Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012

    Wyząbkowana opona - naprawa w domowych warunkach.

    Tylna prawa Michelin Primacy HP dostała ząbków i zaczęła hałasować.
    Zanim ją wymienię postanowiłem zdjąć i przejechać papierem ściernym na wiertarce (tarcza).
    Ząbki były na wewnętrznej części bieżnika.

    Tak wyglądała przed: opona przed.jpg

    A tak po przejechaniu papierem ziarno 30: opona po.jpg

    Ucichła i pozostanie na swoim miejscu jeśli będzie grzeczna :-)

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 27-04-2013 o 19:02
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie wiem czy to dobre wyjście. nie zrobisz tego równomiernie na całej oponie więc nie wiem czy przypadkiem nie będzie podskakiwała. Może nie będzie to wyczuwalne ale kontakt z podłożem może tracić.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Skoro wyząbkowana opona nie jest niebezpieczna a jedynie uciążliwa, to wyrównana nie może być gorsza od niej.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A domyślasz się skąd taki efekt? Tak szczerze, to pierwszy raz widzę, aby opona tak się wytarła.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    "Korekta" dotyczyła tylko jednego paska bieżnika - bardzo łatwo było to wyrównać.
    To nie jest nic dziwnego. Opony ząbkują na tylnej osi w nieobciążonym aucie - zwłaszcza przy jeździe autostradowej.
    Nagminnie przytrafia się to Vectrom C kombi i innym autom niezwiązanym z Cromą też.

    We wtorek zlecam zmianę drążka kierowniczego po prawej stronie i oczywiście geometrię.

    Będę ją obserwował.

    pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    PS: To nie jest jakoś strasznie wyząbkowana opona - ta fotka to duże zbliżenie i może wyglądać przerażająco :-)
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 27-04-2013 o 20:00
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja jestem przeciwny takim "zabiegom" opona nie robi się sama z siebie wyszarpana. Pewnie jest już stara i ma dość pomimo że bieżnik jest wysoki.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Opona nie jest stara (2011 koncowka roku). Nie jest też "wyszarpana"! Opony potrafią ząbkować już po kilkunastu tys km. Poczytaj o ząbkowaniu w kombi:

    http://www.google.com/m?q=z%C4%85bkowanie+opon+kombi

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Polecam też: http://m.auto-swiat.pl/1-zabkowanie-opon-radzimy-jak-walczyc-z-uszkodzeniami-ogumienia
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    po to zamienia się tył z przodem co parę tys km Inna sprawa, że też mam Primacy HP i też wyząbkowały zanim zdążyłem zamienić :/

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    pierwsze słyszę że się zmienia opony z tyłu na przód co parę tyś. km...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał marrr Zobacz post
    pierwsze słyszę że się zmienia opony z tyłu na przód co parę tyś. km...
    tu masz więcej: Ząbkowanie opon - Opony.com.pl


    A tu przeczytaj punkt 5: Sprawdzanie opon | JAK DBAĆ O OPONY | | Ucz się & Udostępniaj | MICHELIN

    "5. Zmiana pozycji opon
    Przedłuż trwałość ogumienia poprzez zmianę ich pozycji co 5 000-10 000 kilometrów.

    Zmiana pozycji opony polega na jej demontażu i powtórnym montażu na innym kole. Do zmiany pozycji powinno się również włączać oponę z koła zapasowego. Rotacja opon jest jednym ze sposobów na równomierne zużycie opon oraz na przedłużenie ich trwałości i zaoszczędzenie na ich wymianie."

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Dziwne to trochę no ale jak tak piszą....

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Drążek wymieniony, geometria ustawiona, opony cisza :-) Umówiłem się na kontrolę kół (opony, wyważenie) na cz. wartek
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2013
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2006
    Jaki jest objaw wyząbkowanych opon??

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Hałas podobny to buczenia zużytego łożyska. Często mylony. Opona pogłaskana ręką w jednym kierunku jest OK a drugim haczy dłoń ząbkami.

    Zbadałem oponę po naprawie - jest bez zarzutu! Nie hałasuje i można dalej śmigać :-)
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p


 

Podobne tematy

  1. [koła] Opona Platin Diamant RP400 195/50 R15
    Napisany przez KrzychuB na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-08-2012, 17:19
  2. Felga a opona
    Napisany przez knaposc na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 12-07-2012, 12:15
  3. Przytarta opona
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 06-02-2012, 19:15
  4. Naprawa rozrusznika
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-05-2010, 19:46
  5. naprawa fiata uno po 89r. pdf
    Napisany przez Arek-1981 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-02-2009, 18:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyzabkowane opony naprawa

wyzabkowana opona co zrobic

naprawa wyzabkowanych opon

wyzabkowane opony wyzabkowane opony co zrobicsposob na wyzabkowane oponynaprawa wyzabkowanej oponywyzabkowana opona naprawaco zrobic z wyzabkowanymi oponami

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl