Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005

    Wysokie spalanie - Fiat Croma 1.9 JTD 150 - automat.

    Witam,

    Na wstępie chciałbym się przywitać, forum przeglądam od dłuższego czasu, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, w związku z czym postanowiłem napisać swojego pierwszego posta.

    Samochód z jakim mam problem to Fiat Croma 1.9 jtd 150 KM z 2005 roku o przebiegu 240 tyś i automatyczną skrzynią biegów.

    Auto dobrze przyśpiesza, nie puszcza czarnego dymka przy mocnym wciskaniu gazu, generalnie wszystko jest z nim ok, jedyne co to spalanie...

    W mieście średnie spalanie wynosi w granicach 13-14 litrów, a w trasie nie udało mi się zejść poniżej 8 nawet podczas kapeluszowej jazdy do 100 kilometrów na godzinę.

    Pamiętam, że parę lat temu w trasie nawet podczas dość dynamicznej auto nie paliło mi więcej niż 7.5 litra.

    Przez ten czas auto było używane przez mojego ojca i on nie może skojarzyć kiedy auto zaczęło więcej palić. W sumie to nigdy go spalanie nie interesowało .

    W związku z tym, że teraz ja używam auta na co dzień chciałbym coś zrobić z tym tematem.

    Auto miało ostatnio regenerowaną turbiną ponieważ pojawił się luz na wirniku oraz wymiany kolektor wydechowy.

    Załączam pomiary z korekcji wtrysków na postoju oraz podczas jazdy (wtrysk nr 1 ciągle pokazywał 0) oraz parametry z przepływomierza podczas jazdy. Wszystko wydaje się być w porządku.
    Prosiłbym o pomoc, co mam dalej sprawdzać, aby auto zaczęło zużywać normalne ilości paliwa.

    Pozdrawiam!
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    186
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Zajrzyj z w kolektor dolotowy przez dziurę po odkreconym egr.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Logujesz na rozgrzanym silniku ogólna dawka paliwa przez 2 min, na biegu jałowym, nie dotykając i włączając nic.
    Normalny log z jazdy daj.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    @kamilf

    Zobaczę na weekend, bo pod blokiem mam średnią możliwość odkręcenia EGR.

    @bronx

    Proszę bardzo, logi w załączniku.
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    Dzisiaj gdy dojeżdżałem do świateł auto nagle osłabło i podczas ruszania zaczęło zbierać się powyżej 2800 obr, poniżej tego jakby turbina nie łapała.

    Otwieram maskę i widzę zsunięty wąż od Intercoolera. Wąż nałożyłem, opaski wymieniłem. Przy okazji zauważyłem pęknięcie tej rury, zakleiłem ją "Duck tape", auto znowu odzyskało moc, ale niestety spalanie wciąż nie spadło..

    Wrzucam przy okazji zrzut z ECUScana, auto ma wycięty DPF, czy odczyty z programu wyglądają prawidłowo?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    186
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Nie podoba mi się dystans od ostatniej regeneracji i temperatura wypalen. Czy to aby nie będzie tak że dpf próbuje się wypalac pomimo jego braku?

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Logi z jazdy normalny plik do otwarcie w mes. NAs interesują wykresy a nie liczby w słupkach.
    Wtryski wyglądają na ok.
    Wywalenie DPF-a nie wygląda na ok.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    186
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Tak jeszcze z ciekawości spytam - czy aby nie przybywa oleju na bagnecie?

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    @kamilf

    Oleju na bagnecie nie przybywa. Czasami nawet trzeba go trochę dolać .

    Może jest tak jak piszesz, że próbuje się wypalać. Jeśli logi są ok, to może znaleźliśmy przyczynę.

    @bronx

    Wrzucam jeszcze raz. Wcześniej nie mogłem wrzucić pliku csv, teraz widzę, że wystarczyło go spakować.
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    638
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Cytat Napisał kawis Zobacz post
    Oleju na bagnecie nie przybywa.
    zajrzyj pod samochód na miske olejową, a dokładnie czujnik poziomu oleju co jest w misce. Mi uciekał olej włąśnie przez niego. trochę zabawy zdejmujesz zawleczkę czyścisz ładnie i zaklejasz uszczelniaczem np takim jak do mis olejowych i wciskach zawleczkę. U mnie pomogło i mam spokój z dolewkami. Bo żeby wymienić uszczelkę co w nim jest od środka to niestety trzeba targać cała misę.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Drogi kolego kawis
    Ty rzesz posiadaczem dwu pedałowca jesteś, szczęśliwym autofiatowymiataczem,
    i gdy Pan Waść logujesz swego rydwana, łaskawyś bądź ciepnąć wajcha na triptronika i zlogować go jak proboszcz łaskę z koszyczka

    Daj go na 3, logujesz od 1500-2000rpm z gazem w podłodze do ok 3,5tys i koniec.


    dodatkowo zrób korektę wtrysku 1,2,3,4 tak jak ogólna dawka paliwa, 2 min.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    @irqus

    Dzięki za poradę, jak będę pod autem to to skontroluje. Chociaż plamy pod autem nigdy nie widziałem.

    @bronx

    Zlogowałem według Twojego opisu .
    Myślałem żeby zrobić to samo na 4 biegu, ale boje się nagrody o nazwie: 500 + 3 miesiące
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Na logu nie widać niczego złego.
    Twoim problemem może być zle wyłączony dpf. Proponowałbym to ogarnąć w miarę szybko.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    186
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    To ostatnio jakaś strasznie popularna przypadlosc Czyżby zwiększył się dostęp do tanich chińskich interfejsów do zrzucania wsadu z ECU a co za tym idzie dostęp "tunerow" którzy uczą się na autach klientów?

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Raczej, więcej osób wywala dpf, a większość robi to programem. Istnieje przekonanie że robione jest to poprawnie.
    Program zmienia ok 2/3 map a resztę wywala w cholere kodów błędów tablicy dtc.

    Ręcznie nie ruszamy prawie w ogóle tablic, tylko mapy.


    Poczytaj sobie fora zagraniczne nt tuningu, ciagle sa problemy ppo wywaleniu dpf programowo.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat 500 2005r. wysokie spalanie LPG
    Napisany przez Mati123 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-02-2015, 06:33
  2. Wysokie spalanie benzyny Fiat brava 1.2
    Napisany przez jajo811 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-11-2014, 02:38
  3. Fiat croma 1.9 150 automat zawór egr
    Napisany przez petrus na forum Croma
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 06-08-2014, 21:49
  4. Fiat Brava - Wysokie spalanie?
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 31-07-2014, 21:23
  5. Kupię Fiat Croma 1,9 150KM automat
    Napisany przez sierra na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-01-2014, 17:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl