swoją CROMCIE.
    bo DPF to jest taki pampers rób cały czas w niego kupke i go nie zmieniaj ha ha. Ja na wiosnę jadę do Cinsoft na zabieg wywalenia DPF , EGR i do tego Chipsa
    Pzdr

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Żeś mi kolego waldinik poprawił humor.
    Pobudka !
    Abramsik lubi to.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    5 bieg 6 wbijam powyżej 150 km/h
    Ciekawa technika. Przy przyśpieszaniu itp. to ja rozumie ale nawet jak się toczysz po normalnej drodze 100-110km/h to też na 5 biegu? Mi się zdarza jechać za ciężarówką, której nie ma jak wyprzedzić 95km/h na 6 biegu i nic nie buczy nic nie szarpie obroty >1700.
    Capsel i Maxi lubią to.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    25
    Postów
    119
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Ile masz obrotów na 6. biegu przy 90 km/h? 1750 rpm?
    Posiadam 1.9 JTD 150 KM 2006 rok w manualu i przy 90 km/h mam bodajże 1200 obrotów na 6. biegu. W ogóle nie widzę opcji, aby 6. bieg wbić poniżej 110 km/h, a na pewno nie będę przyśpieszał przy tej prędkości bez redukcji - szkoda podzespołów... 110 km/h to minimum do jazdy na 6. biegu i to tylko i wyłącznie z jednostajną prędkością.
    To sugeruje, że mam dłuższą skrzynię biegów. Nie znalazłem takiego tematu, żeby w Cromach były różne przełożenia biegów, ale dokopałem się dopiero do 30. strony tematów, jeszcze jakieś dwadzieścia mi zostało, więc możliwe, że czegoś nowego się jeszcze dowiem...
    Ktoś się może na ten temat wypowiedzieć?
    Ostatnio edytowane przez Damn ; 14-12-2016 o 13:01
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    skoro już walimy OT - nie widzę sensu ładowania 6 poniżej 120. Jaka w tym oszczędność?. Zwróćcie uwagę jak skacze spalanie chwilowe przy delikatnym wciśnięciu gazu poniżej tej prędkości i na wzniesieniach.

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    Ile masz obrotów na 6. biegu przy 90 km/h? 1750 rpm?
    Posiadam 1.9 JTD 150 KM 2006 rok w manualu i przy 90 km/h mam bodajże 1200 obrotów na 6. biegu.
    Mówiłem o 95km/h. Przy 90 jest na pewno >=1500 rpm. Szkoda teoretyzować. Porobię zdjęcia to się dokładnie sprawdzi.

    PS: Wielkość kół jeszcze istotna. Ja jeżdżę na 215/50R17 i co ciekawe na letnich licznikowe 150 to 143 a na zimówkach w tym samym rozmiarze 150 to 141.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    skoro już walimy OT - nie widzę sensu ładowania 6 poniżej 120. Jaka w tym oszczędność?. Zwróćcie uwagę jak skacze spalanie chwilowe przy delikatnym wciśnięciu gazu poniżej tej prędkości i na wzniesieniach.
    To nie jest tak, że ja jeżdżę wieczni 95-100km/h na 6 biegu (choć zdarza się). Ale 110km/h i 6 bieg to jest wręcz idealna sprawa jeśli chodzi o komfort jazdy i spalanie.

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    218
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Ja też z pamięci nie podam obrotów, ale 110 km/h jeżdżę zawsze na 6tym biegu, obroty na pewno nie są zbyt niskie (opony 205/55/16).

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    25
    Postów
    119
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Cytat Napisał lupuss Zobacz post
    Mówiłem o 95km/h. Przy 90 jest na pewno >=1500 rpm.
    Sprawdź, bo to i tak nie jest możliwe, aby przy 5 km/h była taka różnica (min. 200 rpm). Sugerowałoby to, że przy 100 km/h masz 1900 rpm, przy 110 km/h 2300 rpm, a przy 120 km/h już 2700 rpm. Prędkość maksymalna auta wynosiłaby jakieś 160 km/h (nie wiem, jaki jest dokładnie maks obrotów na 6.biegu, 170 km/h = 4700 rpm)? Muszę poszukać, jakie są przełożenia w tej skrzyni, ale to w wolnej chwili. I racja, nie teoretyzujmy, bo mi też się coś mogło pomylić.
    Jeśli bylibyście w stanie sprawdzić te obroty przy konkretnych prędkościach, byłbym wdzięczny. Rozwiązałoby to też obecną tu od dawna dużą rozbieżność spalania u różnych użytkowników. W weekend postaram się sprawdzić u mnie jak to wygląda.
    Jako że to OT, to mile widziane pw do mnie z wynikami i założę temat porównawczy.
    BTW, dałbym sobie rękę uciąć, że było tam 1750 obrotów i 90 km/h... Ale nie ma edycji, mój błąd.
    Ostatnio edytowane przez Damn ; 14-12-2016 o 13:08
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Dla potomnych. Obroty i prędkość na 6 biegu Croma II FL 2009 1,9 JTD 16V 150KM (stock), koła 215/50R17 opony zimowe Uniroyal MS Plus 77:

    90km/h 1625 RPM
    95km/h 1700 RPM
    100km/h 1800 RPM
    105km/h 1900 RPM
    110km/h 2000 RPM
    115km/h 2075 RPM
    120km/h 2150 RPM
    125km/h 2250 RPM
    130km/h 2350 RPM
    135km/h 2475 RPM

    https://www.youtube.com/watch?v=g8ebvphKrMI
    https://www.youtube.com/watch?v=PWhC7a_bn_0

    Od 1800 RPM auto zbiera się na 6 biegu całkiem żwawo. Przy 2000 RPM jest maksymalny moment obrotowy więc jazda 110km/h jest tak wskazana, że już bardziej się nie da (zaznaczam jazda, nie przyśpieszanie).
    Maxi, toofoxy i Damn lubią to.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    W automacie są inne przełożenia.
    P.S. Rodzaj opon i firma jaki ma wpływ na prędkość obrotową silnika na 6 biegu ?
    Mogłeś chociaż wysokość bieżnika podać...

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    No widzisz, minimalny ale jednak ma. Zimówki prawie nowe są mniejsze od łysych letnich. Różnica jest teraz ok 2-3km/h przy 150 licznikowo. Jak je zetrę zimówki i kupie nowe letnie to różnica podejrzewam może być większa od 5 km/h.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    A jak Ty określiłeś te 2-3km/h ?
    Gps ??? - niewiarygodne
    Patrząc na deskę ? niewiarygodne
    błąd paralaksy ?
    Proszę oświeć mnie bo nie umiem się domyśleć.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Autostrada tempomat na 150 km/h. Na letnich GPS 143km/h (na wzniesieniach, zakrętach czasami spada do 142km/h). Zmiana na zimówki i od razu zauważyłem, że przy 150km/h GPS pokazuje 141km/h. Jak ustawię na 143 km/h (GPS) to wskazówka wyraźnie nie pokrywa się z podziałką 150 km/h na liczniku. Dodatkowo przy jeszcze wyższych prędkościach zwróciłem uwagę na to, że przekłamania licznika są większe niż te, które pamiętałem z lata.


 
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 12:40
  2. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 20:00
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 18:39
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 20:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 12:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wzrot spalania po wycieciu dpf

adblue fiat croma

po wycieciu dpf wiecej pali

czy samochud wiecej pali po wycieciu dpf

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl