Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
Like Tree3lubi to!

Temat: Wyrzucenie klap wirowych  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    37
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009

    Wyrzucenie klap wirowych

    Witajcie koledzy,
    Szukałem podobnego wątku ale nie doczekałem się konkretów. Szykuje się do wyrzucenia i wyprogeamowania klap wirowych w 1,9 JTD 150KM w ASB. Pytanie moje czy przy wyprogramowaniu klap trzeba zwiększać od razu moc silnika w przypadku automatu, żeby sterownik skrzyni się nie wysypal? Taka informacje dostałem od gościa, który mial mi usuwać klapy i nie wiem co o tym myśleć?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Na moje bzdury. Klap nie trzeba softowo usuwac tylko je fizycznie usunac i zostawic aktuator co klapami steruje i bedzie git
    Maxi lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    37
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Jeszcze podpytam czy chce faktycznie silniczek wywalac bo jeśli będzie chciał zostawić to czuje że będzie chciał mnie naciągnąć

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Na Twoim miejscu zmienił bym mechanika, zawsze możesz zweryfikować to co mówi i cenę za usługę
    W mojej Cromce klapy mam usunięte a z mocą silnika nic nie robione.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    U mnie podobnie. Program nie ruszany. Poczytaj na forum Vectry c. Jest szeeeroki temat o klapach.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    37
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Dzięki za podpowiedzi. Teraz wiem czego się spodziewać i jak rozmawiać w tej sprawie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Potwierdzam z praktyki to co koledzy napisali. Nastawnik klap zostawia się odpięty i wszystko działa, żadnych błędów w ECU. Nie trzeba robić żadnych zmian w sofcie.

    Wielu "fachowców" bazuje na wiedzy z przeróbek w grupie VAG gdzie faktycznie trzeba dłubać w sofcie ECU po wywaleniu klap bo ECU sypie błędami skrajnego położenia klap (praktykowane na A6 2.7 TDI).

    Obalając dalsze mity nie ma to nic wspólnego z usuwaniem EGR i DPF. Moja opinia jest taka, że klapki powinno się usuwać bo mają znikomy wpływ na emisję, a stwarzają ogromne zagrożenie dla silnika, natomiast EGR i DPF należy naprawiać / regenerować / wymieniać, żeby nie stać się kolejnym sadzomiotaczem. Co by nie mówić o DPF to sprawny traktor z DPF nie puści nawet dymka. Wbrew temu co niektórzy demonolodzy piszą przy wypalaniu DPF nie ma emisji tego wszystkiego co się tam "zebrało".


    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
    Capsel i Maxi lubią to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    O razu zapytam... Ile fachowcy sobie życzą za wywalenie klap?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    Wymiana rozrządu, czyli części +robocizna do tego wymiana płynu chłodzącego i wywalenie klapek, zaslepiwnie kolektora wraz z czyszczeniem,zaslepienie egr wraz z czyszczeniem, całość 1000,-
    Zaślepki kupione na allegro za 120,-

    Jeżdżę oczywiście z błędem check engine, czy jest możliwość odłączenia jakiegoś kabla aby błąd zniknął a nie trzeba dlubac w sofcie?
    Dobrze zrozumiałem?
    Zaoszczędzone było by 300

    Gdzie jest ten nastawnik klap? Chyba że mechanik mi to usunął razem z klapami...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A blad masz od zaslepionego egr czy klap??

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Po zaślepieniu klap kolektora nie ma prawa być żadnych błędów/kontrolek, chyba, że "mistrz" co to robił wypiął wtyczkę z nastawnika, czego zrobić nie powinien.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    Zaslepiony egr....

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Egr to musisz softem by nie bylo bledow ew. go odetkac

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Może moje pytanie wyda się Wam dziwne ale po co grzebać z EGRem? Jeśli wszystko chodzi dobrze to czy samo wywalenie klap nie wystarczy? I jeszcze jedno czy w miejsce plastikowego kolektora można wstawić P&P metalowy kolektor z profesjonalnie usuniętymi klapkami?
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 19-11-2017 o 18:39

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Bo tak sie przyjeloegr dpf to zlooo....


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2017, 09:11
  2. wyrzucenie klap wirowych a wyprogramowanie ich
    Napisany przez lorak06073 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-05-2017, 20:15
  3. Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 05-08-2016, 10:17
  4. Pozycja klap wirowych w MES
    Napisany przez stevenek na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-10-2015, 10:08
  5. Zwiększone spalanie po zaślepieniu egr i usunieciu klap wirowych
    Napisany przez szybkimario na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-09-2015, 08:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl