Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2012
    Skąd
    Skoczów
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM, automat
    Rocznik
    2009

    Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu

    Cześć,

    Dotyczy Fiata Cromy 2009r, 150KM, 1.9MultiJet, automat. (auto ma wycięty DPF).

    Croma „ciężko się zbiera przy ruszaniu”, ponadto dziwne wskazania wyskakują przy dohamowaniu, czy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czy też ronda.

    Objaw wzrostu spalania chwilowego występuje przy ruszaniu oraz dohamowaniu do skrzyżowania/świateł/ronda. Auto powoli zaczyna się toczyć a spalanie idzie do góry 5,6,8,10,12,15,18,20,25l/100km Przy zwolnieniu nogi z pedału hamulca i przy ruszaniu tak samo. Auto ciężko się zbiera, silnik ewidentnie się męczy.

    Po przejechaniu kilku kilometrów np. na ekspresówce wszystko wraca do normy jak na fiata przystało. Jest moc, po zdjęciu nogi z gazu spalanie chwilowe od razu wskazuje na 2.0l/100km. Po wjechaniu do miasta i dojeżdżaniu do skrzyżowania, toczeniu się samochodu powoli problem znowu się pojawia. Spalanie po zdjęciu nogi z gazu nie leci na 2.0l tylko powoli spada w dół po czym znowu się podnosi.

    Kolejny dziwny objaw to taki, że wskazówka obrotomierza przy spokojnej jeździe 120-130km nie idzie płynnie ale skokowo co ok. 50-100obr.

    Gdy silnik jest zimny, słychać cykanie z komory silnika (ale tylko pod obciążeniem jak się jedzie, na wolnych obrotach, na postoju spokój).

    Jakieś pomysły w która stronę działać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Egr, overboost, czujnik ciśnienia doładowania. Pierwszy i ostatni wyczyścić. To na początek. Manuale są w sieci. Ten silnik był montowany w alfach i fiacie stilo i gdzieś tam jeszcze. Na klubfiatstilo.pl albo motoryzacja.kustosz.net (albo .pl...) jest doskonały manual. Czujnik ciśnienia masz na kolektorze po lewej od EGRu. Przykręcony na jedną śrubkę. Jego warto od czasu do czasu przeczyścić. Overboostem się trzeba bedzie zainteresować jak tamto nie da efektu.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał gzysiol Zobacz post
    Objaw wzrostu spalania chwilowego występuje przy ruszaniu
    to chyba normalne, prawda?
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2012
    Skąd
    Skoczów
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM, automat
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Egr, overboost, czujnik ciśnienia doładowania. Pierwszy i ostatni wyczyścić. To na początek. Manuale są w sieci. Ten silnik był montowany w alfach i fiacie stilo i gdzieś tam jeszcze. Na klubfiatstilo.pl albo motoryzacja.kustosz.net (albo .pl...) jest doskonały manual. Czujnik ciśnienia masz na kolektorze po lewej od EGRu. Przykręcony na jedną śrubkę. Jego warto od czasu do czasu przeczyścić. Overboostem się trzeba bedzie zainteresować jak tamto nie da efektu.
    EGR był czyszczony, czujnik na kolektorze (boscha) czyszczony a nawet wymieniany na podmiankę nowy. Nie dało to efektu. Czujnik ciśnienia doładowanie (ten na pasie przednim z króćcami) jest OK. Był wymieniany na podmiankę z nowym.

    Co do wzrostu chwilowego spalania o którym pisał karwoj25, nie nie jest to normalne. To nie pierwszy fiat, którym jeżdże i nie może być tak, że po zwolnieniu nogi z pedału hamulca spalanie chwilowe idzie ciągle do góry aż pod 25l bez dodawania gazu. Taki sam objaw jest przy dochamowaniu.. zamiast ciągle spadać do 2l to spalanie spadnie tylko ok. 4l a później samoczynnie rośnie w górę. W normalnych warunkach bez depnięcia na gaz spalanie powinno wskazywać 2l. W stilo, które miałem wcześniej (1,9jtd 115KM) wszystko było ok.

    Zastanawiam się czy nie ma to związku z sondą lambda. Ona jest odpowiedzialna za mieszankę powietrzno paliwową. Jak podpiąłem kompa MultiEcuScanem to nie ma wskazania wartości napięcia V sondy lambda ani zawartości tlenu %. Chyba, że po wycięciu DPFa ten parametr ma być pomijany.

    Dziwne jest, że jak się auto rozkula to jedzie aż miło.. problem jest właśnie przy takim toczeniu powolnym. Może to kwestia jakiegoś czujnika? Tylko jakiego (overboost, czujnik ciśnienia doładowania podmieniane już były na nowe i nic. EGR czyszczony)

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    U mnie wyglada to tak ze puszczajac gaz kiedy dojezdzam do swiatel i jadac do okolo 10 km/h spala wtwdy 2/100. Ale kiedy juz sie toczy np w korku i musi uzywac paliwa zeby sie poruszac to wtedy spalanie chwilowe jest napewno powyzej 17 /100. Natomiast ptzy ruszaniu zawsze pokazuje 25/100 i tak jest do memntu kiedy nie osiagne danej prdkosci.

    Dla mnie nie ma tu nic dziwnego, a najlepiej sie z kims ustawic i zobaczyc jak to wyglada w innej cromie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    U mnie wartości spalania są identyczne jak u pezet3.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2012
    Skąd
    Skoczów
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM, automat
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    U mnie wyglada to tak ze puszczajac gaz kiedy dojezdzam do swiatel i jadac do okolo 10 km/h spala wtwdy 2/100. Ale kiedy juz sie toczy np w korku i musi uzywac paliwa zeby sie poruszac to wtedy spalanie chwilowe jest napewno powyzej 17 /100. Natomiast ptzy ruszaniu zawsze pokazuje 25/100 i tak jest do memntu kiedy nie osiagne danej prdkosci.

    Dla mnie nie ma tu nic dziwnego, a najlepiej sie z kims ustawic i zobaczyc jak to wyglada w innej cromie
    U mnie jak spuszczę nogę z gazu i jadę 10km/h to właśnie spalanie nie spada do 2l/h tylko leci powoli na dół do ok 4l i samoczynnie zaczyna rosnąć.. bez dodawania gazu. Spalanie powinno po zdjęciu nogi z gazu od razu spaść na 2l.
    Tak siędzieje gdy samochód jest rozpędzony.. jade 70km czy 100km/h i wtedy efektem zdjęcia nogi z gazu jest natychmiastowe przeskoczenie chwilowego spalania na 2l.
    Gdy się zatrzymię to czuć, że silnik ciężko chodzi.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    A może ma tu coś wspólnego "wolne koło" na 3. biegu w automacie? Auto wtedy nie hamuje silnikiem więc i spalanie nie powinno spać do 2 l/100 km

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    U mnie jak wbije wolne kolo to spalanie spada do 2/100

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2012
    Skąd
    Skoczów
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM, automat
    Rocznik
    2009
    no to mamy rozbieżne informacje nt. wolnego koła

    A co w kwestii lambdy?
    Jak podpiąłem kompa MultiEcuScanem to nie ma wskazania wartości napięcia V sondy lambda ani zawartości tlenu %. Chyba, że po wycięciu DPFa ten parametr ma być pomijany.
    A może coś nie tak z tym czujnikiem różnicy ciśnień co jest przy grodzi wpięty? Po wywalonym DPFie pokazuje 5mBar.

    Generalnie czuć, że croma się "bardzo męczy" w tego typu okolicznościach....

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Za bardzo się chyba rozpędziłem pisząc o tym wolnym kole - spalanie wtedy nie powinno spaść do zera bo jest bieg jałowy, na którym silnik jednak paliwo pobiera (oczywiście najmniejsza wartość chwilowego spalania wyświetlana w Cromie to 2 l/100 km a nie 0).
    Dzisiaj poobserwuję jak to u mnie wygląda.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A czy kolega nie ma ustawionej jednostki spalania km/l? W mojej Cromie po zakupie też rosły liczby chwilowego spalania, ale było ono ustawione w km/l. Później przestawiłem na l/100km i teraz maleje.

    Powyższa teza oczywiście nie wyjaśnia zmian mocy.

    Odnośnie obrotomierza, mam wrażenie że u mnie wskazówka rośnie lekkimi skokami, pomimo że silnik na pewno regularnie przyspiesza (na słuch). Pomyślałem, że "ten typ tak ma". W Octavii jakby płynniej się przesuwa. Ale nie ma to dla mnie większego znaczenia, ważne że pokazuje to co trzeba. A może te skoki wynikają z uślizgów sprzęgła hydraulicznego?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 09-10-2014 o 22:18

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Przyjrzałem się jak jest u mnie i... spalanie chwilowe też rośnie przy hamowaniu! Ale chodzi o ten ostatni moment, przed samym zatrzymaniem. Myślę, że jest to związane z tym, że przed zatrzymaniem ciągle hamujemy a silnik jeszcze ciągnie (jak to w automacie) i po prostu zwiększa dawkę paliwa chcąc przezwyciężyć opory, które wywołujemy hamując (wyczuwalny moment). Tak sobie to wytłumaczyłem i uważam to za zupełnie normalne

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2012
    Skąd
    Skoczów
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM, automat
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    A czy kolega nie ma ustawionej jednostki spalania km/l? W mojej Cromie po zakupie też rosły liczby chwilowego spalania, ale było ono ustawione w km/l. Później przestawiłem na l/100km i teraz maleje.
    Nie, na pewno tak nie mam Pierwsze co zrobiłem po zakupie to sobie to przestawiłem tak aby pokazywał l/100km. W punciaku II niestety nie dało się tego przestawić, co było bardzo irytujące

    No to drążmy dalej...
    Ma ktoś z kolegów Cromę 1.9 MultiJet 150KM, automat z amputowanym DPFem?

    Mógłby ktoś podrzucić logi z FESa?

    Sprawdzałem wczoraj wieczorem na FiatEcuScanie wartości i STAN FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH DPF pokazuje status NIE ZATKANY, zaś STOPIEŃ ZATKANIA DPF 1000% oraz przebieg od ostatniego wypalenia 2100km, czyli teoretycznie go nie wypalał od wywalenia DPF.
    Nie wiem dlaczego ale nie pokazuje w ogóle napięcia sondy lambda oraz zawartości tlenu lambda.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Jutro podepnę się fes'em i zrobię logi dynamiczne. Wrzucę pod wieczór...
    Pzdr


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 20:25
  2. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 18:03
  3. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 12:13
  4. Dziwne wskazania chwilowego spalania
    Napisany przez fockewolf na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-01-2011, 18:51
  5. Wzrost obrotów silnika przy wciskaniu hamulca
    Napisany przez rpb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-11-2010, 20:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

spalanie chwilowe sonda

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl