Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree4lubi to!

Temat: Wzrost spalania 1.9 jtd 120 km  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    459
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A skad wiesz czy nie kopci? Dpf zatrzymuje sadze. Pewnie kopci ale tego po prostu nie widzisz.
    Maxi lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Patrzylem czy kopci jak ktos go gazowal. Z tym dpf to sie do konca nie zgidze. Jezdze 2 innymi dieslami peugeot i citroen ktore sa mlodsze i fabrycznie nie maja dpf i wcale nie kopca wiecej jak croma. Czemu wiec jak z crony bym ysunal to miala by kopcic jak parowoz

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jak sprawdzic stan przeplywomierza w fes?

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    459
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kolego tego nie widzisz czy kopci bo masz dpf. Jesli kopci to Dpf to przechwytuje i tego nie widac. Po to jest DPF by sadze przechwytywał.
    Maxi lubi to.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Ok to jak sprawdzi te wtryski? Rozumiem ze moze nadmiernie kopcic dpf to przechwytuje i dlatego sie szybko zapycha. Ale moge to jakos zdiagnozowac poprzez fes?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    459
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Mesem jedyne co to zrownowazenie cylindrow, czyli odchylki na wtryskach - pomiar dokonujesz na rozgrzanym silnikuna biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    43
    Postów
    99
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB
    Rocznik
    2007
    Mam DPFa i po rozszczelnieniu IC kopcił aż miło...

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Koledzy zapominają o jednej bardzo ważnej rzeczy - zużycie eksploatacyjne filtra DPF. Jego żywotność to średnio 160 tys. km, zależna od sposobu eksploatacji. Krótkie odcinki pokonywane codziennie to idealne warunki do szybkiego wykończenia DPF czyli zabicia go popiołami, zwłaszcza jeśli w programie diagnostycznym wyjdą spore korekty powyżej +/-1mm3/w na rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty będą większe, więc sprawa jest prosta - krótkie odcinki, wtryski na wykończeniu i DPF traci szybko pojemność. Pomaga jedynie regeneracja w profesjonalnym serwisie, polegające na poddaniu filtra obróbce termicznej w bardzo wysokiej temperaturze.
    BTW, to co kolega zrobił przez FES, czyli regenerację wymuszoną DPF, kwalifikuje auto do wizyty w serwisie na wymianę oleju i filtrów.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Koledzy zapominają o jednej bardzo ważnej rzeczy - zużycie eksploatacyjne filtra DPF. Jego żywotność to średnio 160 tys. km, zależna od sposobu eksploatacji. Krótkie odcinki pokonywane codziennie to idealne warunki do szybkiego wykończenia DPF czyli zabicia go popiołami, zwłaszcza jeśli w programie diagnostycznym wyjdą spore korekty powyżej +/-1mm3/w na rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty będą większe, więc sprawa jest prosta - krótkie odcinki, wtryski na wykończeniu i DPF traci szybko pojemność. Pomaga jedynie regeneracja w profesjonalnym serwisie, polegające na poddaniu filtra obróbce termicznej w bardzo wysokiej temperaturze.
    BTW, to co kolega zrobił przez FES, czyli regenerację wymuszoną DPF, kwalifikuje auto do wizyty w serwisie na wymianę oleju i filtrów.
    Żywotność DPF na 160tys to Francuzi ustalili w swoich autkach, we Fiacie przy sprawnym silniku wytrzyma 3x dłużej. Potem dobrze piszesz.. ale regeneracja wymuszona nie kwalifikuje do wymiany oleju ani filtrów... jedynie z uwagi, że z laptopa programowo nie wypala się DPF-a "do końca" należy pojechać w trasę.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Radzionków
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    U mnie były problemy z wypalaniem dpf, nie pokazywało żadnych błędów. DPF można było wypalić tylko serwisowo, na tarasie nawet po 300km nie dało rady. Silnik sprawdzony wszystko w normach. Wyciąłem ustrojstwo i wcale dramatycznie nie kopci. Oczywiście dając redukcję i but w ziemię dymek puści, ale daleko mu do TDI-ka z kopceniem.
    Tym bardziej, że sam 1,9 8v nie koniecznie musiał mieć dpf bo z lub bez spełnia norme euro 4.

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Żywotność DPF na 160tys to Francuzi ustalili w swoich autkach, we Fiacie przy sprawnym silniku wytrzyma 3x dłużej. Potem dobrze piszesz.. ale regeneracja wymuszona nie kwalifikuje do wymiany oleju ani filtrów... jedynie z uwagi, że z laptopa programowo nie wypala się DPF-a "do końca" należy pojechać w trasę.
    W 11 letnim aucie o nieznanym przebiegu jak i nieznanych przyczynach zmniejszonej sprawności DPF, oszczędzanie na wymianie oleju po wypalaniu serwisowym to proszenie się o kłopoty. Niestety, DPF do jazdy typowo miejskiej kompletnie się nie nadaje. Krótkie odcinki, o których wspomniał autor tematu i nieco wyeksploatowany silnik + osprzęt i olej podlega przyspieszonej degradacji. W 10 letnim dieslu wtryski nadają się wg speca z branży do kompleksowej regeneracji ponieważ nie trzymają odpowiednich parametrów co w przypadku aut wyposażonych w DPF jest bardzo istotne. Jakie są koszty, wiadomo. Przypadki w których dpf wytrzymuje 480 tys. km to raczej rzadkość i dotyczą pojazdów użytkowanych na długich trasach. I tak właśnie jest z nowoczesnymi dieslami - są fajne kiedy są nowe i pokonują długie trasy.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  12. #26
    S76
    S76 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2016
    Skąd
    Zabrzeg
    Wiek
    41
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał toka93 Zobacz post
    U mnie były problemy z wypalaniem dpf, nie pokazywało żadnych błędów. DPF można było wypalić tylko serwisowo, na tarasie nawet po 300km nie dało rady. Silnik sprawdzony wszystko w normach. Wyciąłem ustrojstwo i wcale dramatycznie nie kopci. Oczywiście dając redukcję i but w ziemię dymek puści, ale daleko mu do TDI-ka z kopceniem.
    Tym bardziej, że sam 1,9 8v nie koniecznie musiał mieć dpf bo z lub bez spełnia norme euro 4.
    To się wszystko zgadza. Ja mam Cromę fabrycznie bez DPF-a i lekkiego dymka puszcza jedynie przy gwałtownym przyspieszaniu. Jakiś czas temu zdarzało się większe przydymienie, ale przyczyną był zacinający się zawór EGR. Po wstawieniu emulatora EGR-u kopcenie wróciło do normy.

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    A jak z zapachem spalin po wycięciu? Zalatują Jelczem mimo że nie kopci?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Radzionków
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    A jak z zapachem spalin po wycięciu? Zalatują Jelczem mimo że nie kopci?
    Według mnie nie śmierdzi w ogóle co przy dpf u mnie miało miejsce po 2 dniowym postoju spaliny śmierdziały jak to określiłeś starym Jelczem
    Decyzję o wycięciu uważam za słuszną i nie szkodzącą ani mi ani osobą postronnym skoro równie dobrze auto może być bez dpf fabrycznie.
    Ale przede wszystkim mówimy tutaj o sprawnym silniku i osprzęcie, bo tylko wtedy daje to taki efekt jak u mnie.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Nie gadaj bo przy sprawnym DPF to nie ma żadnego smrodu spalin, pomijając wypalanie (mówimy tutaj o sprawnym silniku i osprzęcie). Sam wycinałem a po wycięciu zaczęło walić normalną spaloną ropą

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    No też mi się nie wydaje aby w aucie z DPF i sprawnym EGR spaliny waliły "Jelczem"... Dziwne... Zawiaseq, usuwałeś tylko DPF, czy również EGR? Moja kobitka ma Peugeota w HDI bez FAP'a i u niej spaliny pachną jak z piekarni. Jeśli śmierdzi "Jelczem" tzn. że jest problem z prawidłowym spalaniem (wtryski, przepływomierz, kompresja).
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF
    Napisany przez czarek87 na forum Croma
    Odpowiedzi: 107
    Ostatni post: 06-02-2017, 08:54
  2. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 12:40
  3. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 20:00
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 20:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 12:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl