Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 55 z 55
Like Tree9lubi to!

Temat: Wypalanie dpf  

  1. #46
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał mikoz Zobacz post
    Pytanie: miałeś może podpięty pod auto inny program niż MES?
    Nie sprawdzam tylko MESem. Jedyna różnica to nowy (od Viakena) interfejs ELM 327 v.2.
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Dziwnie mały czas wypalania tylko 116 sekund, zazwyczaj trwa to średnio około 600 sekund.
    Także najbardziej zastanowił mnie ten czas. Suuuper krótko. Do tej pory także miałem po ok. 580-600 s. Pomyślałem że ww. specyfik obniża temperaturę spalania sadzy i stąd tak krótki czas. Jutro podepnę się raz jeszcze i sprawdzę temp. w czasie dopalania DPFu bo przez roztargnienie nie zaznaczyłem. Ostatnio śr z 5 wypaleń miałem 630 st. C.
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Poprostu nie dopalil do końca i usiłuje się dopalac na moje oko.
    Może i tak ale ostatnio nie zauważyłem dopalnia a cały czas jeżdżę na "spalaniu chwilowym". W trasie jest to także widoczne jak zwiększa się średnie spalanie. Łatwo to wyłapać jak jeździ się tą samą trasą, o tych samych porach resetując codziennie rano przed wyjazdem Tryb B. Ogólnie dość dawno nie zauważyłem wypalania więc tym większe moje zdziwienie. Ponadto gdyby nie podpięcie MES nic niepokojącego się nie dzieje a samochód śmiga aż miło. Zobaczę jak wrócę do paliwa bez dodatków.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Też jeżdżę na chwilowym, zawsze, od ponad 100k tym autem. To nie wykładnia bo w sumie łatwo przegapić po wzroście chwilowego, ja to już bardziej na w sluch i nogę czułem, bo auto jedzie troszkę inaczej i silnik pracuje w dość specyficzny sposób jak wypala, w mojej pojawialo sie jakby buczenie.
    Podejrzewam że masz za krótka trasę i na Twoim miejscu probowalbym zrobić że 100-200 km na raz, żeby "przegonic" silnik. Jeśli to nie pomoże, można by próbować odstawić dodatek do on, ale wątpię by aż tak drastycznie obniżył temperaturę w dpf.


    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  4. #48
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Do całości sprawy. Odstawiłem specyfik i po przedmuchaniu na trasie do/z Cro (ok.3,5 tys km w obie strony) wszystko wróciło do normy. W trasie wszystko było ok. rydwan szedł aż miło. Reasumując nie polecam stosowanego wynalazku. Efekt wątpliwy jak nie szkodliwy. Jedna ciekawostka - w czasie przykrótkich wypaleń DPF % degradacji oleju był na poziomie 68, teraz po mimo większego przebiegu nastąpiło cudowne polepszenie parametrów i jest prawie 76%. Ale biorąc pod uwagę znaczące wydłużenie odległości pomiędzy wypaleniami to raczej oczywiste.
    18.09.2017 po 3,5 tys wakac.PNG

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No i git.
    Co do degradacji to jest to czysto teoretyczny parametr ktory na moje nie ma nic wspolnego z faktycznym zurzyciem oleju.

    Ja w sumie nie wiem jak jest u mnie bo tego nie kasuje jak i inspekcji po olaniu kasowania sama znika

    Tak jakos mam ze lapka podlanczam jak cos sie dzieje - za duzo w pracy sie nagrzebie i w domu nie mam ochoty jak nie idzie to z finsnsami w parze.

    Pozdrawiam

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Hej, byłem pewien, że to kwestia czasu, kiedy zaczną się brać za auta z wyciętym DPF. No i mamy pierwsze jaskółki w Warszawie:
    Dymomierze i spalinomierze dla stołecznej drogówki - SE.pl

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    398
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał miras Zobacz post
    Hej, byłem pewien, że to kwestia czasu, kiedy zaczną się brać za auta z wyciętym DPF. No i mamy pierwsze jaskółki w Warszawie:
    Dymomierze i spalinomierze dla stołecznej drogówki - SE.pl
    Napiszę to jeszcze raz....
    Croma z DPF i bez DPF spełnia normę Euro4, jeśli silnik/osprzęt jest sprawny to bez filtra też nie będzie problemu na dymomierzu.
    Raczej wyłapią 20-letnie zużyte TDI...
    A i nie są to pierwsze jaskółki, 14 września gliwicka drogówka zrobiła taką akcję
    http://www.24gliwice.pl/wiadomosci/t...nacja-z-ruchu/

    Nie rozumiem tylko, dlaczego za smog obwinia się samochody, a nie kominy?
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 27-09-2017 o 20:51

  8. #52
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dlaczego samochody? Bo najłatwiej jest udupić i zmusić do wydania kasy kierowców.

  9. #53
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Croma z DPF i bez DPF spełnia normę Euro4, jeśli silnik/osprzęt jest sprawny to bez filtra też nie będzie problemu na dymomierzu.
    Pełna zgoda.Co do ekologii (dyskusyjna sprawa) się nie wypowiadam ale mogli by się zdecydowanie wziąć za stan techniczny rydwanów. Stan techniczny niektórych egz. widocznych na naszych drogach to jakaś czarna komedia. Może się narażę wielu z Was ale uważam, że wymagania do spełnienia na badaniach technicznych powinny być surowo przestrzegane. Wraki na kołach zagrażają nie tylko właścicielowi ale i innym użytkownikom dróg.

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    32
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    W moim bravolocie nauczyłem się rozpoznawać kiedy załącza się wypalanie. Podczas załączenia jest uczucie jakby zwiększonego obciążenia dla silnika. Obroty są te same, chwilowe spalanie dość sporo rośnie jak już ktoś wyżej pisał. Ponadto spaliny są bardziej intensywne w zapachu a spod samochodu wydobywa się cieplejsze powietrze. Kultura pracy silnika delikatnie się zmienia, jakby głośniejszy. Dla mnie jest to odczuwalne. Poza tym gdybym zgasił samochód w czasie wypalania to słychać jakby zjeżdżanie z obrotami, coś jakby dźwięk schodził na niższe częstotliwości, aż w końcu po chwili ustanie. Każdy może inaczej odbierać te sygnały.

  11. #55
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    DPFy nie są wycinane bez powodu, przecież to też jest spory koszt. wycinane są jak się zepsują. w naszych autach sam z siebie się nie psują. nawet przez przerywanie wypalania nie jest łatwo go uszkodzić. zazwyczaj przyczyną zapchania jest problem z osprzętem silnika, lejące wtryski. po wycięciu DPF częściowo problem się rozwiązuje, auto może znowu jeździć, jest to tańsze rozwiązanie od zakupu nowego filtra i naprawy przyczyny, np. nowe wtryski lub regeneracja.
    jeśli naprawa nastąpiła tylko przez wycięcie DPFa, to takie auta nie przejdą kontroli.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 28-09-2017 o 13:02
    Maxi lubi to.
    Pozdrawiam



 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. 1.6 multijet czy poznajecie kiedy zaczęło się wypalanie DPF
    Napisany przez tomlan na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-01-2017, 15:54
  2. Croma 2005 wypalanie DPF
    Napisany przez Greg11 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-01-2017, 21:58
  3. DPF- Co ile wypalanie
    Napisany przez wolodyja na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2017, 21:37
  4. Wypalanie DPF - błąd 1206
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 08-08-2015, 20:08
  5. DPF wypalanie pomocy
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 23-03-2014, 17:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl