Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 108
Like Tree24lubi to!

Temat: Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Od dwóch miesięcy moja Croma jeździ z wyciętym EGR i mam mieszane uczucia czy dobrze zrobiłem. Przed usunięciem EGR auto przy przyśpieszaniu dymiło i było trochę mułowate do 3000 obr. Teraz widzę że dymienie w zasadzie nie istnieje, dynamika jest dużo lepsza ale.... zostało to okupione długim rozgrzewaniem silnika i wzrostem spalania w mieście o blisko 1,0 l/100km. Dawniej przejechałem 2-3 km i już było ciepło teraz muszę przejechać 2-3 razy więcej. Myślę że wkrótce przywrócę zawór i będę miał ciepłe auto co w zimie przy parujących szybach jest nie do przecenienia.
    Na 99% to termostat, a nie EGR. Jeżdżę z EGR a miałem identyczne objawy. Okazało się, że termostat szlag trafił - działał tylko na dużym obiegu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    105
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Mirek8423 - oczywiście 6,2 wyszło po zrobieniu trasy. Nie było za delikatnie ale trasa. Po mieście nie ma szans. Tak jak pisałem kręcąc się po mieście wychodzi 8+ Nie zapier.... Zakres obrotów między 1800 - 2500. Ogólnie dużo po mieście nie jeżdżę bo nie mam takiej potrzeby. Pracuję blisko, dzieciaki poruszają się samodzielnie - tak więc jak mam stać w korkach to wolę spacerek. Ale z dotychczasowej eksploatacji w warunkach miejskich gdzie 4 bieg to już jest wyczyn bo najczęściej po 3 już trzeba zwalniać wyszło mi spalanie jak napisałem.
    Ostatnio edytowane przez zino ; 21-11-2016 o 08:53

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Słuchajcie nie czytałem całego tematu, tak na szybko zerknąłem a mam urwanie głowy.
    Jak coś na PW.

    UWAGA !
    Po dobrym wywaleniu EGR nie może wzrosnąć spalanie.
    Pomijaj edc15 bo tam nie ma lambdy,
    w edc16, na przykładzie stilo, cromy lanci.
    Nie ma wzrostu spalania, ba nawet ok 0.2L niektórym sie pomniejsza.
    Domniemanie jest że w przypadku tylko i wyłącznie jazdy miejskiej, na krótkich odcinack, zima spalanie może wzrosnąć bo nie dogrzewamy silnika spalinami przez chłodniczo spalin.

    Sprawdzałem jak ecusafe wywala dpf i egr w cromie - ZLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A większość może stosować TO ROZWIĄZANIE !

    Ba na forum tuningu pojawił się użytkownik z cromą z PL gdzie po wywaleniu DPF i egr spalanie wzrosło i turbo załatwiło.

    Powodzenia !!!!
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Słuchajcie nie czytałem całego tematu, tak na szybko zerknąłem a mam urwanie głowy.
    Jak coś na PW.

    UWAGA !
    Po dobrym wywaleniu EGR nie może wzrosnąć spalanie.
    Pomijaj edc15 bo tam nie ma lambdy,
    w edc16, na przykładzie stilo, cromy lanci.
    Nie ma wzrostu spalania, ba nawet ok 0.2L niektórym sie pomniejsza.
    Domniemanie jest że w przypadku tylko i wyłącznie jazdy miejskiej, na krótkich odcinack, zima spalanie może wzrosnąć bo nie dogrzewamy silnika spalinami przez chłodniczo spalin.

    Sprawdzałem jak ecusafe wywala dpf i egr w cromie - ZLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A większość może stosować TO ROZWIĄZANIE !

    Ba na forum tuningu pojawił się użytkownik z cromą z PL gdzie po wywaleniu DPF i egr spalanie wzrosło i turbo załatwiło.

    Powodzenia !!!!
    Generalnie zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądać po przejechaniu min jednego zbiornika paliwa po przejechaniu póki co 170 km od wymiany oleju poziom nie spada zobaczymy co pokaże czas. Rozmawiałem dziś ze specem który kastrował Crówkę i powiedział żeby chwilowym się nie przejmować i sprawdzić jakie będzie realne a oszczędność ma być widoczna.
    Korzystając z okazji znacie może jakiegoś fachowca od fiata w lublinie kogoś uczciwego i z pojęciem ?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Po wyprogramowaniu EGR i załadowaniu chipa spalanie w mojej spadło. Generalnie ruch miejski i spalanie średnie wg. kompa 6,8 bez znaczenia czy lato czy zima. Trasa, poniżej 6 litrów nie przekraczając 120km/h. Wypalanie DPF co jakieś 600 km, stan oleju bez zmian od wymiany do wymiany ( raz w roku).

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Trasa, poniżej 6 litrów nie przekraczając 120km/h.
    120km/h lub mniej na 6-tym biegu? To ile obrotów ma silnik?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    398
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał mirek8423 Zobacz post
    120km/h lub mniej na 6-tym biegu? To ile obrotów ma silnik?
    120km/h to 2000 obr/min
    U Ciebie jest inaczej?
    Jeśli jest to prędkość podróżna to też na 6 biegu jadę.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    120km/h to 2000 obr/min
    U Ciebie jest inaczej?
    Jeśli jest to prędkość podróżna to też na 6 biegu jadę.
    nie no Capsel wszystko się zgadza, tylko ja troszkę inaczej jeżdżę. 120 lub mniej na szóstce to jak piszesz jest 2000 obrotów lub mniej a to takie minimum minimum bo zaraz trzeba by wrzucić piątkę. Ja kręcę do trochę wyższych obrotów. Nie żebym się czepiał jazdy kolegów ale to nie mój styl.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    5 bieg 6 wbijam powyżej 150 km/h

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    U mnie program z egr niczego w spalaniu nie zmienił.. powiedziałbym że nieco nawet spadło z 7.4 na 7.1.. natomiast zmiana opon na szersze.. dużo szersze podbiła mi znacząco spalanie do 7.8
    Po wyprogramowaniu egr nie zauważyłem różnicy w nagrzewaniu..

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    218
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Scrabit, podajesz spalanie wg kompa czy według dystrybutora?

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    kompa, który mniej wiecej pokrywa mi się z dystrybutorem (różnica ok 0,2-0,3 na korzyść dystrybutora)..

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    ŁOBEZ
    Postów
    9
    Auto
    FIAT CROMA 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    termostat może za szybko otwiera duży obieg

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Coś wam powiem, ostatnio dostałem dwa pliki.
    Wywalenie egr i dpf croma i stilo. Oba robione podobno przez fachowców, oba zrobione źle, po prostu ecusafe ....
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Na czym polegało to "źle"?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 12:40
  2. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 20:00
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 18:39
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 20:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 12:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wzrot spalania po wycieciu dpf

adblue fiat croma

po wycieciu dpf wiecej pali

czy samochud wiecej pali po wycieciu dpf

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl