Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana świec żarowych  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    2006

    Wymiana świec żarowych

    Robiłem dzisiaj rozrząd i przy okazji chciałem też wymienić świece żarowe. Ale niestety się nie udało bo mechanik powiedział że w 1,9 8V jest strasznie ciężki dostęp do instalacji. Ktoś przerabiał temat i może udzielić jakiejś dobrej rady lub może jest jakiś "myk" aby się do nich dobrać bez zdejmowania kolektora ssącego?
    Nie twierdzi że się nie da bo się da ale.... no właśnie.
    Zaznaczam że jest dużo ciężej niż w 1,9 16V, to inna bajka.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    830
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Jaja sobie robi. Sam zmieniłem bez żadnego demontażu. Wystarczy długi haczyk do ściągnięcia kapturków oraz długi klucz do świec lub nasadka i przedłużki. Wszystkie z pół godziny roboty.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    17
    Postów
    1,118
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Daruj sobie tego mechanika. Jak nie potrafi, to źle, ale jak mu się nie chce, to jeszcze gorzej.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    warszawa
    Postów
    147
    Auto
    SsangYong korando 2.0d była Croma 1,9jtdm 120km
    Rocznik
    11.2012
    Dostęp faktycznie gorszy niż 16v ale "się da" - pod warunkiem że się nie zapiekły(nagar). Wtedy można urwać świecę i zaczyna się konkretna zabawa

  6. #5
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    830
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Na zabawę wystarczy WD40 i cierpliwość oraz wyczucie w łapie. Dla narwańców konieczny klucz dynamometryczny

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kiedyś w skodzie ukręciłem 2 świece przy wykręcaniu. Co ciekawe nie ukręcają się całe, tylko zewnętrzne rurki, przy gwincie M10x1 (środek z elektrodą zostaje i jest dalej opór po ukręceniu). Grubość ścianki tej świecy była ok 1 mm i trzeba uważać, szczególnie jeśli jest zapieczona w wyniku długotrwałego jeżdżenia w stanie spalonym. Koszty domatorskiej naprawy wyszły ok 600 zł (zrzucanie głowicy i regeneracja otworów+ próba szczelności) Mechanik mówił że też czasami zdarza się urwanie świecy przez fachowca jak jest dobrze zapieczona. A zapieka się bo świeca jest ze stali a głowica z aluminium

    Przed wykręcaniem psikajcie przez kilka dni WD40. Płyn potrzebuje długo wnikać żeby zluzować zapieczone połączenie . Podobno odkręca się na lekko ciepłym silniku bo aluminiowa głowica bardzie się rozszerza niż stal (świeca).

    Gwint nowej świecy można posmarować cienko smarem miedzianym, który chroni przed zapieczeniem. No i należy pamiętać żeby dokręcić świecę właściwym momentem. Jak będzie za mały, to świeca może się odkręcać (przedmuchy).

    Ps. Jak ktoś ma starą świecę fiatowską to niech rozetnie wzdłuż osi "boschem" z cienką tarczą 1mm i zapoda fotkę przekroju na forum. Było by to ciekawe ile "mięsa" jest w tej świecy.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    17
    Postów
    1,118
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    No i należy pamiętać żeby dokręcić świecę właściwym momentem. Jak będzie za mały, to świeca może się odkręcać (przedmuchy).
    przedmuch nie wykręci świecy. Po pierwsze kierunek i zwrot siły kompresji jest prostopadły do promienia wodzącego momentu siły, którym odkręca się świece. Po drugie powierzchnia na jaką działa siła kompresji jest bardzo mała, w cylindrze widoczna jest tylko sama końcówka świecy o znikomej powierzchni.

    Co do momentu dokręcania to praktycznie nie da się dokręcić świecy za słabo. Przykładowo świeca w JTD120 powinna być dokręcona z momentem od 10 do 15Nm - to bardzo lekko. Znacznie gorzej, jeśli moment będzie za duży, o to znacznie łatwiej. Stąd właśnie biorą się problemy z wykręcaniem, bo "mechanik" dokręca świece żarowe na siłę z metrową przedłużką. Żeby nie wyskoczyły. Później taka świeca jest nie do wykręcenia. Sam padłem ofiarą takich "mądrości"...
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    123
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Mam do wyboru 3 rodzaje świec Ngk Bosch i Denso co najlepsze do 1,9 120 KM? A jakie mogą być koszty wymiany?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    135
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał jarcio21 Zobacz post
    Mam do wyboru 3 rodzaje świec Ngk Bosch i Denso co najlepsze do 1,9 120 KM? A jakie mogą być koszty wymiany?
    Na wiosnę zmieniałem w ASO jedną szt. świeca bosch 52 zł + wężyk separatora ,robocizna też 50 zł.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    364
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Ale jaja , hehehe.
    Jak czytam takie rzeczy tylko się cieszę że sam człek kręci.
    Podam Was jeden myk.
    Blok silnika to ???
    Świeca to ??
    Ciepło i materiał co się dzieje ????
    Aby nie upier....ić świecy, nagrzejcie silnik i odkręcajcie świecę.
    Tylko na miłość boską przy gorącym silnika nie wkręcajcie świecy na chama , bo stygnąc też coś się dzieję prawda?

    Ha, proszę dziś mikołaj, zastosujcie tą metodę przy wykręcaniu wtrysku, nie było aby nie wyszedł nawet jak był zapieczony.
    Zawsze się zruszył i potem wystrczyło np zalać naftą na noc, i rano "klucz tzw. walenie konia"

    Co do świec, NGK Bosch Denso, wsadzałbym co tańsze.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    741
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Wow! Ogólny sens złapałem ale nie powiem, że było łatwo...
    Ten klucz mnie zaciekawił i od razu mi się skojarzyło:
    kon2.jpeg
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez maciekpt ; 06-09-2016 o 08:26 Powód: koń
    CzarnyGD lubi to.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    364
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06


    dobre dobre

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    123
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    A co zrobić w takiej sytuacji gdzie świec ruszyła się tylko pół obrotu i później już nie idzie dalej kręcenie w jedną i drugą stronę nic nie daje tak jakby był jakiś wielki grzybek na świecy i on niechce puścić.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    364
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Zalej ropą , nafta niech troszke podziale, może taki bród, syf jednak na gwincie się zbiera.
    Na pewno nic na sile, bo jak urwiesz to bedzie problem nie maly
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    123
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Niestety świecą 3 i 4 nie do wykręcenia grzanie, podlewanie i chłodzenie świec nic nie dało skończyło się rozwierceniem świece 1 i 2 z trudem ale wyszły chociaż gwint był do poprawy bo na świecy zrobił się okrągły. Dostęp do tych świec w 1,9 120 KM kiepski to cena też wysoka takiej usługi. Mechanik powiedział że jak chce się unikać takich problemów to kontrolować stan świec i nawet co roku przekręcić świece.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana świec żarowych, Punto II JTD
    Napisany przez Alfred001 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-10-2011, 13:25
  2. Wymiana świec żarowych
    Napisany przez Szyna23 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2011, 08:02
  3. [silnik] Wymiana świec żarowych
    Napisany przez RafałP na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-03-2010, 07:51
  4. [silnik] Wymiana świec żarowych
    Napisany przez Kwant74 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-12-2009, 20:45
  5. Wymiana świec żarowych - porady
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-12-2009, 20:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma swiece zarowe

wymiana swiec zarowych brawa

wymiana swiec fiat bravo jtd

1.9jtdm wymiana swiec

wymiana swiec fiat bravo 1.9multijet

ile swiec zarowych jest fiacie bravo 2.0 16v

wymiana swiecy zarowej fiat croma

wymiana swiec zarowych fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl