Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    10
    Auto
    croma 1.9 mjet 120 km

    Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

    Mam pytanie dotyczące wymiany tarcz i klocków, zwłaszcza z tyłu. Muszę uporać się z wciśnięciem tłoczka hamulcowego i coś ciężko mi to idzie. Czy on jest wciskany czy jakoś wkręcany? U mnie jest straszny opór i nic nie rusza. Może ktoś coś podpowie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jest wkręcany i jednocześnie wciskany Może iść ciężko.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Tłoczki należy równocześnie wciskać i wkręcać. Ja użyłem ścisk stolarski i klucz od szlifierki. Z tego co pamiętam to przy jednym kole jest lewy gwint a przy drugim prawy. Dobrze jest odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego. Powodzenia

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    No nie wiem ja mam wciskane
    Oj przepraszam nie doczytałem że chodzi o tył.
    Ostatnio edytowane przez lorak ; 05-03-2015 o 23:03

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Z przodu są wciskane, z tyłu wciskane i wkręcane.
    Tutaj jest opis w Stilo wymiana klocków hamulcowych tył
    Ostatnio edytowane przez andy5 ; 05-03-2015 o 23:10

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak jest ręczny hamulec to musi być wkręcany.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Tłoczki należy równocześnie wciskać i wkręcać. Ja użyłem ścisk stolarski i klucz od szlifierki. Z tego co pamiętam to przy jednym kole jest lewy gwint a przy drugim prawy.
    Ja zrobilem sobie prosty przyrzad do wciskania tloczkow. A z tylnymi radzd sobie tak jak kolega napisal, czyli przyrzad + klucz do szlifierki katowej. Gwinty po obu stronach sa standardowe, czyli prawe.

    Dodatkowo zaopatrz sie w nasadke torx do odkrecenia jarzma zacisku, rozmiar E18. Jestem na swiezo bo wymienialem kilka dni temu. Dodam tylko, ze u mnie z tylu siedza tarcze 285 mm, nie wiem jakie masz u siebie i czy sruby sa takie same.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    10
    Auto
    croma 1.9 mjet 120 km
    Dzięki za porady, jakoś się uporałem. Miałem trochę problem z odkręceniem klamry bo śruby były zapieczone ale jakoś poszło.


 

Podobne tematy

  1. [elementy mechaniczne] Komplet tarcz hamulcowych Ferodo + klocki na oś przednią do GP
    Napisany przez arekgr na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-02-2014, 09:30
  2. wymiana klocków hamulcowych tył
    Napisany przez lama na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-04-2012, 13:30
  3. Fiat Fiorino 1,3- Świeci kontrolka klocków hamulcowych
    Napisany przez TomiCBR na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-11-2011, 23:08
  4. Kabel od klocków hamulcowych
    Napisany przez pik_38 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 20-01-2011, 16:35
  5. Wymiana tarcz oraz klockow hamulcowych
    Napisany przez GeezMo na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-07-2010, 20:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo jarzmo torx

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl