Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Nie, lewe powietrze jest zaciągane już za przepływomierzem. Powiedzmy, że przepływka zmierzy np. 100 g/s, powietrze leci dalej do turbo ale za przepływką a przed turbo jest dziura i tamtędy zasysa np. dodatkowe 20 g więc silnik dostaje w sumie 120 g/s i zachowuje się tak jak powinien przy tej wartości ale przepływka zaniża w stosunku do tego.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    sprawdź opaski zaciskowe, może któraś jest luźna, uszkodzona i nie trzyma tak jak powinna. jeśli jest przewód dziurawy to najskuteczniej chyba sprawdzić tak jak się kola sprawdza. zaślepić duże otwory a małym od Odmy podawać powietrze i całość do wanny z wodą. jak się pokażą bąbelki to mamy winowajcę. niestety sporo roboty z tym.

    sprawdzę tą funkcję Importu
    Pozdrawiam


  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Szkoda się bawić w testowanie w wodzie bo większości się nie uda sprawdzić
    Tak się to robi w przypadku silnika 1.8T (Audi A3, TT, Golf IV, itp.):
    https://www.youtube.com/watch?v=Gup5IsypU_8
    https://www.youtube.com/watch?v=s29Q77hK-i4

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Byłem u mechanika. Diagnoza to zapchany DPF
    Jak wytne dziada to dam znać

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    DPF wycięty i nic.
    Tylko nerwów więcej i kasy mniej.
    Dziś wykręciłem wtryski, pojechały do boscha ale zapomnieli je sprawdzić... Brak mi słów.
    Spalanie mega.... Jak depnę kopci, a jak zimny to mega kopci (przy depnięciu jak ruszam).
    Poza tym brak mocy do ok 2100-2200
    W trasie spalanie jest ok, a jak wjadę do miasta to praktycznie razy dwa...
    Robiłem test przelewowy.
    Po 5 minutach 80ml/65ml/65ml/70ml - czyli w granicy błędów.
    Wtryski po wyjęciu suche.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Dopiero dzisiaj zobaczyłem twojego posta... cóż, gdyby było wcześniej to może udałoby mi się namówić cię do pogonienia tego mechanika co to wycięcie DPF w silnkach JTD doradza... kretyn i tyle. To się raczej nie psuje, za to mit "brzydkiego DPF odpowiedzialnego za wszystko co złe w dieslach fiata" jest silny..

    Wykresy które wrzucałeś wyglądają dobrze, nie ma w nich niczego naprowadzającego na trop (niestety). U mnie (manualna skrzynia) maksymalne spalanie w mieście jakie uzyskiwałem to było ok 10 l/100, w korkach w W-wie przy dość dużym upale (klima).
    ty maz duże spalanie głownie w mieście - styl jazdy może się do tego dokladać, ale raczej nie aż tak ( ja lubię ruszyć konkretnie spod świateł, ale takiego spalania nie osiągam)
    Czy aby nie masz mułowatego auta na niskich obrotach (idzie dość ospale z dołu, a mocniej rusza ok 1800rpm - gdy "zaskakuje" turbo)? Jeśli tak - to:
    Pierwszy podejrzany u Ciebie - masz rocznik 2006 (jeśli dobrze widzę) więc kolektor ssący przed liftingiem. Sprawdzałeś klapy wirowe t tą cholerną listwę na kolektorze (czy aby nie spadła, i czy wogóle porusza się) jeśli spadłą (a zdaża się to dość często w tych silnikach), to możliwe że klapy wirowe latają luzem, albo na którymś cylindrze zablokowała się, skutkiem jest wzbogacanie mieszanki (masz dodatnie korekty więc jest to możliwe- aczkolwiek te korekty nie są jakieś drastyczne)
    Jeśli kolektor OK - prawdź przewody gumowe dochodzące do turbo (podciśnienie, sterowanie łopatami, i nie tylko)- czy któryś nie sparciał? Efektem może być mułowatość na niskich obrotach oraz nieprawidłowe spalanie bo turbo nie działą tak jak powinno
    Inne przewody i ich szczelność (ale to jak domniemam już sprawdzałeś)?

    U mnie był jeszcze jeden temat - źle ustawiony rozrząd przez aso-partaczy. Po poprawnym ustawieniu spalanie spadło o prawie 2l/100, a auto znacznie ożyło.. nic nie sugeruję ale jak nic nie znajdziesz, może to też warto sprawdzić

    Daj znać jak efekty tych sprawdzeń
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 26-06-2015 o 21:49 Powód: korekta

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Na wolnych obrotach mam bardzo mułowate auto...
    Ok 2200 i dostaje kopa i nawet zapiszczą opony.
    Akurat wczoraj oglądałem klapy i listwa spadła z klapy sterującej (nie wiem kiedy to się stało). Dopiero za dwa tygodnie jade wymienić kolektor na zaślepiony bo spłukałem się z kasy przez głupie pomysły, które nic nie wniosły.
    Jakiś czas temu rozbierałem i czyściłem zawór VGT (wężyki wymieniałem bo były sparciałe), ale nie sprawdzałem FESem czy działa i to zamierzam zrobić jutro, tak samo jak sprawdzenie EGR czy pracuje.
    Sam dolot (cały) jest cholernie trudno sprawdzić ze względu na tragiczne dojście ale rozważam zdemontowanie pasa przedniego (raczej łątwo powinien wyjść ?? )
    Zauważyłem też że mój intercooler jest wybrzuszony w dół... :/ Jak go wyciągnę będę wiedział co się z nim stało, bo tam może mi spindzielać powietrze

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    Sam dolot (cały) jest cholernie trudno sprawdzić ze względu na tragiczne dojście
    Jedyne sensowne sprawdzenie dolotu to pod ciśnieniem. I nie trzeba demontować pasa przedniego.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Dopiero dziś miałem czas żeby coś posprawdzać.
    Odpiąłem rurę za przepływomierzem i dmuchnąłem w nią, a powietrze bez żadnego oporu uciekało z klap.
    Polecicie kogoś co usunie mi te klapy ?
    Sam bym to zrobił, ale z uwagi na ruszenie rozrządu - odpadam

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Rozrządu ruszać nie trzeba. Po ściągnięciu osłony, wystarczy zablokować zębatke pompy (wkręcając dwie śrubki w obudowę) i po sprawie. Paska rozrządu nie dotykasz, ale pompę paliwa trzeba wyciągnać.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Klapy usunięte, dziur w dolocie więcej nie mam. Spalanie w trasie spadło o ok 0,5 l i mieszcze się w 6,5 (spokojna jazda)
    W mieście średnie 12l/100km (wg komputera i wg dystrybutora).
    Zawór VGT wymieniłem na nowszy model (bez metalowego pierścienia).
    Odpinając przewód idący z VGT do turbo nie słysze syknięcia. Zostaje grucha lub zapieczone kierownice, tak na moje oko.
    Zawsze z rana od razu po odpaleniu do momentu złapania temp roboczej, przy każdym wciśnięciu gazu (nawet delikatnym) z rury leci czarny dym.
    Wydaje mi się że auto dalej jest słabsze w przedziale do ok 2200-2500 rpm
    Mam wrażenie, że jak jeżdżę energiczniej, spalanie spada.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Z tego co piszesz, to rzeczywiście wygląda jak przyblokowane sterowanie łopatkami w turbinie. Spróbuj zastosować coś takiego Szybkie czyszczenie bez demontażu DFP filtra czastek stałych Wynn's -DPF CLEANER

    Cudów nie zdziała, ale mi pomogło z dymieniem. Wyjeździłem pół baku i wyraźnie dymienia przy ostrym bucie jest dużo dużo mniej. (Czarny dym u mnie leciał z uszkodzonym klapami, teraz jest taki... delikatanie szary?)

    Co ten środek robi, to obniża temeperaturę spalania sadzy, co fajnie przeczyszcza całe turbo i wydech. Koszt niewielki, a napewno nie zaszkodzi.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    No więc.... Spalanie mam książkowe. 8,2 średnie.
    Ustabilizowało się to z 3 tygodnie temu. Wychodzi na to że uszkodzone klapy powodowały to spalanie, tylko z efektem trzeba było poczekać

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet, Stilo 1.8
    Rocznik
    2007 fl, 2004
    Szkoda że wcześniej nie wchodziłem na forum, bym poradził:
    - Zaślepka zaworu EGR nr 55225287
    - LIQUI MOLY oczyszczacz kolektora dolotowego 5168 (używałem ostatnio głośna zabawa na 2 osoby) dodatkowo poprawiły się niskie obroty

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Mam zaślepkę oryginalną Fiata montowaną przez ostatniego właściciela


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wysokie spalanie w CC 700
    Napisany przez le93 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-11-2014, 10:13
  2. Wysokie spalanie
    Napisany przez martynek9 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2013, 16:51
  3. Za wysokie spalanie 1.9 jtd
    Napisany przez Pinto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2012, 11:28
  4. wysokie spalanie jtd
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-03-2010, 09:34
  5. Wysokie spalanie 2.4 TD
    Napisany przez kazik191919 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-01-2010, 22:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma dziura w dolocie

jdt przepplywka spalanie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl